Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2008, 20:11
Snannie
Snannie is offline
Laat hier even een berichtje achter als je bent aangenomen of bent uitgeloot voor een opleiding

Groetjes Snannie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2008, 14:13
Verwijderd
Vreemdgenoeg ben ik al ingeloot (psychologie, tweede studie), voordat de loting heeft plaatsgevonden...

...Iets met dat ze minder aanmeldingen verwachten dan de numerus fixus stelt. Dat vind ik opvallend, want ik kan me zo voorstellen dat het gros van de studenten laat beslist wat ze gaan doen. En dat de meeste aanmeldingen pas vanaf nu zullen plaatsvinden. Blijkbaar niet dus. Maar goed, het maakt mij niet uit; ik kan tenminste van start.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 13:18
Verwijderd
Je moet jezelf voor een studie met loting toch inschrijven voor 15 mei o.i.d en als ze dan minder aanmeldingen hebben dan plaatsen is iedereen automatisch geplaatst. Je kan je dus niet meer nu aanmelden vandaar dat je het al kan weten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 22:15
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Aangenomen bij verloskunde.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 15:59
Alwien
Alwien is offline
Aangenomen voor de master redacteur / editor aan de UvA
Oud 01-07-2008, 16:15
*Wally Woop*
*Wally Woop* is offline
Aangenomen Geneeskunde aan de VU Amsterdam!
Oud 03-07-2008, 08:46
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Uitgeloot voor Verloskunde (@Lauwie101: gefeliciteerd!)

Hopelijk ingeloot voor biomedische wetenschappen, maar dat weet ik nog niet.
Oud 04-07-2008, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Is daar een master voor? Lijkt me eerder een beroepsopleiding... Ik kan het weten: ik ben redacteur.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Uitgeloot voor Verloskunde (@Lauwie101: gefeliciteerd!)

Hopelijk ingeloot voor biomedische wetenschappen, maar dat weet ik nog niet.
Een andere lotingstudie als 2e keuze kon toch niet? Of herinner ik dat me verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 17:30
Nyawa
Citaat:
Is daar een master voor? Lijkt me eerder een beroepsopleiding... Ik kan het weten: ik ben redacteur.
Ja, maar het is inderdaad een duale master, zie hier.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 19:13
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Citaat:
Een andere lotingstudie als 2e keuze kon toch niet? Of herinner ik dat me verkeerd?
Verloskunde is geen lotingstudie. Althans, wordt niet zo gezien. Het heeft een selectieprocedure.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 17:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Kan wel. Na de eerste selectieronde kun je je inschrijven voor een lotingsstudie waar nog plekken over zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2008, 19:53
Verwijderd
Aangenomen geneeskunde aan de VU!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 19:19
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Lijkt me dat ik het ook kan weten, aangezien ik die master ga doen
Maar het is inderdaad de master die Nyawa linkt, met eerst een jaar studie en dan een half jaar stage op een uitgeverij.
Oud 07-07-2008, 11:52
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Verloskunde is geen lotingstudie. Althans, wordt niet zo gezien. Het heeft een selectieprocedure.
Idd, vanaf volgend jaar kan je (waarschijnlijk) niet meer naast verloskunde een andere lotingsstudie doen, maar dit jaar nog wel. Als ik het goed begreep gaat het volgend jaar allemaal veranderen en dan valt het weer onder een andere instelling en dan kan je niet meer een andere lotingsstudie er naast doen.
Oud 07-07-2008, 12:40
Vice
Vice is offline
Hoe worden studenten eigenlijk uitgekozen? Aan de hand van hun cijferlijst?
Oud 07-07-2008, 17:47
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Vice: bij verloskunde? Je moet eerst een middag/ochtend naar utrecht, daar moet je een motivatieformulier invullen. Daarna moet je een SQ-test maken. Als je dan boven de 55 punten haalt voor de SQ-test wordt je uitgenodigd voor de 2de ronde, het motivatiegesprek. Voor de opleiding in Rotterdam waren dat er 150, en daarvan worden er 60 uitgekozen door hun motivatie..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 07:44
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ingeloot voor biomedische wetenschappen in Utrecht! Was ook wel te verwachten, maar toch ben ik nu pas echt blij!
Oud 17-07-2008, 09:42
Roosje
Roosje is offline
Aangenomen bij de academische pabo in Utereg.
Oud 17-07-2008, 10:27
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Ingeloot voor biomedische wetenschappen in Utrecht! Was ook wel te verwachten, maar toch ben ik nu pas echt blij!
hoe weet je nu al of je ingeloot bent, dat is toch pas morgen bekend?

oke laatmaar ik ben uitgeloot

Laatst gewijzigd op 17-07-2008 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 10:51
vichog
vichog is offline
Ik ben ingeloot bij Geneeskunde bij de VU!

Ik weet nog niet of ik m'n plaats ga gebruiken, omdat ik misschien toch door wil gaan met Tandheelkunde.
Oud 17-07-2008, 12:28
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
@ Lord_ralf: Vervelend zeg! Voor welke studie ben je uitgeloot? Voor iedereen die uitgeloot is: Sterkte en wat gaan jullie nu doen voor opleiding?
Oud 17-07-2008, 12:29
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
@ Lord_ralf: Vervelend zeg! Voor welke studie ben je uitgeloot? Voor iedereen die uitgeloot is: Sterkte en wat gaan jullie nu doen voor opleiding?
ja inderdaad nogal kut. Ik ga iig nu nog eens die toets voor belgie maken en hopen dat ik em nu wél haal. Ik wilde tandheelkunde doen trouwens. En anders maar moleculaire levenswetenschappen doen..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 12:31
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Succes in ieder geval. Het is zo balen om te horen dat je uitgeloot ben.
Oud 17-07-2008, 16:44
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Uitgeloot voor geneeskunde . Nu een jaartje (of langer) verloskunde studeren in Rotterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2008, 17:48
Ilsert
Ilsert is offline
Uitgeloot voor psychologie aan de UU

2 snelle vragen!

1. Kan ik bijv. aan een andere instelling wel met psychologie beginnen en daarna overstappen naar de UU in het 2e jaar bijv?

2. Ik wil graag in aanmerking komen voor naplaatsing.. Je kan tot 25 september eventueel (dus niet zeker) nageplaatst worden. Als ik na die datum nog niet ben geplaatst, kan ik dan nog aan een andere studie beginnen of ben ik dan te laat?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 18:40
Verwijderd
Ik ben 'aangenomen' bij AKV St. Joost in Breda, al was er sprake van een selectieprocedure en niet van een loting.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 18:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:

2 snelle vragen!

1. Kan ik bijv. aan een andere instelling wel met psychologie beginnen en daarna overstappen naar de UU in het 2e jaar bijv?
Vaak niet omdat curriculums nogal verschillen onderling. Maar dit kan je beter zelf uitzoeken of iemand hier moet er meer van weten.

Citaat:
2. Ik wil graag in aanmerking komen voor naplaatsing.. Je kan tot 25 september eventueel (dus niet zeker) nageplaatst worden. Als ik na die datum nog niet ben geplaatst, kan ik dan nog aan een andere studie beginnen of ben ik dan te laat?
Naplaatsing gaat op loting. Als je een hoog vervolgnummer hebt wordt het dus niks. Iedereen die is uitgeloot doet in principe mee aan de naplaatsing en het gaat gewoon op volgorde.
Wachten met een andere studie tot de naplaatsing geweest is is te laat. Je kan beter beginnen en stel dat je nageplaats wordt alsnog naar de studie die je wilde. Je hoeft het collegegeld niet dubbel te betalen oid, dus gewoon beginnen.

Mijn advies is overgens bij uitloten zo snel mogelijk iets anders te kiezen zodat je nog wel de introductie mee kan en die vallen altijd relatief vroeg (half augustus, exacte data wisselen per uni) Stel dat je alsnog nageplaast wordt dan kan je er alsnog mee stoppen en naar die van de 1e keuze gaan.
Oud 17-07-2008, 19:12
xxChange
xxChange is offline
Ingeloot voor toegepaste psychologie in Groningen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 20:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:

2 snelle vragen!

Ik meen dat psychologie aan de RuG geen lotingprocedure kent? Maar goed, ik weet verder niet hoe die studie daar staat aangeschreven.
Oud 17-07-2008, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ik meen dat psychologie aan de RuG geen lotingprocedure kent? Maar goed, ik weet verder niet hoe die studie daar staat aangeschreven.
Er zijn er wel meer waar geen loting plaatsvindt.
Maastricht, Tilburg, Nijmegen (ben ik niet zeker van) en Enschede hebben volgens mij geen loting.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 22:17
Verwijderd
Mensen zijn nu blij met de loting, maar er zullen toch heel veel mensen weer uitvallen tijdens de 1e leerjaar
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Mensen zijn nu blij met de loting, maar er zullen toch heel veel mensen weer uitvallen tijdens de 1e leerjaar
Ongetwijfeld, bij ons zijn grofweg 126 van de 550 eerstejaars gestopt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 23:04
Verwijderd
Ingeloot voor technische geneeskunde.

>8 gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Ongetwijfeld, bij ons zijn grofweg 126 van de 550 eerstejaars gestopt.
Uiteindelijk studeert misschien 10 tot 25 procent van de eerstejaarslichting af. Gelukkig maar, want ik zou er niet aan moeten denken om nog eens jarenlang met honderden studenten in de collegebanken plaats te moeten nemen...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 12:43
Nienna*
Nienna* is offline
Uitgeloot .

Edit: voor geneeskunde overigens.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 14:56
vichog
vichog is offline
Zoals eerder geschreven ben ik aangenomen aan de VU, maar ze willen dat ik het (her)inschrijvingsformulier naar hun opstuur. Dit kan ik vinden op een bepaalde site en daar verwijzen ze naar wid.vu.nl (blijkbaar een toch een digitaal formulier?). Als ik daar inlog kan ik me opgeven voor volgend jaar (2008-2009) voor mijn huidige studie, OK gedaan. Maar aangezien Geneeskunde m'n tweede studie wordt en dat daar niet kan worden toegevoegd, vraag ik me af hoe ik dat moet aanpakken. Iemand tips? Misschien dat mutatie-formulier op www.vu.nl>studenten>in-/uitschrijven/financien>herinschrijven?

Bedankt alvast !
Oud 20-07-2008, 19:11
bahia
bahia is offline
Citaat:
Wat is dat master redacteur. Ik wil namelijk misschien na mijn opleiding journalstiek er nog zoiets achteraan plakken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 19:13
bahia
bahia is offline
Ingeloot journalistiek utrecht, maar wil naar tilburg. Wie wil er ruilen?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Uitgeloot .

Edit: voor geneeskunde overigens.
Oh wat balen! Volgens mij heb jij er echt hard voor gewerkt? Welke klasse zat je?

Ik: ingeloot (A, dus ik wist het al) voor geneeskunde in Utrecht!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 23:25
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Oh wat balen! Volgens mij heb jij er echt hard voor gewerkt? Welke klasse zat je?

Ik: ingeloot (A, dus ik wist het al) voor geneeskunde in Utrecht!

Eh het laatste jaar heb ik er een beetje met de pet naar gegooid ik ben zelfs met mijn examen tweetienden in mijn gemiddelde gezakt, terwijl ik een 7.4 stond er best een 7.5 van had kúnnen maken dus. Sta veel 7.4 gemiddeld, voor 4 vakken .
Anyway, lotingsklasse C, want een 7.2 gemiddeld. 50% kans en van de shitload aan mensen bij ons op school geneeskunde/tandheelkunde wilden doen, schijnen er maar 3 te zijn ingeloot.

Edit: jij gefeliciteerd natuurlijk!
Utrecht was ook mijn eerste keuze .
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 16:58
hetstuudje
hetstuudje is offline
Decentraal geslaagd, ingeloot.. GENEESKUNDE!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 18:17
Yoruichi
Yoruichi is offline
Uitgeloot
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 20:10
Djeff
Djeff is offline
ingeloot voor toegepaste psychologie in leiden =)!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 12:46
Voorlichter VU
Voorlichter VU is offline
Citaat:
Zoals eerder geschreven ben ik aangenomen aan de VU, maar ze willen dat ik het (her)inschrijvingsformulier naar hun opstuur. Dit kan ik vinden op een bepaalde site en daar verwijzen ze naar wid.vu.nl (blijkbaar een toch een digitaal formulier?). Als ik daar inlog kan ik me opgeven voor volgend jaar (2008-2009) voor mijn huidige studie, OK gedaan. Maar aangezien Geneeskunde m'n tweede studie wordt en dat daar niet kan worden toegevoegd, vraag ik me af hoe ik dat moet aanpakken. Iemand tips? Misschien dat mutatie-formulier op www.vu.nl>studenten>in-/uitschrijven/financien>herinschrijven?

Bedankt alvast !
Je kunt het beste even contact opnemen met de inschrijfbalie van de VU 020-5985020
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 10:39
qwerty85
qwerty85 is offline
Hallo iedereen!

gefeliciteerd voor iedereen die is ingeloot!
ik ben ook ingeloot (VU) maar wil graag ruilen (naar Utrecht)
Bij deze wil ik graag iedereen oproepen die wilt ruilen zich op te geven bij de ruilbeurs van de ib-groep!!!! En Met Name natuurlijk diegene die van Utrecht naar de VU wilt ruilen.

De VU is een leuke Universiteit in onze mooie hoofdstad, maar ik studeer al vier jaar in Utrecht en heb hier een zeer mooie kamer vlak bij de Uithof. Het liefste blijf ik dus hier. Bovendien doe ik vrijwilligerswerk in het UMC en dat kan ik dan gemakkelijker blijven doen.

groetjes Linde
Met citaat reageren
Oud 27-07-2008, 16:42
Verwijderd
Ingeloot voor journalistiek in Tilburg
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 07:18
Manellie
Manellie is offline
Dag mensen,

Ik ben helaas uitgeloot voor tandheelkunde. ik heb gehoord dat tandheelkunde in hongarije (medical university of debrecen) heel hoog aangeschreven staat.
is er iemand die meer info heeft over deze universiteit.
ik weet wel dat buitenlandse studenten een toelatingsexamen moeten doen in biologie, scheikunde en engels. mondeling en ook in het engels. ik zou echt niet weten hoe je je kan voorbreiden op zoiets.

Ik hoor graag van mesnen die hier wat meer over weten
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 20:37
vichog
vichog is offline
@Manellie
Jammer dat je bent uitgeloot! Via dit forum ben ik in contact gekomen met gebruiker Robin_B die ook in Debrecen tandheelkunde studeert. Misschien kun je hem pm'en?

Als ik vorig jaar ook was uitgeloot was ik zeker naar Hongarije gegaan!
Oud 11-08-2008, 12:29
kevertje84
kevertje84 is offline
Joehoe, ben ingeloot voor psychologie in Nijmegen.

op de voorlichtingsdag zei 'men' dat de loting dit jaar niet zwaar zou worden, omdat ze minder studenten verwachten dan dat er plaatsen beschikbaar zijn, maar iemand anders zei weer dat dit jaar de loting uitzonderlijk zwaar was... ikke nie weten nie...

maar wat maakt het ook uit. Radboud Universiteit, here I come
Reageren

Regels voor berichten