Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 10:31
aim
aim is offline
Hallo

Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met intensieve krachttraining (elke dag na school +/- 1.5 uur).
Nu wil ik hierbij een goed voedingsschema hebben, zie hieronder.
Graag wil ik wat tips en commentaar op dit schema.

7:00
1 eiwit shake 30 gram
3 volkoren boterhammen met kipfilet
1 of 2 eieren
250 gram magere yoghurt
1 stuk fruit

10:00
2 volkoren boterhammen met kipfilet
1 stuk fruit

13:00
2 volkoren boterhammen met tonijn
1 volkoren boterham met kipfilet

15:00
1 liter water
1 eiwit shake 30 gram
2 eetlepels lijnzaadolie

16:00
2 glazen water
krachttrainen + cardio (1.5/2 uur)

18:00
1 eiwit shake 30 gram
avond eten
250 gram magere yoghurt/kwark
2 glazen melk

21:30
1 stuk fruit
2 lepels lijnzaadolie
250 gram kwark
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 10:54
Verwijderd
Jij bent gek. Wat wil je bereiken?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 10:55
aim
aim is offline
? waarom is dat gek?

heb je zelf een voedingsschema? weet je waar je het over hebt?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 11:11
MightyDuck
MightyDuck is offline
Whaha je weet niet waar je het over hebt, hij is niet gek ofzo hoor hij weet wat hij doet !

@topicstarter : er zijn een paar verbeteringen mogelijk. Bijv een shake direct na het trainen met : 0.8gram dextrose per kg vetvrije massa + 0.4 gram (whey)proteine per kg vetvrije massa.

Evenwel is de maaltijd voor het trainen ( 2 glazen water en fruit ) niet echt bruikbaar. Een mix van complexe en matig opneembare koolhydraten en casseďne is beter.

Ook lijkt het nog een beetje weinig ( zeker in koolhydraten ) maar daar post ik nog wel een berekening voor.

Kom je toevallig van dbb ? Anders denk ik dat je daar beter op je plek bent met zulke vragen dan hier. Ik en Frenkpie zijn de enigen hier die daar antwoord op weten.

http://www.dutchbodybuilding.com

Verder :

http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Dit moet je doen. Je schema ziet er oke uit maar dat weet je pas zeker als je de voedingswaarden hebt geteld en afgestemd op deze berekeningen.

Maar, good work, dat heet nou zelf-studie

Bovendien maak je waarschijnlijk de beginners fout --> té lang hard trainen. Ik weet niet of je een schema uit Muscle & Fitness of Flex volgt, ( waar bijna iedereen in het begin in trapt ) maar beter hou je je training rond maximaal een uur en niet teveel sets en oefeningen. De prof schema's uit de bladen zijn nutteloos, hou maar in je achterhoofd dat professionals voor aardig wat dollars aan steroiden nemen.

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 13:07
squat
squat is offline
Citaat:
Kom je toevallig van dbb ? Anders denk ik dat je daar beter op je plek bent met zulke vragen dan hier. Ik en Frenkpie zijn de enigen hier die daar antwoord op weten.
Hey!

On-topic: ik heb geen nuttige inbreng. Daar was duck mij te snel af voor.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:54
anne1234
anne1234 is offline
pff, dat je dat allemaal op kan....
succes

niet echt een nuttige reactie ben ik bang
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anne1234 schreef op 10-09-2004 @ 16:54 :
pff, dat je dat allemaal op kan....
succes

niet echt een nuttige reactie ben ik bang
Tis nog weinig.

Oke, wanneer een normaal mens met een "normale mensen eetpatroon" die hoeveelheid wegwerkt ben je in minder dan een jaar een 150kg wegende ton met vet.

