Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2008, 19:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik al jarenlang de pil (de laatste jaren Yasmin) en sinds ongeveer een jaar of iets langer heb ik tijdens mijn stopweek, als ik ongesteld ben echt vreselijke hoofdpijn. Tot nu toe heb ik niets kunnen vinden wat er tegen helpt: meer drinken, genoeg slapen, frisse lucht, paracetamol, ibuprofen. Echt niets helpt. Het is echt verschrikkelijk irritant want het is echt heel duidelijk aanwezig en het is gewoon vervelend dat je er niets tegen kunt doen. Nu was ik benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n erge hoofdpijn hebben tijdens hun menstruatie en wat voor pijnstillers bij hun goed helpen.

Ibuprofen en Naproxen ed mag ik eigenlijk niet vanwege m'n astma maar als dat het enige is wat helpt dan neem ik dat wel voor lief en neem ik wel een keer extra m'n astma-medicijnen want dit is ook niets.
Oud 29-09-2008, 09:40
zeep007
zeep007 is offline
Ja, ik heb het ook altijd. En bij mij helpt ook niets. Dus is het gewoon de dagen uitzitten en hopen dat het snel weer over gaat.
Helaas functioneer ik dan ook echt niet tijdens die week. Volgende maand ga ik stoppen met de pil. Eens kijken of ik dan nog veel last van hoofdpijn heb. Maar dat is een best 'drastische' keuze en persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 11:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Stoppen met de pil is voor mij niet echt een optie. Een andere pil slikken ook niet. Ik ben hiervoor bij m'n huisarts geweest maar omdat ik heel lastig reageer op hormonen krijg ik dan waarschijnlijk weer andere (lastigere) klachten dan dit.

Ik ben wel benieuwd of het uitmaakt als je stopt met de pil.
Oud 29-09-2008, 13:31
Verwijderd
Toen ik aan de pil was, had ik het ook, waren uberhaupt al mijn klachten erger als ik dan ongesteld moest worden. Maar ikben dan ook gestopt. Extra hormonen doen mijn lijf niet goed. Maarre, een hele sterke Advil of Aleve ofzo doet het ook niet? (maar ik kan me ook voorstellen dat je je gewoon niet prettig voelt bij elke keer weer pijnstillers)
En wat zegt je huisarts ervan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 15:12
Verwijderd
Advil is ibuprofen en aleve naproxen. Maar misschien toch eens proberen als niets anders helpt inderdaad. Ik heb geen idee of Aleve Feminax beter helpt dan gewone naproxen, maar wie weet?

Ik zou ook eens met de huisarts overleggen, wie weet weet hij nog wel iets anders.

Er zijn trouwens ook verschillende homeopatische dingen te krijgen, misschien dat zo iets helpt?

(Bij mij is het net als bij zeep007 meestal ook een kwestie van afwachten tot het over gaat...)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Stoppen met de pil is voor mij niet echt een optie. Een andere pil slikken ook niet. Ik ben hiervoor bij m'n huisarts geweest maar omdat ik heel lastig reageer op hormonen krijg ik dan waarschijnlijk weer andere (lastigere) klachten dan dit.

is tijdelijk stoppen dan geen optie, om te zien of het verschil maakt?
heb je alleen hoofdpijn of kan het misschien ook migraine zijn, in het laatste geval zijn er namelijk andere medicijnen die beter werken..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Advil is ibuprofen en aleve naproxen. Maar misschien toch eens proberen als niets anders helpt inderdaad. Ik heb geen idee of Aleve Feminax beter helpt dan gewone naproxen, maar wie weet?
in principe zou het niks uit moeten maken, want het is dezelfde werkzame stof. Er zijn echter een hoop mensen die vinden dat een merk-product beter werkt, maar dat is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:40
blablatje
blablatje is offline
Aleve Feminax is een iets hogere dosis dan de meeste naproxen tabletten, dus op zich zou het dan ook net iets beter kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Aleve Feminax is een iets hogere dosis dan de meeste naproxen tabletten, dus op zich zou het dan ook net iets beter kunnen werken.
klopt, dat was ik vergeten te vermelden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 11:45
groovy
groovy is offline
DIt gaat vast belachelijk klinken, maar veel kaas eten en melk drinken. Ik heb namelijk een documentaire gezien op Discovery waarin vrouwen werden getest in hun stopweek op stemmingswisselingen en bijkomende klachten. En het bleek dat zij een bepaald tekort hadden in die week, ik weet niet meer precies wat. Maar dat tekort kon worden aangevuld door veel kaas te eten en melk te drinken. Er waren vrouwen bij die zich nu geweldig voelden in de stopweek en ook vrouwen die zeiden dat het in ieder geval stukken minder is. Ik heb zelf ook altijd zo'n hoofdpijn waar niets tegen helpt, dus ik ga het proberen . Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 11:49
Verwijderd
Citaat:

