Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 16:41
luvdut
luvdut is offline
Msn, geweldig om mee te praten, maar je kunt nooit echt aflezen hoe mensen zich voelen etc. Maar is het wél mogelijk om te flirten/versieren? Mij lijkt van wel. Ik bedoel je praat toch met elkaar.. maarja hoe dat aanpakken?

Ik zal even de situatie kort uitleggen:

Ik ben 14 jaar en verliefd op een meisje van een andere school. Hoe kan dat? Simpelweg omdat haar zus op mijn school zit. Toch ondanks dat ik die zus kan vertrouwen gebruik ik haar liever niet op te polzen. Toen ik een keer langskwam bij die zus zag ik haar, en met haar bedoel ik diegene van die andere school. Ze was mooi etc, we hebben kort gesproken etc. Het klikte opzich wel, alleen mijn door mijn verlegenheid kwamen we niet ver. Ook zal ik niet vaak met die zus mij naar huis gaan omdat het toen alleen voor een project was.

Ik kwam al snel achter haar msn en begon kleine gesprekjes. Het begon met 'hoi', 'hoe is t' en dan viel het stil. Ondertussen praat ik meer met haar maar weet ik echt niet hoe ik via msn een beetje kan versieren etc.

Aangezien ik haar nooit echt, nja wel zie, maar nooit supervaak kan ik niet zomaar haar uit vragen ofzo. Eerst wil ik een band leggen via msn.. gewoon dat het tenminste niet vreemd overkomt als ik vraag wil je een keer wat doen ofzo.

Mja, hoe versier je iemand op msn? Of als diegene zegt; ik ben gaan winkelen en heb dit en dit gekocht, moet je dan zeggen leuk en alweer naar een ander onderwerp overgaan? Of moet ik erop doorgaan.. maar wat moet ik dan zeggen?

Ikhoop dat jullie iets weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2008, 16:47
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je moet niet versieren op msn, je moet gewoon gezellig kletsen en soms wat plagerige opmerkingen maken En nu je haar toch al op msn hebt: spreek gewoon eens een keertje met haar af. Stel voor om bijvoorbeeld samen wat te gaan drinken, of samen te gaan skaten ofzo (afhankelijk van je hobbies)
Oud 22-06-2008, 17:54
Changshan
Changshan is offline
^ Mee eens. Verder kun je natuurlijk altijd op msn de minder subtiele opmerkingen maken die je in het echt niet durft te maken. Een cam kan ook weleens helpen, als je elkaar nog steeds niet vaak ziet.
Oud 22-06-2008, 18:12
luvdut
luvdut is offline
Oké, nja het voordeel is dat we allebei gek zijn op voetbal. Ik zal vanavond is een gesprek beginnen en vragen of ze misschien een keertje wil voetballen. Haar school is namelijk vlakbij een voetbalveld(je). Alleen toch nog mijn vraag: Zijn er tips voor een leuk msn gesprek? Dus niet dat het stel valt maar dat zij ook terug praat ofzo?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:15
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Alleen toch nog mijn vraag: Zijn er tips voor een leuk msn gesprek? Dus niet dat het stel valt maar dat zij ook terug praat ofzo?
Vragen blijven stellen En als ze wat vertelt, inhaken op haar verhaal en haar proberen meer te laten vertellen. En andersom natuurlijk ook
Oud 22-06-2008, 18:35
Noddy
Noddy is offline
Idd vragen stellen, maar dan niet vragen die je met ja/nee moet beantwoorden, anders heb je er ook niks aan natuurlijk
Oud 22-06-2008, 18:51
Verwijderd
niet via msn doen! dat werkt averechts, nou ja, bij mij dan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 18:55
luvdut
luvdut is offline
Voorbeeld:
Ik: Nog wat leuks gedaan?
Zij: Ja in de stad bla bla en blabla bla gekocht

Hoe moet ik daar op verder gaan?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 19:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Voorbeeld:
Ik: Nog wat leuks gedaan?
Zij: Ja in de stad bla bla en blabla bla gekocht

Hoe moet ik daar op verder gaan?
Met wie ben je in de stad geweest? Hoe was het? Wat heb je gekocht? Doe je webcam aan en laat eens zien
En vertel daarna wat jij die middag hebt gedaan en dan maar hopen dat ze ook geďnteresseerd is in jouw verhaal
Oud 22-06-2008, 20:46
luvdut
luvdut is offline
Ok, ik heb der gevraagd om een keer wat leuks te doen. Maar zij zit op een school van een aparte sector, oftuwel zij heeft nog gwn school Dus het gaat niet door, en ze wilde haar zus er graag bij hebben. Misschien uit angst/spanning? Maar dat heb ik min of meer uit haar hoofd weten te halen. Als ze had gekunt zou ze alleen komen.

