Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2008, 14:38
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
ik heb nu een half jaar een heel lief vriendje en we zijn echt gelukkig samen we kennen al elkaar familie en gaan samen op bezoek bij onze grootouders voor verjaardagen, speciale gelegenheden en af en toe eens gewoon de zondag. Met zijn moeder kan ik het heel goed vinden en ze is goed mee met haar tijd ze heeft er bijvoorbeeld niks tegen dat we seks hebben of dat ik daar af en toe eens blijf slapen. Al zijn we nog maar 16. En met zijn vader kan ik het eigenlijk ook wel goed vinden... dacht ik.

Tot gisteren dat ik en mijn vriend in ruzie lagen. Hij heeft me wel 15 keer gebeld en ik pakte maar niet op. Toen ik uiteindelijk toch oppakte had zijn vader hem blijkbaar met mij horen babbelen. Het was niet uitgepraat, maar het ging al veel beter. Toen we klaar waren met bellen zei zijn pa iets van, hebben jullie ruzie? jongen, er zijn nog genoeg meisjes in de wereld.

De volgende morgen, zei hij iets dat daar eigenlijk precies op neer kwam...

En dat is dus zo elke keer als we ruzie hebben. Dan stelt hij direct voor om mij te dumpen en een ander te gaan zoeken.
Terwijl hij in mijn gezicht echt heel vriendelijk doet hij staat er altijd op dat ik blijf eten, en als het regent wil hij me naar huis voeren en dergelijke dingen.
Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe... Ik vind dat echt heel jammer, want ik heb echt het gevoel dat zijn vader vaak opmerkingen heeft over mij die hem kwetsen. Want niet zo lang gelden had ik hem gevraagd of zijn vader het wel goed vond dat ik bij hem bleef slapen, en zijn antwoord was dat hij wel altijd iets op te merken had over mij.

Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe... ik ga altijd mee naar familie als me dat gevraagd word, ik help altijd de afwas doen als ik blijf eten, zeg altijd vriendelijk goeiendag, bij moeder- en vaderdag ga ik altijd met mijn vriend achter een cadeau en ga ik op bezoek enzo...

kan iemand mij zeggen wat ik verkeer doe?
Oud 12-09-2008, 15:00
Verwijderd
Je doet niks verkeerd. Je vriend daarentegen.. nee, laat ik het zo zeggen. Ik vind het niet zo leuk van hem dat hij allemaal aan jou vertelt wat die vader over jou zegt. Gaat hij daar wel tegenin tegen zijn vader?

In ieder geval doet het er niets toe wat die vader vindt en moet je ook zeker je gedrag niet gaan veranderen. Als hij een keer iets in je gezicht zegt, kun je om uitleg vragen. Nu moet je je er niet door laten beïnvloeden, alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 15:00
miekmuis
miekmuis is offline
Het komt op mij over alsof het niet heel persoonlijk is bedoeld, maar dat die vader gewoon schrikt als zijn zoon verdrietig is en hem dan uit die situatie wil helpen. Zou dat kunnen? Wat zegt je vriend er zelf trouwens over?
Oud 12-09-2008, 15:01
m!ke
m!ke is offline
WTF jij noemt de vader van je vriendje je schoonvader
Oud 12-09-2008, 15:03
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Je doet niks verkeerd. Je vriend daarentegen.. nee, laat ik het zo zeggen. Ik vind het niet zo leuk van hem dat hij allemaal aan jou vertelt wat die vader over jou zegt. Gaat hij daar wel tegenin tegen zijn vader?

In ieder geval doet het er niets toe wat die vader vindt en moet je ook zeker je gedrag niet gaan veranderen. Als hij een keer iets in je gezicht zegt, kun je om uitleg vragen. Nu moet je je er niet door laten beïnvloeden, alsjeblieft.
ik vroeg hem ook wat hij erop zei. Zijn antwoord was, niks, anders zou hij een opmerking teruggeven waardoor ik zou gekwetst zijn. Ik vind het eigenlijk erger voor hem dan voor mezelf...

Citaat:
Het komt op mij over alsof het niet heel persoonlijk is bedoeld, maar dat die vader gewoon schrikt als zijn zoon verdrietig is en hem dan uit die situatie wil helpen. Zou dat kunnen? Wat zegt je vriend er zelf trouwens over?
welja, toen hij het vertelde zei ik dat ik het gevoel had dat zijn vader mij niet graag had. zijn antwoord was dat hij ook zo'n idee begon te krijgen... Ik vind dat echt zo erg voor hem...
want er was ook een periode dat mijn pa hem niet echt zo graag had, en ik voelde me toen ook zo slecht dat hij niet veel van mijn vriendje moest weten...
Oud 12-09-2008, 15:52
Smokin'
Smokin' is offline
Deze vader heeft duidelijk het beste voor met zijn zoon. Wie weet maken jullie wel om belachelijke dingen ruzie, en heeft vader dus prima redenen om die jongen te vertellen dat er nog genoeg andere meisjes zijn. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 16:07
miekmuis
miekmuis is offline
Ze zijn 16
Oud 12-09-2008, 17:47
tuttebel
tuttebel is offline
dat zegt mijn vader ook altijd over mn vriendje als er ruzie is ofzo. vaderlijke bescherming, maar dan wat overdrevener (dus ook bij zonen) denk ik.
Oud 12-09-2008, 18:04
Verwijderd
Nou ja, je bent pas zestien, op die leeftijd houden de meeste relaties gewoon niet erg lang stand. Het is niet zo gek dat zijn vader uitmaken als mogelijkheid oppert, dan, want dat doe je gewoon sneller als je jonger bent en het allemaal wat minder vast en diep is. (Nu kan het bij jullie bij wijze van uitzondering wel een 'volwassenere' relatie zijn dan meestal het geval is, hoor, maar dan nog is het niet zo vreemd als zijn vader er vanuit gaat dat jullie toch wel weer uit elkaar zullen gaan - dat leert de ervaring gewoon.)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 18:22
Volk
Volk is offline
Citaat:
WTF jij noemt de vader van je vriendje je schoonvader
Is dat zo raar dan?

