Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2008, 09:12
Femic
Femic is offline
Ik vertrek dinsdag naar Ierland voor 3 weken met een vriendin. We verblijven eerst drie dagen in Dublin en willen dan zuidwaarts reizen. We willen iig eindigen in Galway zo'n beetje (en vanaf daar terug naar Dublin Airport), maar weten nog niet precies wat we in between willen zien. Komen natuurlijk voor de natuur en de omgeving, maar zijn geen echte wandelaars (als in: tientallen kilometers per dag). We willen in hostels verblijven (budget plz hebben geen tent bij though). Wat zijn echt aanraders?
Oud 29-07-2008, 16:21
Femic
Femic is offline
Nou het is Dublin-Kilkenny-Cork-Killarney-Doolin (aanrader! ga naar Aille River Hostel!)-Galway (zit ik nu)-Clifden-Inis Mor (Aran Islands)-Dublin geworden. Prima route!
Oud 29-07-2008, 19:47
Sandersss
Sandersss is offline
Misschien een leuk idee om in Cork een fiets te huren, als je daar tenminste nog niet voorbij bent. In Douglas (buslijn 6 en 7 vanaf de stad) zit een fietsenzaak. Als je vanaf daar richting Rochestown fietst (beste dorp ooit, heb er gewoond), kom je bij het water uit. Na enkele kilometers kom je een dorpje tegen (Rockenham oid?). Daar kun je mooi aan het water zitten en wat drinken/eten. Als je door fietst kom je door Monkstown. Vervolgens Ringaskiddy terminal aanhouden, iets verder rechtdoor rijden en je hebt een leuk uitzicht over oa Spike Island en de opening naar de Atlantic. Hier zie je het precies van de andere kant vergeleken met Cobh.

Nog een stukje verder zit Carragline en daarna Croshaven, maar dat is wellicht beter met de bus te doen
Oud 08-08-2008, 08:35
Femic
Femic is offline
Klinkt goed. Was helaas al voorbij.. (Of eigenlijk gelukkig, want iets later gingen de rivieren in Cork overstromen en stond alles blank..)

Regels voor berichten