Wanneer je het goed doet, zoals hij bezig is, dan krijg je dat best op en kweek je tenminste flink spiermassa.
Oud 10-09-2004, 19:37
aim
aim is offline
MightyDuck, bedankt voor je uitgebreide post

Die shake na het trainen is denk ik wel een goed idee... maar dan moet ik er ook 1 schrappen ben ik bang? want 4 eiwit shakes op een dag is misschien iets te veel?

Owja, over een trainschema... ik gebruik er geen een eigenlijk, ik heb wel een schema gekregen van mn fitness begeleider.. maar ik vind dat niks.. ik voel zelf aan wanneer ik moet stoppen en wanneer ik iets overbelast... en als ik heftige spierpijn heb in bijvoorbeeld m'n borst, train ik die een dagje niet

Ook bedankt voor de site erg nuttig
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:06
aim
aim is offline
oh trouwens, zou jij het verschil uit willen leggen tussen bulken en cutten en of dat helpt enzo
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:11
Upke
Upke is offline
Oke ga maar naar iemand die er verstand van heeft over je voeding EN trainingschema. Elke dag trainen is verkeerd, langer dan een uur trainen is ook verkeerd. Laat je schema maar eens zien misschien dat er nog meer fouten zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:14
aim
aim is offline
ok dit is het fitness schema wat ik heb gekregen van mn instructeur

Ma/Wo/Vrij: Borst + Schouders + Triceps
Di/Do/Za: Benen + Rug + Biceps

Laatst gewijzigd op 10-09-2004 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:37
Big M
Big M is offline
Citaat:
MCH schreef op 10-09-2004 @ 11:54 :
Jij bent gek. Wat wil je bereiken?
ik heb wel aardig wat respect voor hem. zelf ben ik de laatste jaren ook steeds gezonder gaan leven (water mee naar school, oefeningen en conditietraining, weliswaar niet ZO extreem) maar toch, beter dit dan met een zak chips op de bank toch???
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 21:38
Big M
Big M is offline
owja en nog wat, moet je eens kijken hoe breed je gaat worden als je dit 2 jaar volhoudt
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 22:19
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ha. Het is nog weinig, wat ik al zei. Er moeten nog zeker 300 gram koolhydraten bij. Maar toevallig weet ik dat aim erg gemotiveerd is, dus even nog wat aanpassingen en die massa, die komt er dan wel...
Oud 10-09-2004, 22:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 10-09-2004 @ 21:11 :
Oke ga maar naar iemand die er verstand van heeft over je voeding EN trainingschema. Elke dag trainen is verkeerd, langer dan een uur trainen is ook verkeerd. Laat je schema maar eens zien misschien dat er nog meer fouten zijn.
Schema klopt ook nog niet, dit is een fitness schema geen bb schema. Je moet ergens mee beginnen he
Oud 11-09-2004, 09:43
Verwijderd
Ben ik de enige die vind dat hij eerst volgroeidt moet zijn voordat hij als een malle de sportschool induikt?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 11:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sybje schreef op 11-09-2004 @ 10:43 :
Ben ik de enige die vind dat hij eerst volgroeidt moet zijn voordat hij als een malle de sportschool induikt?
Ja, daar was namelijk al een thread over. Hij is de 17 al voorbij hoor hij zal heus geen 3 centimeter meer groeien.
Oud 11-09-2004, 11:56
Verwijderd
Oke, ja ik dacht ik ben de laatste twee jaar 16, 17 enorm veel gegroeid per jaar. Iets van 7 cm per jaar. Dus vandaar. Maar als hij volgroeid is zijn er geen problemen lijkt mij zo. Helaas heb ik geen tips voor de TS.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 12:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sybje schreef op 11-09-2004 @ 12:56 :
Oke, ja ik dacht ik ben de laatste twee jaar 16, 17 enorm veel gegroeid per jaar. Iets van 7 cm per jaar. Dus vandaar. Maar als hij volgroeid is zijn er geen problemen lijkt mij zo. Helaas heb ik geen tips voor de TS.
Dan was je wss aardig laat me je groeispurt
Oud 11-09-2004, 13:24
Verwijderd
Was ik ook t/m mijn 15 de was ik onder de 1,60 nu ben ik 1,82. Ik was zekers laat. Maar gelukkig kwam hij toch nog
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 23:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Zo, het dient er dus meer zo uit te zien, voor de belangstellenden :

http://members.home.nl/petcho/schema.xls

Oud 13-09-2004, 14:40
Drizzt
Drizzt is offline
Waar is de lijnzaadolie gebleven in dat schema??? Hoop dat dat er nog wel in blijft

