Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
'Kennen' is ook mooi, maar dan vooral door alle vormen waarin het voor kan komen: herkennen, erkennen, ontkennen, bekennen, verkennen... zijn er nog meer?
Allemaal verschillende manieren van iets zeggen over bepaalde kennis en wat iemand daar mee doet/wat iemands houden ten opzichte van die kennis is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gisteren dacht ik na over het woord 'kranig'. Dit omdat in de boeken van Joop ter Heul dappere mensen herhaaldelijk een kraan worden genoemd.
|
Verwijderd
|
Chronologie. En alle woorden die daarmee te maken hebben.
Wie heeft bepaald dat de volgorde waarin we nu leven chronologisch is? Dat kun je toch niet zomaar vaststellen? En heeft de 'bedenker' van chronologie niet gedacht aan alle verschillende dialecten hoe je dat kunt uitspreken, want als mijn leraar aardrijkskunde 'dendrochronologie' zegt denk ik dat hij naar de wc moet ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst dacht ik over het woord belazerd na. Omdat ik dat voornamelijk in de betekenis van 'belazerd worden' ken, maar in een boek dat ik lees wordt het gebruikt als een woord om aan te geven dat iets niet goed gaat (in tegenstelling tot mieters ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op die manier dacht ik na over speeksel spugen spouwen speen, die hebben allemaal sp- en dat zal ook geen toeval zijn. En van speen kwam ik op fiep, het woord dat wij daarvoor gebruiken, wat dus geen sp- heeft, maar toen dacht ik aan fopspeen waar wel weer de f/p in zit, maar ik weet niet of dat een verband is dat ik nu zelf verzonnen heb of wat daadwerkelijk bestaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nou, bij een open haard zie je het vuur branden en bij een dichte haard (verwarming
![]() Maar oorlog is inderdaad ook een maf woord. En ademen. Dat vind ik nu echt een niet onomatopeïsch woord. Breath trouwens ook niet, -reath vind ik nog wel ademachtig klinken, maar dan ineens zo'n b ervoor ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Boodschappen. Ok ik snap nog wel de bode, maar waarom is dat dan aan 'schappen' geplakt? Schappen zijn ook de schappen in een winkel, als het 'in de schappen ligt'. Dus de plank met spullen waar het tussen zit. Schappen waar dingen opliggen voor de bode lijkt me toch niet echt logisch...
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal Ieke | 0 | 11-04-2005 17:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Heeft iemand de antwoorden van CKV De Stad | 2 | 22-03-2001 19:41 |