Verder denk ik dat zijn vader gewoon realistisch is en weet dat relaties op jullie leeftijd over het algemeen niet heel lang standhouden. Het feit dat jullie al zulke erge ruzies hebben na slechts een half jaar kan voor hem een teken zijn dat zijn zoon niet heel gelukkig is in de relatie en dat hij zich daar niet al te druk om moet maken omdat er inderdaad nog meer meisjes op de wereld zijn.

Laat ik het anders zeggen. Die vader geeft gewoon om zijn zoon en ziet dat zijn zoon heel veel moeite doet om het goed te maken met jou terwijl jij al die tijd maar niet opneemt. Dus wijst hij zijn zoon er op dat jij niet de enige ter wereld bent. Hij wil zijn zoon niet zien lijden, zeker niet op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 19:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Is dat zo raar dan?
Oud 12-09-2008, 19:41
Verwijderd
Of natuurlijk gewoon iets makkelijker te typen dan "de vader van mijn vriend"
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 21:05
Verwijderd
de vader van mijn ex-vriendje verzocht zijn zoon vriendelijk doch dringend over de telefoon om eens goed na te denken over zijn smaak, omdat 'z'n exen er niet uitzagen, en deze nu ook weer groter was. Ga eens naar de kroeg, waar ben je mee bezig.' Heel fijn, ouders die het niet snappen. Maakt ook niet uit. Jij doet niks verkeerd, maak je geen zorgen, voor pap is de situatie ook nieuw, een zoon met een vriendinnetje. Maak je geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 21:38
De Veroorzaker
Citaat:
zoveel moeite kostte het jou toch ook niet?

OT: je doet niks verkeerd, maar wel goed dat je het probleem eerst bij jezelf zoekt
Oud 12-09-2008, 22:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik noem de ouders van mijn vriend gewoon mijn schoonouders. Ben nog nooit iemand tegen gekomen die het raar vindt. Ik word ook gewoon hun schoondochter/schoonzus genoemd. Zelf zie ik niet in wat er zo raar aan is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 23:47
De Veroorzaker
Citaat:
Ik noem de ouders van mijn vriend gewoon mijn schoonouders. Ben nog nooit iemand tegen gekomen die het raar vindt. Ik word ook gewoon hun schoondochter/schoonzus genoemd. Zelf zie ik niet in wat er zo raar aan is.
dat zou ik eng vinden
Oud 13-09-2008, 00:02
Mephisto
Mephisto is offline
Ik denk dat het vooral gaat om een les relativeren. En daarnaast heeft hij wel een punt, op je 16e moet je toch langzaam aan beginnen met het wilde leven ipv met een zeurende muts je dagen te slijten voordat het te laat is.
Oud 13-09-2008, 10:39
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Nou ja, je bent pas zestien, op die leeftijd houden de meeste relaties gewoon niet erg lang stand. Het is niet zo gek dat zijn vader uitmaken als mogelijkheid oppert, dan, want dat doe je gewoon sneller als je jonger bent en het allemaal wat minder vast en diep is. (Nu kan het bij jullie bij wijze van uitzondering wel een 'volwassenere' relatie zijn dan meestal het geval is, hoor, maar dan nog is het niet zo vreemd als zijn vader er vanuit gaat dat jullie toch wel weer uit elkaar zullen gaan - dat leert de ervaring gewoon.)
inderdaad, je moet het niet persoonlijk opvatten. Jullie nemen jullie realitie heel erg serieus, zijn vader niet. Dat heeft niets met jou te maken, maar met de leeftijd van je vriend. Hij denkt dat jullie relatie toch maar voor even is, net als alle andere relaties van meisjes en jongens van jouw leeftijd. Je moet je geen zorgen maken. Daarbij moet je tegen je vriend zeggen, dat hij niet langer alles aan jou moet doorvertellen wat zijn vader over jou zegt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 20:35
bamboocha
bamboocha is offline
Ik weet niet of je zijn eerste vriendinnetje bent? Maar als dat wel zo is, is hij misschien bang om z'n zoon kwijt te raken.. Het is denk ik best even wennen voor ouders.. Vooral ze een goede band samen hebben. Ik zie namelijk een beetje hetzelfde gebeuren bij mijn neefje en zijn vader. En ook bij m'n nichtje en haar vader. Allebei de vaders vinden het allebei wennen, willen wel het beste voor hun kind maar denken ook dat ze hun kind kwijtraken.. En ja.. ouders kunnen gekke dingen doen.. toch..?
Reageren

Regels voor berichten