Vind trouwens 40 gram tonijn op zich weinig, waarom niet wat meer? Ik zou geen 4 boterhammen wegvreten met maar 40 gram tonijn Vind dat er sowieso erg veel brood in het schema zit, wat geen ideale bron van koolhydraten is.. misschien vervangen door andere produkten (rijst)? Zie overigens ook geen groenten?

Ik vind ook het eten van telkens 1 of 2 eieren wat onpraktisch. Het is denk ik makkelijker 1 maaltijd van 5 eieren te eten. Door de magere kwark is het overigens misschien lekker wat ananas te doen. Ik geloof dat de bromine die het bevat ook gunstig is voor de eiwitopname.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 15:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 13-09-2004 @ 15:40 :
Waar is de lijnzaadolie gebleven in dat schema??? Hoop dat dat er nog wel in blijft

Vind trouwens 40 gram tonijn op zich weinig, waarom niet wat meer? Ik zou geen 4 boterhammen wegvreten met maar 40 gram tonijn Vind dat er sowieso erg veel brood in het schema zit, wat geen ideale bron van koolhydraten is.. misschien vervangen door andere produkten (rijst)? Zie overigens ook geen groenten?

Ik vind ook het eten van telkens 1 of 2 eieren wat onpraktisch. Het is denk ik makkelijker 1 maaltijd van 5 eieren te eten. Door de magere kwark is het overigens misschien lekker wat ananas te doen. Ik geloof dat de bromine die het bevat ook gunstig is voor de eiwitopname.
Lijnzaadolie er uit, genoeg onverzadigde vetten uit eierdooier. Visolie capsules voor omega 3 & 6. Hey don't forget, hij weegt maar 60kg he ( 54 droog vvm )

Wat betreft dat hij 4 eieren verdeeld over de dag eet, dat vond ik op dat moment het makkelijkst in te delen zodat de maaltijden wel een beetje in balans waren.

En roggebrood is een van de stabielste koolhydraatbronnen.

Het moet wel te doen zijn hij kan moeilijk rijst mee naar school nemen ( wat hoger in de GI staat overigens ! ). Dat ik dat doe en jij misschien tja, maar hij begint net. Oke, mogelijk zal hij door het brood wat vocht vasthouden maar wtf hij bulkt toch.

Groenten zitten bij zn avond eten inbegrepen.

Laatst gewijzigd op 13-09-2004 om 15:18.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:09
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
7:00
1 eiwit shake 30 gram
3 volkoren boterhammen met kipfilet
1 of 2 eieren
250 gram magere yoghurt
1 stuk fruit

10:00
2 volkoren boterhammen met kipfilet
1 stuk fruit

13:00
1 volkoren boterham met kipfilet

15:00
1 liter water
1 eiwit shake 30 gram
2 eetlepels lijnzaadolie

16:00
2 glazen water
krachttrainen + cardio (1.5/2 uur)

18:00
1 eiwit shake 30 gram
avond eten
250 gram magere yoghurt/kwark
2 glazen melk

21:30
1 stuk fruit
2 lepels lijnzaadolie
250 gram kwark
Ik zou om 7.00 de kwark verplaatsen naar 10.00 en de eieren naar 13.00.
Je weegt toch 60 kg waarvoor heb je dan zoveel eiwitten nodig 2 gram, 2,5 of 3 gram per kg gewicht is genoeg.
Je hoeft echt geen 4 gr per kg gewicht dat is overbodig.

