Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2008, 15:57
yorannie
yorannie is offline
ik ga waarscheinlijk in amstelveen wonen
en ik twijfel over mijn schoolkeuze die ik volgend jaar moet gaan maken
ik ken verschillende mensen binnen amstelveen die beweren mij dat het karel keizer college de beste school
is qau leerniveau heb ik wel kansen liggen om het te halen
maar ik weet nog niet zoveel over de 3 scholen in Aveen
ik zou ook graag wat willen weten over de vakken en mogelijkheden binnen de school
ik ben ook al van plan om naar de opendagen te gaan!
en heb iemand
info over de kinderen die eropzitten?(ik heb op dit forum iets van bekaktheid gelezen)
dus moeilijke keuze
en misschien over hoe het gebouw er van binnen en buiten uitziet
en de mentoren en leraren etc,?
ik hoop dat er mensen met ervaring zijn ik kom zelf niet uit amstelveen dus jaa
en ik weet dus ook niet welke school ik moet kiezen kennis zei kkc maar ik weet niet of het hwc of amstelveen college goed is??
graag alleen mensen die belangrijke dingen kunnen vertellenen liefst mensen met ervaring
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2008, 05:52
Verwijderd
Hahaha, ik heb op het HWC gezeten en dat is echt een baggerschool. Het enige lichtpuntje is dat er enkele heel aardige leraren op zitten, maar verder zou ik het HWC mijden als de pest.

De vakken zijn gewoon hetzelfde als op alle andere scholen, behalve dat je de mogelijkheid hebt om vanaf de vierde klas van het VWO filosofie te volgen. Dat wordt gegeven door een geniale leraar, dus als het 't je ligt dan weet je dat alvast. Ze hebben ook TTO, tweetalig onderwijs dus, alleen kunnen sommige leraren zelf amper Engels. Mogelijkheden.. Wat voor mogelijkheden bedoel je precies? Er zijn verder geen programma's voor uitblinkende leerlingen, als je dat bedoelt, maar met jouw spelling maak je daar toch geen kans op.

Wat voor kinderen er op zitten.. Haha, kakvolk en paupers. Op het HWC heb je ook best veel vmbo-klassen, dus er wordt relatief vaak gevochten. Enige tijd geleden was er nog iemand die z'n kaak gebroken had in een gevecht, daar was toen veel drama over. Maar natuurlijk zitten er ook aardige mensen tussen, in alle stromingen, dat is op elke school wel zo.

Het gebouw van binnen, hm. Ze hebben net een nieuwe kantine gebouwd, die is wel groot met relaxte banken, maar ze draaien er kutmuziek. Het is daar ook heel druk, sowieso is het altijd belachelijk druk in de gangen, want er zijn eigenlijk meer leerlingen dan oorspronkelijk de bedoeling was. Er is net een nieuwe vleugel aan gebouwd waar de mediatheek nu zit, alleen zit die vleugel naast de scooter-parkeerplaats dus je kan er niet fatsoenlijk leren.
Je mag niet roken op het schoolplein, daar hebben ze een apart gebied voor dat de hele tijd verplaatst wordt. Hmm.. Elke verdieping heeft een andere kleur en er hangen overal schilderijen van de CKV3-leerlingen. Vroeger stonden er planten, maar ik geloof dat die zijn doodgegaan. Oja haha, voor de open dagen gaan ze overal plastic planten neerzetten zodat het er leuker uitziet, maar die staan er dus niet altijd.

De leraren zijn zoals ik al zei wel aardig, althans, ik kon het met vrijwel iedereen wel goed vinden. Sommige van hen zijn ook echt heel grappige en intelligente mensen. Je hebt er ook een aantal tussen zitten die niet kunnen uitleggen of geen donder van hun vak snappen, maar goed, daarom werken ze ook op een middelbare school en niet op een universiteit. Dat zul je overal wel hebben. De stafmedewerkers (onee, dat heet tegenwoordig TEAMLEIDERS) zijn wel sadisten. De rector is een heel kalme en vriendelijke man, maar wel narrowminded. Hij is een CDA'er en dat past bij zijn beleid, want hij heeft wel de leiding maar heeft verder geen idee wat er allemaal gebeurt binnen zijn school. Hoe de mentoren zijn hangt natuurlijk af van welke leraar je hebt, sommige zijn overbezorgd en bemoeizuchtig, sommige boeit het hele mentorschap geen donder, maar sommige zijn wel okay. De concierges zijn ook relaxt.

