Hahaha, ik heb op het HWC gezeten en dat is echt een baggerschool. Het enige lichtpuntje is dat er enkele heel aardige leraren op zitten, maar verder zou ik het HWC mijden als de pest.
De vakken zijn gewoon hetzelfde als op alle andere scholen, behalve dat je de mogelijkheid hebt om vanaf de vierde klas van het VWO filosofie te volgen. Dat wordt gegeven door een geniale leraar, dus als het 't je ligt dan weet je dat alvast. Ze hebben ook TTO, tweetalig onderwijs dus, alleen kunnen sommige leraren zelf amper Engels. Mogelijkheden.. Wat voor mogelijkheden bedoel je precies? Er zijn verder geen programma's voor uitblinkende leerlingen, als je dat bedoelt, maar met jouw spelling maak je daar toch geen kans op.
Wat voor kinderen er op zitten.. Haha, kakvolk en paupers. Op het HWC heb je ook best veel vmbo-klassen, dus er wordt relatief vaak gevochten. Enige tijd geleden was er nog iemand die z'n kaak gebroken had in een gevecht, daar was toen veel drama over. Maar natuurlijk zitten er ook aardige mensen tussen, in alle stromingen, dat is op elke school wel zo.
Het gebouw van binnen, hm. Ze hebben net een nieuwe kantine gebouwd, die is wel groot met relaxte banken, maar ze draaien er kutmuziek. Het is daar ook heel druk, sowieso is het altijd belachelijk druk in de gangen, want er zijn eigenlijk meer leerlingen dan oorspronkelijk de bedoeling was. Er is net een nieuwe vleugel aan gebouwd waar de mediatheek nu zit, alleen zit die vleugel naast de scooter-parkeerplaats dus je kan er niet fatsoenlijk leren.
Je mag niet roken op het schoolplein, daar hebben ze een apart gebied voor dat de hele tijd verplaatst wordt. Hmm.. Elke verdieping heeft een andere kleur en er hangen overal schilderijen van de CKV3-leerlingen. Vroeger stonden er planten, maar ik geloof dat die zijn doodgegaan.

Oja haha, voor de open dagen gaan ze overal plastic planten neerzetten zodat het er leuker uitziet, maar die staan er dus niet altijd.
De leraren zijn zoals ik al zei wel aardig, althans, ik kon het met vrijwel iedereen wel goed vinden. Sommige van hen zijn ook echt heel grappige en intelligente mensen. Je hebt er ook een aantal tussen zitten die niet kunnen uitleggen of geen donder van hun vak snappen, maar goed, daarom werken ze ook op een middelbare school en niet op een universiteit.

Dat zul je overal wel hebben. De stafmedewerkers (onee, dat heet tegenwoordig TEAMLEIDERS) zijn wel sadisten. De rector is een heel kalme en vriendelijke man, maar wel narrowminded. Hij is een CDA'er en dat past bij zijn beleid, want hij heeft wel de leiding maar heeft verder geen idee wat er allemaal gebeurt binnen zijn school. Hoe de mentoren zijn hangt natuurlijk af van welke leraar je hebt, sommige zijn overbezorgd en bemoeizuchtig, sommige boeit het hele mentorschap geen donder, maar sommige zijn wel okay. De concierges zijn ook relaxt.
Amstelveen College was twee/drie jaar terug de meest gewilde middelbare school in Amstelveen, hoe het daar nu precies is weet ik verder niet. KKC was daarvoor de meest gewilde school, maar dat is nu iets minder. Waarom weet ik niet. Ze hebben daar wel een gave aula, met een soort balkon ofzo.
Maar eigenlijk zijn alle scholen baggerkut in Amstelveen, want er woont nogal veel omhooggevallen kutvolk. Beter ga je gewoon in Amsterdam wonen ofzo. Waar woon je nu eigenlijk en waarom ga je verhuizen? (En naar welke buurt?)