Wat al gezegd is je hebt veelste weinig kh.

succes

Je traing schema snap ik niet echt.
Bedoel je dat je op elke dag een andere lichaamsdeel doet.
Ik ben er geen voorstander van, je hebt ook rustdagen nodig.
Zonder rust kom je niet ver.
Oud 13-09-2004, 20:16
Drizzt
Drizzt is offline
Volgens mij stond er toch echt brood en niet roggebrood in dat schema

Zelf vind ik rijst mee naar school trouwens veel lekkerder dan brood.. dat verlept zo lekker in je tas de hele dag.. yummie
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 13-09-2004 @ 21:16 :
Volgens mij stond er toch echt brood en niet roggebrood in dat schema

Zelf vind ik rijst mee naar school trouwens veel lekkerder dan brood.. dat verlept zo lekker in je tas de hele dag.. yummie
Muhaha ja ik ben dat zo gewend, in limburg is brood (zwart)brood ofwel roggebrood, en gewoon brood is "mik"

En ach, brood is niet eens zo slecht, tis niet ideaal uiteraard maar het is niet beter of slechter dan bijv brinta of quaker havermout qua GI.

Eet zelf met bulken ook normaal brood dat vind ik veel lekkerder en zolang ik niet te vet word, wie ben ik dan om het onnodig lastig te maken.
Oud 14-09-2004, 06:44
Marshall
Marshall is offline
volgens mij is het ook altijd nog beter om je trainingsschema en voedingsschema geleidelijk te intensiveren, je lichaam kan het vast waarderen als het de tijd krijgt de verbranding op orde te krijgen....

en verder zou ik er wel zeker 1 rustdag inbouwen, je moet wel onthouden dat rust zeker even belangrijk is als voedsel en trainen... dus
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 07:54
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hij hééft nu toch ook 2 rustdagen ?

Staat hier mss niet op, hij traint nu enkel ma-wo-vrij

Wat betreft zn vreet schema, eerst 5 dagen elk uur eten zodat idd de stofwisseling versneld, dan kan hij daarna dit schema makkelijk aan.
Oud 14-09-2004, 08:12
Maarten
Maarten is offline
Ik zal nooit een voedingsschema gebruiken dat vind ik triest.

Ik eet wat ik lekker vind
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 08:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 09:12 :

En daarom word jij nooit zo gespierd en strak als wij
Oud 14-09-2004, 15:51
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 09:12 :

omg
Jij bent geen die-hard massamonster dus!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:02
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 09:22 :
En daarom word jij nooit zo gespierd en strak als wij
Zo gespierd niet, maar ik kan wel zo strak worden
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:17
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 17:02 :
Zo gespierd niet, maar ik kan wel zo strak worden
Zou je denken ? En daarna weer tonnen vet zeker.

Niemand komt op 3% met een redelijke massa zonder strak regime, alleen hongerstakers en die zijn voor de rest ook uber mager.
Oud 14-09-2004, 16:33
Maarten
Maarten is offline
Maar ik wil geen 3% oh my god

En je komt echt wel op 3% zonder een strak regime als je maar voldoende sport doet
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:49
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 17:33 :
Maar ik wil geen 3% oh my god

En je komt echt wel op 3% zonder een strak regime als je maar voldoende sport doet
Shit zeg, anders heb jij even geen verstand van Fitness/BB.
3% vet, voldoende sporten. In je dromen!!!!!! Echt lache met jou.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
WHAHA ja idd, zoals ik al zei, als je zonder een fatsoenlijk dieet op 3% wil komen, dan ben je een anorexia patient of een hongerstaker en ben je dus echt door en door mager. Heb je wel enig idee hoe ontzettend hard 3% is ?