Weet iemand overigens iets leuks? Iets in de zin dat je even alleen bent en dat je rustig kunt praten? Niet een druk winkelplein dus. Ik ben 2 keer met haar alleen geweest en toen hebben we het gezellig gehad, alleen verlegen ik
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 20:48
Verwijderd
Houden jullie van de zelfde muziek? Ga dan samen muziek luisteren, is heel gezellig
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 06:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kijk hier eens voor tips, wat je allemaal kunt gaan doen
Oud 23-06-2008, 14:51
Volk
Volk is offline
Citaat:
niet via msn doen! dat werkt averechts, nou ja, bij mij dan.
qft. Veel te onpersoonlijk. Mensen zijn op msn heel anders dan in het echt. Je versiert iets dat niet bestaat.

Ik denk trouwens niet dat het echt slim is dingen zoals dat haar zus mee gaat uit haar hoofd te praten. Misschien voelt zij zich gewoon beter op haar gemak met haar erbij en dan ga jij het haar uit haar hoofd praten. Niet dat die zus er altijd bij hoeft te zijn. Maar als zij zich daar (in het begin) fijner bij voelt...
(kan best zijn dat de zus alles al mee leest op msn)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:03
luvdut
luvdut is offline
Oké. Kwam ze vandaag beide nog tegen bij boeken inleveren op school, zij was toevallig meegekomen. Het was nogal druk en daardoor bleef het bij elkaar even kort groeten. Uiteraard ging ik wel inj de buurt staan en kon ik enkele woorden opvangen, waaronder mijn naam. Het was een beetje onduidelijk, maar iig niet negatief.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Oké. Kwam ze vandaag beide nog tegen bij boeken inleveren op school, zij was toevallig meegekomen. Het was nogal druk en daardoor bleef het bij elkaar even kort groeten. Uiteraard ging ik wel inj de buurt staan en kon ik enkele woorden opvangen, waaronder mijn naam. Het was een beetje onduidelijk, maar iig niet negatief.
Gewoon proberen. Je hebt zometeen zeven of acht weken de tijd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 16:14
luvdut
luvdut is offline
Ik ga ook op vakantie, deze week al. Dus helaas zie ik er niet meer

Ik ben wel blij dat we redelijk dezelfde intresses hebben als; sport, vakantie etc. Mja, ik spreek er nog een paar keer op msn. Tijdens der verjaardag ben ik weg op vakantie, zij overigens ook. Dus stuur wel eens mailtje

Bedankt voor de support overigens!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 16:17
Luna
Luna is offline
ja wie is er niet geinteresseerd in vakantie
Oud 23-06-2008, 16:19
luvdut
luvdut is offline
Daarmee bedoel ik; plaats, wat te doen op vakantie etc
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 12:11
luvdut
luvdut is offline
Oké jongens. Ik ga op vakantie in de nacht, dus jullie horen over een week of 4 weer wat van me. Heb wel beltegoed bijgekocht, met al die mogelijke sms-sjes
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 23:25
Dice94
Dice94 is offline
Ok, ik heb een beetje het zelfde meegemaakt, alleen uiteindelijk werden we toch beter vrienden als we praatte met elkaar in het echt, maar als je toch lol wilt hebben op msn, zet je webcam aan, zie je elkaar teminste nog een beetje
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 11:43
luvdut
luvdut is offline
Citaat:
Ok, ik heb een beetje het zelfde meegemaakt, alleen uiteindelijk werden we toch beter vrienden als we praatte met elkaar in het echt, maar als je toch lol wilt hebben op msn, zet je webcam aan, zie je elkaar teminste nog een beetje
Hiermee sluit ik dit onderwerp. Zo is het ondertussen ook bij mij verlopen, ik zie wel wat de toekomst brengt

slotje
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 14:26
Verwijderd
Versieren op msn gaat niet, wel kun je iets afspreken en haar dan versieren.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 14:28
waves
waves is offline
ts wil een band met haar krijgen voordat ze iets af gaan spreken. Bij mij werkte dat uitstekend.
Vraag haar wat haar hobbies zijn, wat voor soort muziek ze luistert, of ze dat op tv heeft gezien, of haar ouders ook zo vervelend zijn . En als ze antwoord geeft doorvragen met wie of wat of waarom. Ik weet niet hoe oud t meisje is, dus ik zou voorzichtig zijn met plagerige opmerkingen.
Oud 31-07-2008, 15:23
Armoed
Armoed is offline
Je kunt heel goed versieren op MSN maar ik raad het niemand aan. Op MSN kun je zijn wie je wilt zijn (en daarom ook heel makkelijk meisjes versieren).
Oud 31-07-2008, 18:50
Verwijderd
Ik heb nog nooit iemand versierd via msn. Daar heb ik toch echt iemand in levende lijve voor nodig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten