Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2009, 21:47
droge-sok
droge-sok is offline
Jaja, de vakantie is afgelopen en morgen moet ik weer.
Ik heb er echt totaal geen zin in en het lijkt wel of ddat gevoel met de vakanties erger wordt.
Het is wel leuk om je vrienden weer te zien, maar ik heb het echt helemaal gehad met school, kan niet wachten om ervan a te gaan. Ik wil informatica gaan doen en dat is ook het enigste leuke vak wat ik nu heb, voor de rest heb ik tamelijk nutteloze vakken en doe ik geen ene reet op school en alsnog heb ik redelijke cijfers.
Ik zit nu in 4 havo trouwens.

Hebben jullie er weer zin in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2009, 12:05
Kitten
Kitten is offline
Ik heb heel veel zin in mijn 'school', maar dat komt omdat ik mijn eigen doelen stel voor mijn studie. Vakken zijn in principe nutteloos als je er niets van wil leren.

Als je bijvoorbeeld Informatica wil doen zal je goed op moeten letten bij Wiskunde, Engels, Nederlands, Natuurkunde, (in zekere mate) biologie, economie kan zeker handig zijn en om er uit te komen kan ik zeker lichamelijke opvoeding aanraden. Want uiteindelijk leer je bij informatica niets wat niet herhaald wordt op een HBO Informatica. Een stevige basis wiskunde en analytisch inzicht is echter iets waar je jezelf niet zomaar op bijspijkert. Een slechte basis Engels zal een enorme achterstand zijn, al is het maar dat je het niet gewend bent. Nederlands is net zo goed belangrijk, omdat het je helpt in het analyseren van stukken tekst en het lezen van dingen die niet letterlijk genoemd staan. En zo kan ik doorgaan...

Elk vak heeft zijn nut voor jou, nu of later. Leer te zien wat het voor je doet.
Oud 02-02-2009, 15:44
Angelzz
Angelzz is offline
Absoluut NIET! Maar het is alweer bijna vakantie op dit moment, dus zo erg vind ik t niet...
Nog kleine twee weken , everyone suc6!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten