![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
DIt gaat vast belachelijk klinken, maar veel kaas eten en melk drinken. Ik heb namelijk een documentaire gezien op Discovery waarin vrouwen werden getest in hun stopweek op stemmingswisselingen en bijkomende klachten. En het bleek dat zij een bepaald tekort hadden in die week, ik weet niet meer precies wat. Maar dat tekort kon worden aangevuld door veel kaas te eten en melk te drinken. Er waren vrouwen bij die zich nu geweldig voelden in de stopweek en ook vrouwen die zeiden dat het in ieder geval stukken minder is. Ik heb zelf ook altijd zo'n hoofdpijn waar niets tegen helpt, dus ik ga het proberen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er de laatste tijd ook meer last van, wel nog steeds dezelfde pil, maar bij mij gaat het met een paracetamol meestal wel over. M'n moeder heeft het altijd wel heel erg gehad en zij gebruikte altijd Saridon en dan werd het wel minder geloof ik. Ze heeft ook wel eens hormoonpleisters voorgeschreven gekregen voor in de stopweek, maar daar wisselde de werking van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het ligt aan de oorzaak van de hoofdpijn. Bv. bij migraine wordt kaas ed juist afgeraden. Zelf krijg ik ook hoofdpijn/migraine als ik teveel kaas eet of melk drink, maar misschien dat het tijdens de menstruatie bij sommige mensen juist weer anders is?
Sanalgin ('vriendje' van Saridon, volgens mij) vind ik ook erg goed werken...maar dat heb ik ik te lang/te vaak gebruikt en nu wordt ik er enorm misselijk van. ![]() |
![]() |
|
Melk drinken doe ik niet ivm m'n astma (krijg het er benauwd van). Ik weet niet of het echt migraine is. Ik zie geen flitsen oid maar heb wel vreselijke hoofdpijn. De vorige keer dat ik bij m'n huisarts kwam voor m'n pil had ik nog niet zo'n hoofdpijn dus daar heb ik het toen niet over gehad. Met de pil stoppen vind ik op dit moment geen optie. Ik slik nu standaard twee strips achter elkaar, meer doe ik liever niet omdat ik dan wel eens wil weten of ik toch wel ongesteld wordt
![]()
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of het normaal is dat je veel last krijgt van Sanalgin, maar het was bij mij echt pas na een hele tijd en ik gebruikte het vaker dan alleen tijdens mijn menstruatie (ik had vaker hoofdpijn waar niets tegen hielp). Als je het maar één keer per maand gebruikt, dan moet het vast wel goed gaan. En je hoeft waarschijnlijk geen week sanalgin te gebruiken, misschien dat op sommige dagen paracetamol wel voldoende werkt?
Homeopatisch weet ik even de naam niet van, maar daarvoor zou je gewoon even moeten kijken of vragen bij de Tuinen, daar hebben/weten ze dat wel. Als je geen twee strips achter elkaar slikt (en dan niet één keer, maar een aantal keer, zodat je lichaam daar weer wat aan gewend is), heb je die hoofdpijn dan ook? Als je de pil slikt, wordt je trouwens niet ongesteld. Je lichaam reageert puur op het stoppen met de pil, wat verder eigenlijk niets zegt (behalve dan dat je niet zwanger bent, maar die kans is sowieso heel klein als je de pil goed slikt). |
![]() |
|
Okee, dan ga ik eens op zoek
![]() Als ik maar een strip achter elkaar slik dan krijg ik weer last van andere dingen (bloedverlies/donkere afscheiding halverwege m'n strip) ![]() Ik weet dat je niet echt ongesteld wordt en ik wil dan alleen checken of ik niet zwanger ben. Dan vind ik twee strips toch wel het maximum achter elkaar want als er dan toch iets fout gegaan is ben je anders al zo ver. M'n vriend vindt het ook gewoon fijn als bevestiging.
|
Verwijderd
|
Als de hoofdpijn echt (of voornamelijk) van de stress komt, dan kan je misschien beter andere dingen proberen...de kans is groot dat pijnstillers dan niet werken.
Vaag dat je bij één strip wel last krijgt van doorbraakbloedingen en bij twee strips niet...meestal is het andersom (en je lichaam weet bij strip 1 toch nog niet dat er nog een tweede strip gaat volgen)? ![]() Om je ff bang te maken: als je de pil slikt en je wordt zwanger, dan kan het dat je nog steeds 'ongesteld' wordt. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb hoofdpijn door m'n menstruatie. Dat heb ik altijd alleen deze maand is het langer dan normaal omdat ik nu stress heb denk ik. Tis niet dat het vooral van de stress komt. Daar probeer ik ook geen pijnstillers voor de slikken maar gewoon rustiger aan te doen en ff naar buiten ff uitwaaien enzo.
Ja, ik snap het ook niet. Weet ook niet hoe m'n lichaam dat snapt ![]()
||
Citaat:
ik had toen ik anticonceptie gebruikte elke keer bij de eisprong en vlak voor en tijdens ik ongesteld was migraine, voelde me superberoerd. Nu ben ik al een half jaar ofzo van de anticonceptie af, en mijn migraine is veel minder geworden. Helaas is dit natuurlijk niet echt een oplossing als je een vriend hebt, of om andere redenen de pil slikt. Misschien zou je met je dokter kunnen kijken naar je ijzerinname, het kan goed zijn dat je hier al een vermindering van de klachten kan bereiken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoofdpijn Verwijderd | 3 | 21-08-2012 20:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Waar heb jij last van als je ongesteld bent? Verwijderd | 43 | 13-03-2011 18:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Orgasme tegen menstruatiepijn? sofie3 | 20 | 13-08-2003 07:27 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb ik toch ??? Blabal | 14 | 06-11-2002 15:26 |