Er zijn ook anticonceptiemethoden met veel minder hormonen, ik heb er zelf ook ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 12:17
snoopy
snoopy is offline
Bij mij is het echt veel beter geworden toen ik stopte met de pil...
Oud 01-10-2008, 09:33
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
DIt gaat vast belachelijk klinken, maar veel kaas eten en melk drinken.
M'n vriend zei een keer toen wij het erover hadden dat een collega van hem juist géén kaas en chocola at en dat bij haar de hoofdpijn veel minder werd.

Ik heb er de laatste tijd ook meer last van, wel nog steeds dezelfde pil, maar bij mij gaat het met een paracetamol meestal wel over. M'n moeder heeft het altijd wel heel erg gehad en zij gebruikte altijd Saridon en dan werd het wel minder geloof ik. Ze heeft ook wel eens hormoonpleisters voorgeschreven gekregen voor in de stopweek, maar daar wisselde de werking van.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 15:23
Verwijderd
Ik denk dat het ligt aan de oorzaak van de hoofdpijn. Bv. bij migraine wordt kaas ed juist afgeraden. Zelf krijg ik ook hoofdpijn/migraine als ik teveel kaas eet of melk drink, maar misschien dat het tijdens de menstruatie bij sommige mensen juist weer anders is?

Sanalgin ('vriendje' van Saridon, volgens mij) vind ik ook erg goed werken...maar dat heb ik ik te lang/te vaak gebruikt en nu wordt ik er enorm misselijk van.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 17:42
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bij mij is het echt veel beter geworden toen ik stopte met de pil...

edit: vergeet ik erbij te vermelden dat ik toen met de nuvaring ben begonnen
Oud 01-10-2008, 17:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Melk drinken doe ik niet ivm m'n astma (krijg het er benauwd van). Ik weet niet of het echt migraine is. Ik zie geen flitsen oid maar heb wel vreselijke hoofdpijn. De vorige keer dat ik bij m'n huisarts kwam voor m'n pil had ik nog niet zo'n hoofdpijn dus daar heb ik het toen niet over gehad. Met de pil stoppen vind ik op dit moment geen optie. Ik slik nu standaard twee strips achter elkaar, meer doe ik liever niet omdat ik dan wel eens wil weten of ik toch wel ongesteld wordt Ik zal eens op zoek gaan naar Aleve Feminax, Sanalgin of Saridon. Leonoor, hoe snel krijg je er last van dat je het teveel gebruikt? Is eens per twee maanden een week al te veel of niet? Homeopatische dingen wil ik ook best proberen, als er maar iets is wat werkt want zo vind ik het gewoon echt niet leuk meer. Wat voor homeopatische dingen zouden kunnen helpen?
Oud 02-10-2008, 10:41
Verwijderd
Ik weet niet of het normaal is dat je veel last krijgt van Sanalgin, maar het was bij mij echt pas na een hele tijd en ik gebruikte het vaker dan alleen tijdens mijn menstruatie (ik had vaker hoofdpijn waar niets tegen hielp). Als je het maar één keer per maand gebruikt, dan moet het vast wel goed gaan. En je hoeft waarschijnlijk geen week sanalgin te gebruiken, misschien dat op sommige dagen paracetamol wel voldoende werkt?

Homeopatisch weet ik even de naam niet van, maar daarvoor zou je gewoon even moeten kijken of vragen bij de Tuinen, daar hebben/weten ze dat wel.

Als je geen twee strips achter elkaar slikt (en dan niet één keer, maar een aantal keer, zodat je lichaam daar weer wat aan gewend is), heb je die hoofdpijn dan ook?