Amstelveen College was twee/drie jaar terug de meest gewilde middelbare school in Amstelveen, hoe het daar nu precies is weet ik verder niet. KKC was daarvoor de meest gewilde school, maar dat is nu iets minder. Waarom weet ik niet. Ze hebben daar wel een gave aula, met een soort balkon ofzo.

Maar eigenlijk zijn alle scholen baggerkut in Amstelveen, want er woont nogal veel omhooggevallen kutvolk. Beter ga je gewoon in Amsterdam wonen ofzo. Waar woon je nu eigenlijk en waarom ga je verhuizen? (En naar welke buurt?)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:17
eef88
eef88 is offline
Ik heb zelf op het KKC gezeten..
Er wordt veel over gezegd maar ik vond het echt een hele leuke school. Heeft ook deels te maken dat ik goed met leraren op kon schieten en niet in de problemen kwam. De regels zijn namelijk aardig streng, te laat komen betekent om 8 uur vegen, (zonder reden) eerste uur gemist betekent dezelfde dag nablijven tot half5. Dat idee zegmaar.

Vakken enz:
Vanaf volgend jaar gaan ze technasium aanbieden, VWO met meer technische dingen, weet ook niet precies. Ook komt Spaans volgens mij erbij. Verder zijn er niet veel andere speciale vakken. Wel heb je in de eerste en tweede verrijkingscursussen, kan je gaan schaken, kleien, fotografie, enz.enz.enz. Hebben ze echt heel veel leuke dingen wel.

Mensen:
Tsja, het is en blijft amstelveen, dus de kakkers zitten er ook, de hockeymeisjes, en alle standaardtypjes die er te bedenken zijn. maar er waren ook zat mensen die niet zo waren waar ik dan mee omging. Ik heb wel vaak genoeg discussies meegemaakt, wanneer de vakantie er aankwam, zoals of de westkust of oostkust van Amerika nou leuker is om heen te gaan, of mensen die weetikveelhoever reisden in de kerstvakantie enzo, maarja.. zat andere mensen zijn er ook.. Er is geen VMBO, wel HAVO en VWO dus. 'Gevechten' zoals waar paranoide het over heeft op het HWC, heb ik in mijn schooltijd niet meegemaakt.

Gebouw:
Ze zijn nu midden in de verbouwing, er komt een hele nieuwe vleugel aan, die er volgens mij wel heel mooi uit komt te zien. Met nieuwe kantine en nieuwe lokalen. Het is niet een heel 'gezellig' gebouw, (het wordt wel eens een gevangenis genoemd, aangezien veel lokalen op de vierkante aula uitkomen), maar je kan lekker buiten zitten, er is een aula waar je kan zitten, en dan vanaf volgend jaar dus die hele nieuwe aanbouw. Verder zijn er drie gymzalen en een groot grasveld waar op gesport wordt.

Leraren enz:
Ja.. je hebt altijd mensen waar je beter mee kan opschieten en minder. Ik vind wel dat ze altijd goed luisterden naar leerlingen qua leraren. Er worden altijd enquetes gehouden voor nieuwe leraren, en heb aardig vaak meegemaakt dat ze een leraar na een jaar ontslaan, en ook wel eens dat iemand (onder andere naar aanleiding van zo'n enquete) de dag erop ontslagen werd. Maar de meeste leraren zijn gewoon oke. Je kan wel erg last van ze hebben als je je niet aan de regels houd enzo, dan wordt het leven iets minder op het KKC De rector die loopt soms wat nors door de school heen, verder zie je hem niet.

Volgens mij is het op het KKC gewoon zo dat als je gewoon een beetje normaal je best doet, dat het heel leuk is/kan zijn, maar dat het echt een rotschool kan zijn als je niet op tijd komt, lessen mist, gebrek aan motivatie laat zien.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 18:01
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Wat je ook nog altijd kan doen, is in Uithoorn naar school gaan (heb ik ook gedaan). Vanaf Amstelveen is dat 20 minuten fietsen en vanuit Amstelveen gaat er ook een directe busverbinding.

De twee scholen waaruit je kan kiezen is het Thamen (VMBO) hier heeft mijn broertje op gezeten, en hij is er zelf heel erg over te spreken. Het is een strenge school waar heel erg wordt gecontroleerd op presentie en het maakt gebruik van weekrapporten...

De school waar ik op heb gezeten is het Alkwin Kollege (HAVO/VWO). Persoonlijk heb ik het daar erg naar me zin gehad. Maar het is wel een school waar niets gebeurd. Niets speciaals eigenlijk, geen last van stereotypes en goede leerlingbegeleiding..
Reageren

Regels voor berichten