2,5% :

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 17:51.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:51
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 14-09-2004 @ 17:49 :
Shit zeg, anders heb jij even geen verstand van Fitness/BB.
3% vet, voldoende sporten. In je dromen!!!!!! Echt lache met jou.
Ehm.. jij hebt er echt geen verstand van dude.

Als jij elke dag enorm veel cardio doet word je ook wel dun. Wedden!?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:52
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 18:51 :

En ik heb het niet over 3%

En laat dan fotos zien dat jullie met jullie geweldige dieet op 3% zitten he
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:53
Maarten
Maarten is offline
En ik blijf er bij dat de meesten van jullie geen ballen verstand van voedsel hebben. Stel dat we alle metabolische routes kennen en weten hoe die werken dan zouden we pas goede dieten kunnen samenstellen, maar dat weten we helaas niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:58
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 18:53 :
En ik blijf er bij dat de meesten van jullie geen ballen verstand van voedsel hebben. Stel dat we alle metabolische routes kennen en weten hoe die werken dan zouden we pas goede dieten kunnen samenstellen, maar dat weten we helaas niet.
Jongen hou in godsnaam je mond dicht, ik ben 16kg kwijt op 14 weken en daarvan bestond er maar 1 uit massa, ik heb nu geen behoefte op 3% te gaan zitten maar als je wil kan ik je wel wat pics passen van een kameraad van me die het wel gedaan heeft.

En zn dieet schema er bij !

Vertel dan maar eens hoe je wel droog zou worden en hoe je dan zou moeten eten...
Oud 14-09-2004, 18:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 18:51 :

DUN ja. Zo DUN dat je van je lichaam niets meer over blijft.
Oud 14-09-2004, 18:05
Mara
Mara is offline
Maarten, zou je alsjeblieft op willen houden? Tenzij je 't met bronnen aan kan tonen, is 't nogal 'onzin' wat je hier post.
Ik heb er geen verstand van, maar wat ik uit jouw posts op kan maken jij ook niet. Of je moet een WO m.b.t. voedsel doen, dan hou ik m'n mond, maar dat betwijfel ik. Zoals je je nu gedraagt is nogal vervelend.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:06
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 14-09-2004 @ 18:58 :
Jongen hou in godsnaam je mond dicht, ik ben 16kg kwijt op 14 weken en daarvan bestond er maar 1 uit massa, ik heb nu geen behoefte op 3% te gaan zitten maar als je wil kan ik je wel wat pics passen van een kameraad van me die het wel gedaan heeft.

En zn dieet schema er bij !

Vertel dan maar eens hoe je wel droog zou worden en hoe je dan zou moeten eten...
Nee, i kzeg alleen dat een groot deel van die schemas bullshit is. Er is niet 1 schema het beste. Het probleem is dat het lichaam bijna alle stoffen tot metabolic currencies afbreekt zoals ATP of NADH of NADPH en dan pas ze weer gebruikt.

Het is vooral belangrijk dat je de juiste hoeveelheid vitaminen binnenkrijgt omdat dat stoffen zijn die je lichaam niet zelf kan maken / omzetten.

Als ik naar dit schema kijk, zou ik graag willen weten waarom je een appel kiest en niet een peer. Waarom een bord cruesli en pap ongeveer hetzelfde zijn. Het is volgens mij bullshit. Jij kent de ingredienten niet exact.

Of is het enige wat belangrijk is de verhouding vet / koolhydraten (ook rekening houdend met de verschillende soorten vetten uiteraard).

In de toekomst worden voedingsschemas pas echt interessant, omdat ze dan veel meer weten over wat de eiwtten in je lichaam doen en hoe ze met elkaar in verband staan en ook over de hormonen in je lichaam.

Ik weet weinig over voedingsschemas, maar ik geloof er geen zak van dat wat je eet je dunner maakt. Hoeveel je eet (qua calorieen) wel en hoeveel je sport ook. Het is gewoon een kwestie van wat je binnen krijgt en wat er weer uitkomt en dit heeft met je eigen stofwisseling te maken en hoeveel je uitspookt. .

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:09
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-09-2004 @ 19:05 :
Maarten, zou je alsjeblieft op willen houden? Tenzij je 't met bronnen aan kan tonen, is 't nogal 'onzin' wat je hier post.
Ik heb er geen verstand van, maar wat ik uit jouw posts op kan maken jij ook niet. Of je moet een WO m.b.t. voedsel doen, dan hou ik m'n mond, maar dat betwijfel ik. Zoals je je nu gedraagt is nogal vervelend.
Oh please bemoei jij je er helemaal niet mee.

Ik wil alleen ff wat kritiek geven, want ik ben benieuwd in hoeverre jullie mij kunnen duidelijk maken wat aan mijn manier van denken niet klopt.

Dat is het enige. Ik zeg niet dat wat jullie doen fout is, ik zeg alleen dat ik graag zou willen weten wat de gedachte er dan achter is want op sommige punten vat ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:13
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-09-2004 @ 19:05 :
Ok.. ik kan zoiezo als empirisch bewijs geven dat ik 2 jaar geleden 58 kg woog en dikker was dan ik nu ben en nu weeg ik 74 kg en ben ik dunner dan ik toen was en ik heb totaal geen rekening gehouden met wat ik at en dronk.

Ik sport gewoon heel veel.
Met citaat reageren
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:09 :
Oh please bemoei jij je er helemaal niet mee.

Ik wil alleen ff wat kritiek geven, want ik ben benieuwd in hoeverre jullie mij kunnen duidelijk maken wat aan mijn manier van denken niet klopt.

Dat is het enige. Ik zeg niet dat wat jullie doen fout is, ik zeg alleen dat ik graag zou willen weten wat de gedachte er dan achter is.
Man, kan jij ook even normaal reageren? Ik vraag alleen of je anders zou willen reageren, en bij jou stukje bronnen zou willen doen.
Ik vind 'Oh please bemoei jij je er helemaal niet mee' wel een érg kinderachtige reactie, vooral omdat je met je gedrag juist reacties uit zit te lokken.

Als jij nou eerder een goede uitleg had gegeven van wat je bedoelt ok, maar je reacties waren volkomen nutteloos. "Alleen cardio word je ook wel dun" maar verder geen uitleg van waarom dat volgens jou zo is. Dat is vrij nutteloos.

Je post dat we jou dan maar netjes moeten uitleggen waar jou manier van denken verkeerd is, maar zoals ik al eerder zei zijn je eigen posts om te janken zo slecht.
Met citaat reageren
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:06 :
. .
Nee, i kzeg alleen dat een groot deel van die schemas bullshit is. Er is niet 1 schema het beste. Het probleem is dat het lichaam bijna alle stoffen tot metabolic currencies afbreekt zoals ATP of NADH of NADPH en dan pas ze weer gebruikt.

En dat is dan ook meteen het enige dat waar is. Kom op man je studeer biologie je weet toch wel wat voor effecten de samenstelling van een suiker al dan niet heeft op de bloedsuiker spiegel, je weet vast ook hoe belangrijk dat is voor een anabole toestand, je weet hoe je leptine en ASP manipuleerd. Je weet hoe je je insuline gevoeligheid kan beinvloeden of kan pieken.

Je weet hoe je koolhydraten laad, hoe je vocht afdrijft, hoe je een supercompensatie maakt en hoe hard en vasculair je dan word ?

Natuurlijk, we weten nog lang niet alles. Daarom is het voor de meeste mensen ook een kwestie van experimenteren met de kleine dingen. Maar jij, met je "van alleen cardio word je ook wel droog" je lult echt uit je nek. Als je echt zoveel van dit soort dingen wist dan wist je hoe snel je je opgebouwde massa verliest als je een kut dieet hebt.

Wat jij roept doen ze in elk sport centrum, en ik heb nog nooit iemand gezien die ook maar een beetje de omvang en hardheid had van een wedstrijd atleet.