Als je de pil slikt, wordt je trouwens niet ongesteld. Je lichaam reageert puur op het stoppen met de pil, wat verder eigenlijk niets zegt (behalve dan dat je niet zwanger bent, maar die kans is sowieso heel klein als je de pil goed slikt).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 19:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dan ga ik eens op zoek Ik heb ook niet altijd elke dag van m'n menstruatie er last van, toevallig deze keer wel maar ik denk dat het nu ook meer is door stress om m'n scriptie). Ik kan wel eens kijken of ze ook iets homeopatisch hebben, ga wel eens op zoek.

Als ik maar een strip achter elkaar slik dan krijg ik weer last van andere dingen (bloedverlies/donkere afscheiding halverwege m'n strip) dus daarom ben ik in overleg met m'n huisarts er twee achter elkaar gaan slikken want dan heb ik daar geen last van, heel raar.

Ik weet dat je niet echt ongesteld wordt en ik wil dan alleen checken of ik niet zwanger ben. Dan vind ik twee strips toch wel het maximum achter elkaar want als er dan toch iets fout gegaan is ben je anders al zo ver. M'n vriend vindt het ook gewoon fijn als bevestiging.
Oud 02-10-2008, 21:04
Verwijderd
Als de hoofdpijn echt (of voornamelijk) van de stress komt, dan kan je misschien beter andere dingen proberen...de kans is groot dat pijnstillers dan niet werken.

Vaag dat je bij één strip wel last krijgt van doorbraakbloedingen en bij twee strips niet...meestal is het andersom (en je lichaam weet bij strip 1 toch nog niet dat er nog een tweede strip gaat volgen)? Maar dan is het idd niet zo handig om er maar één te slikken.

Om je ff bang te maken: als je de pil slikt en je wordt zwanger, dan kan het dat je nog steeds 'ongesteld' wordt. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb hoofdpijn door m'n menstruatie. Dat heb ik altijd alleen deze maand is het langer dan normaal omdat ik nu stress heb denk ik. Tis niet dat het vooral van de stress komt. Daar probeer ik ook geen pijnstillers voor de slikken maar gewoon rustiger aan te doen en ff naar buiten ff uitwaaien enzo.

Ja, ik snap het ook niet. Weet ook niet hoe m'n lichaam dat snapt Ik weet dat je nog ongesteld kan worden ook al ben je zwanger maar die kans is niet zo groot want vaak is je lichaam door de hormonen dan zo ontregeld dat je menstruatie van de pil ook stopt dus daar vertrouw ik maar op. Zolang ik de pil goed slik geloof ik wel dat het goed zit dan. Als ik echt twijfel doe ik een testje.
Oud 07-10-2008, 16:13
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
DIt gaat vast belachelijk klinken, maar veel kaas eten en melk drinken. Ik heb namelijk een documentaire gezien op Discovery waarin vrouwen werden getest in hun stopweek op stemmingswisselingen en bijkomende klachten. En het bleek dat zij een bepaald tekort hadden in die week, ik weet niet meer precies wat. Maar dat tekort kon worden aangevuld door veel kaas te eten en melk te drinken. Er waren vrouwen bij die zich nu geweldig voelden in de stopweek en ook vrouwen die zeiden dat het in ieder geval stukken minder is. Ik heb zelf ook altijd zo'n hoofdpijn waar niets tegen helpt, dus ik ga het proberen . Succes!
dat was niet voor de stopweek, maar voor pms.

ik had toen ik anticonceptie gebruikte elke keer bij de eisprong en vlak voor en tijdens ik ongesteld was migraine, voelde me superberoerd. Nu ben ik al een half jaar ofzo van de anticonceptie af, en mijn migraine is veel minder geworden. Helaas is dit natuurlijk niet echt een oplossing als je een vriend hebt, of om andere redenen de pil slikt. Misschien zou je met je dokter kunnen kijken naar je ijzerinname, het kan goed zijn dat je hier al een vermindering van de klachten kan bereiken.
Oud 07-10-2008, 19:51
Nebel
Nebel is offline
BIj mij is de nuvaring weer een drama met hoofdpijn e.d. Iedereen reageert er helaas weer anders op.
Maar ik zou helaas niet weten wat je er aan kunt doen. Niet te veel (fel) licht helpt bij mij wel een beetje.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten