Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2008, 15:12
Gast1234
Voor Nederlands moest ik een paar maanden geleden een boek lezen. Ik koos de gelukkige huisvrouw. Nu hebben we een andere opdracht; het einde herschrijven. Ik kan helemaal níet schrijven en dingen bedenken enzo. Dus misschien heb jij dit boek gelezen en heb je een leuk idee? Of misschien heb je ook zo'n soort opdracht gemaakt met dit boek? Help me aub!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2008, 12:45
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Ik kan helemaal níet schrijven
't Gaat je anders best af zo.

Ik ken 't verhaal verder niet, dus ik kan je niet echt helpen met specifieke punten. Maar als je't gelezen hebt weet je hoe het afloopt. Wat je kan proberen te bedenken is OF een volledige ommekeer van het gegeven einde OF een extra draai/verandering geven aan het bestaande einde.

Bijv: niet de "good guys" winnen, maar de "bad guys". Of: persoon X gaat net als in't origineel dood, maar neemt wel eerst iemand anders mee.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 15:15
Verwijderd
Precies, draai 't einde gewoon om; als het goed af loopt, laat het dan slecht aflopen (bv. iemand gaat dood, de geliefden vinden elkaar niet, de bad guys winnen) of andersom (iemand blijft lang en gelukkig leven, de geliefden vinden elkaar wel, de good guys winnen). Je kan best aan de hand van de laatste paar pagina's een nieuw einde schrijven, 't is zelfs leuk om te bedenken. Je docent zal ook helemaal niet verwachten dat jij precies schrijft zoals Heleen van Rooyen, dus weer daar ook niet bang voor; schrijf gewoon wat jíj leuk vindt en schrijf het op jouw manier (en met behulp van het boek kan je 't best een beetje aan laten sluiten).

(Als je de laatste paar bladzijdes leest, dan kan je bv. gebeurtenissen gewoon veranderen, als er bv staat. 'Iemand klopte op de deur. Mieke deed de deur open en zag daar Hans. Ze grepen elkaar vast om elkaar nooit meer te laten gaan.' kan je er van maken: 'Iemand klopte op de deur. Vol verwachting deed Mieke de deur open. Zou Hans het zijn? Tot haar grote schrik zag ze Joost staan. 'Mieke... ze hebben Hans gevonden... Hij is dood.'' )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 21:01
Gunkan
Gunkan is offline
Wat? Is Hans dood?! o_O

Volgens mij heeft Joost het gedaan... Hij zat altijd al achter Mieke aan en volgens mij wil zij hem ook! De slet!...

EDIT:
Zie? Zo simpel gaat dat!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Wat? Is Hans dood?! o_O

Volgens mij heeft Joost het gedaan... Hij zat altijd al achter Mieke aan en volgens mij wil zij hem ook! De slet!...

EDIT:
Zie? Zo simpel gaat dat!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 11:59
Gunkan
Gunkan is offline
Als we even samen doorgaan, dan hebben we zo 't huiswerk van de TS af...

*peins* Alhoewel ik geen idee heb of d'r een Joost, Mieke en Hans in het boek voor komen. Ach, niets dat een Find&Replace niet kan oplossen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten