Advertentie | |
|
![]() |
|
Bedenk van te voren wel goed of je wel echt denkt dat alleen reizen wel wat voor jou is. Het kán heel leuk zijn, maar het kan ook ontzettend kut zijn. Ik heb altijd gedacht dat het niets voor mij zou zijn, maar door alle leuke verhalen van allerlei mensen dat je nooit alleen bent, altijd wel iemand tegenkomt ben ik begin juni toch in mn eentje naar Zuid-Oost Azië vertrokken. Dat was dus een grote vergissing. Achteraf gezien had ik gewoon naar mezelf moeten luisteren. Ik heb het totaal niet naar mn zin gehad en ben dan ook eerder weer naar huis gegaan. Ja je komt altijd wel mensen tegen, maar echt met iemand optrekken is lastig als je van jezelf al niet heel snel in contact komt met mensen (zoals ik). Bovendien blijft alles heel erg oppervlakkig, het gaat 95 procent van de tijd alleen maar over reizen, waar je heen gaat wat je gezien hebt etc. En het klinkt nogal corny, maar de mooie dingen die je ziet zijn gewoon een stuk leuker als je ze met iemand kunt delen. Niet doen dus als je niet graag alleen bent en niet zo makkelijk contact maakt.
Als je trouwens bezorgd bent over veiligheid en dergelijke, het ligt er een beetje aan waar je heen gaat maar dat is meestal niet echt een probleem. Ik neem aan dat je een meisje bent? Ik ben dus in Zuid-Oost Azië geweest (Cambodja en Thailand) en dat is echt een van de veiligste gebieden om als vrouw alleen te reizen. Natuurlijk moet je gewoon de normale dingen in acht nemen, niet savonds laat alleen over straat gaan enzo, maar dat zul je hier ook niet zo snel doen. Mannen zullen je daar echt niet gaan lastigvallen ofzo (dat lijkt me in Zuid Amerika heel anders, met die machocultuur daar enzo, maar daar ben ik niet geweest dus ik kan je er ook niets over vertellen).
||
Citaat:
|
Ik denk dat het een vraag is die je voor jezelf moet beantwoorden. Ik kan best even alleen uithouden maar soms overdag was het toch wat minder, verveling, alleen de avonden waren altijd wel leuk omdat ik toch mensen leerde kennen.
Ik denk dat je misschien het goed zou kunnen uitproberen dicht bij huis. Berlijn of Londen of iets dergelijks.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Treinreizigers: hoe reist gij? Rodion | 118 | 26-11-2005 10:12 | |
Verhalen & Gedichten |
7 reizen rond het alledaagse lovetear | 8 | 24-04-2004 08:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn reis Caatje | 2 | 15-03-2002 19:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Waarom ik op reis ben gegaan HipHopSter | 2 | 12-01-2002 19:58 | |
Films, TV & Radio |
Wie kent de titel van volgende film : alleen voor keners van vliegtuigfilms be062603 | 10 | 17-11-2001 08:43 |