Heb je ooit gehoord van Peter van Mol ? Begeleid momenteel top amateur bodybuilders mbt voeding en ondersteuning. Waar denk je dat ik dat soort dingen vandaan heb ?

Hij praat zeker ook onzin ? Raad es wat ie gestudeerd heeft...

http://www.dutchbodybuilding.com meld je daar maar aan, betaal een elite account, lees de publicaties, en ga dan maar je praatjes verkondigen.

Amen.
Oud 14-09-2004, 18:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maarten schreef op 14-09-2004 @ 19:13 :
Ok.. ik kan zoiezo als empirisch bewijs geven dat ik 2 jaar geleden 58 kg woog en dikker was dan ik nu ben en nu weeg ik 74 kg en ben ik dunner dan ik toen was en ik heb totaal geen rekening gehouden met wat ik at en dronk.

Ik sport gewoon heel veel.
M.a.w. jou lichaam is exact 'tzelfde als dat van iedereen?

Natuurlijk, als je veel sport verbrand je calorieen en kweek je spieren. En spieren zijn zwaarder dan vet. Dus als jij vet hebt verbrand en spieren gekweekt hebt dan ben je inderdaad zwaarder, maar ook strakker.

Maar het is gewoon zo dat het beter (en sneller) kan gaan als je op een goede manier eet.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:21
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

En dat is dan ook meteen het enige dat waar is. Kom op man je studeer biologie je weet toch wel wat voor effecten de samenstelling van een suiker al dan niet heeft op de bloedsuiker spiegel, je weet vast ook hoe belangrijk dat is voor een anabole toestand, je weet hoe je leptine en ASP manipuleerd. Je weet hoe je je insuline gevoeligheid kan beinvloeden of kan pieken.
Geef mij maar eens een publicatie dan waar het haarfijn uitgelegd wordt. Ik weet hoe leptine en insuline werken ja.

Citaat:

Je weet hoe je koolhydraten laad, hoe je vocht afdrijft, hoe je een supercompensatie maakt en hoe hard en vasculair je dan word ?
Nog nooit van een supercompensatie gehoord.

Citaat:

Natuurlijk, we weten nog lang niet alles. Daarom is het voor de meeste mensen ook een kwestie van experimenteren met de kleine dingen. Maar jij, met je "van alleen cardio word je ook wel droog" je lult echt uit je nek. Als je echt zoveel van dit soort dingen wist dan wist je hoe snel je je opgebouwde massa verliest als je een kut dieet hebt.
Ervaringen van bodybuilders geloof ik niet zo in, je moet exact ingrepen op die routes en kijken welk effect het heeft. Reductionisme.

Citaat:

http://www.dutchbodybuilding.com meld je daar maar aan, betaal een elite account, lees de publicaties, en ga dan maar je praatjes verkondigen.

Nope...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 18:23
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-09-2004 @ 19:16 :
M.a.w. jou lichaam is exact 'tzelfde als dat van iedereen?

Natuurlijk, als je veel sport verbrand je calorieen en kweek je spieren. En spieren zijn zwaarder dan vet. Dus als jij vet hebt verbrand en spieren gekweekt hebt dan ben je inderdaad zwaarder, maar ook strakker.

Maar het is gewoon zo dat het beter (en sneller) kan gaan als je op een goede manier eet.
Nee, dit is eigenlijk niet bewijs dat weet ik. Maar het is toch vrij apart he.

En uiteraard ik kan toevallig veel eten dat overeenkotm met zo een schema.

Tuurlijk gaat het beter als je op een goede manier eet, maar ik vind de miniscule details waar op die schemas uitgewerkt zijn echt zo apart. Ik zou graag een toelichting willen. Ik geloof er echt niet in maar als iemand mij haarfijn kan uitleggen waarom je een appel eet en niet een peer of whatever wil ik het best voor waar aannemen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten