![]() |
|
Doorgaans hebben spieren zo'n 2 dagen nodig om te herstellen na een (kracht-)training. Dus als ik jou was zou ik sowieso proberen minstens 2 dagen rust te houden na een dag workouts (met rust bedoel ik hier: geen krachttraining, cardio kan nog wel).
Je benen zou ik dus iedere 2 a 3 dagen trainen denk ik, maar buikspieren (bijna) elke dag. Buikspieroefeningen: Crunches zijn een goede workout voor je buikspieren. Het voordeel hiervan is dat je ze elke dag wel kunt doen. Het enige waar je goed op moet letten is dat je houding klopt. De meeste mensen kappen met crunches omdat ze last hebben van hun rug of nek. Dan doe je gewoon iets verkeerd, waarom zou 't voor andere mensen wel hun buikspieren trainen en voor hun niet? Als je crunches aan 't doen bent moet je proberen te zorgen dat je nek en hoofd niet heen en weer bewegen. De beweging die je maakt draait er niet om dat je je hoofd zo hoog mogelijk krijgt of wat dan ook. Je moet proberen je buikspieren aan te spannen, je lichaam de bijbehorende beweging te laten maken (borstkas beweegt naar boven) en verder niets. Op een sportschool kan je dat vast worden uitgelegd en anders dit filmpje wel. Nou, hoeveel dan? Probeer elke dag 3 sets crunches te doen. Elke set probeer je zoveel te doen als je kunt en je zorgt voor ongeveer 60-90 seconden rust tussen elke set. Dit is hoogstens 's 10 minuten werk per dag. (Je kunt dit 'schema' ook aanhouden voor je andere workouts. Gewoon elke set zoveel doen als je kunt, dan een minuut / anderhalve minuut rust en weer verder, tot je 3 sets hebt gedaan) D'r zijn ook nog leg raises. Perfect als je idd alleen buik- en beenspieren wilt trainen. Ga op de grond liggen, leg je handen onder je kont en beweeg je benen (allebei tegelijk) omhoog en omlaag in een rustige, gecontroleerde beweging. Deze oefening kun je ook wel bijna elke dag doen. Je kunt ook nog 'side bends' doen, om je zijbuikspieren te trainen. Je gaat rechtop staan, benen iets uit elkaar (30cm ofzo), in je ene hand hou je een dumbbell met wat gewichten vast en je andere bovenarm strek je naar boven, met je elleboog gebogen en je hand achter je nek. Dan zak je met je bovenlichaam door naar de kant waar je de gewichten hebt, zodra je wat bent gezakt probeer je zo snel mogelijk weer omhoog te komen met je lichaam, puur door je zijbuikspieren te gebruiken. Maak 't niet te snel, hou 't een gecontroleerde beweging. Belangrijk hierbij is je houding. Probeer allereerst een goede houding aan te nemen (heupen naar voren gedraaid, borst uit, schouders naar achteren). Ook proberen om niet je heupen te bewegen. Bij mij helpt 't veel om in een spiegel ofzo te kijken om te zien wat ik doe. Let er dan op dat je heupen niet bewegen. Bij de beweging omhoog en omlaag heb je al snel de neiging je heupen heen en weer te wiegen. Side bends zijn zwaarder dan crunches en zou ik dus ook niet elke dag trainen. Hou hierbij ongeveer hetzelfde schema aan als je beentrainingen. Ik hoop dat dit je iets in de goede weg heeft geholpen, mocht je nog vragen ergens over hebben, laat 't maar weten. Ik ben niet geweldig duidelijk in uitleggen denk ik. ![]() Weten hoe 't moet en uitleggen zit helaas een klein verschil tussen. ![]() In ieder geval, succes. ![]()
|
Oh nee daar ben ik niet bang voor hoor, daar hebben vrouwen toch veel te weinig testosteron voor? Ik dacht eigenlijk zo dat, omdat ik over de rest wel tevreden ben, dat ik die niet echt hoef te trainen.
![]() Ik doe bij de sportschool twee apparaten voor mijn benen, voor de binnenkant van mijn bovenbenen en de buitenkant, dat bedoel je toch met in evenwicht blijven? Dan zal ik inderdaad ook mijn onderrug erbij moeten pakken. ![]() Loop trouwens nog steeds met spierpijn (heb wel pilates gedaan maandag voor het eerst) dus toch maar even opwarmen volgende keer. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Cardio training Spacemonkey | 6 | 06-03-2007 22:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Sport gezocht! Saarah | 58 | 20-09-2006 16:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Fitness MaikelB | 18 | 23-11-2005 11:40 | |
Vrije tijd |
bodybuiling/krachttraining en bijv jiu jitsu bench140 | 8 | 08-02-2005 01:22 | |
Vrije tijd |
high worden van cardio bench140 | 11 | 22-12-2004 15:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
krachttrainen + voedingsschema aim | 76 | 17-09-2004 14:41 |