Advertentie | |
|
![]() |
|
Beetje traag voor een Presidentiële auto, daar je nogal noodzakelijk is zo spoedig mogelijk uit een bepaalde situatie te ontsnappen. Dus dan is 15s naar de 100 nogal traag, ook met een top van 100...
Als ik Obama was zou ik hem toch laten staan en gaan voor een gepantserde Mercedes/Audi met een flinke 12-cilinder waardoor je met hoge snelheden kunt ontsnappen uit benauwde situaties. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Natuurlijk mag dit hier, het is best interessant.
Citaat:
Verder ben ik het wel met Dysmo eens. Zo'n belangrijke man in zo'n trage bak zetten is eigenlijk vragen om problemen, maar ja, een Amerikaanse president in een Europese auto kan natuurlijk ook niet. Neemt natuurlijk niet weg dat een topsnelheid van nog geen 100km/u echt te traag voor woorden is. Mercedes-Benz heeft gepantserde wagens die 'gewoon 200+km/u halen en de bepantsering is daar echt niet minder op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar Chrysler staat weer voor een andere stroming binnen de politiek ofzo, er is daar een heel gedoe om welk merk de president rijdt. Komt natuurlijk mede door het verleden van die bedrijven en dan met name het verleden mbt slavernij / behandeling van negroïde medewerkers.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Voor iedereen: In welke auto zou jij je laten vervoeren als president? Dus in acht nemende dat die auto ook in gepantserde uitvoering moet kunnen rondrijden enzo. Ik zou denk ik toch gaan voor een Mercedes-Benz S600 Lang 'Guard' versie. 6.0 liter V12, luxer en beter afgewerkt dan bovenstaande Amerikaanse automobiel en een fatsoenlijke 0-100 tijd en topsnelheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het zo gaaf dat ze flessen vol met z'n bloed meesjouwen. En dat er geweren in de auto zitten. En dat er bij dat noodknopje 'for Obama to summon help' staat. Summon help. *drukt op knopje* WHOOOOOSSHHH HONDERD CIA-MANNEN VERSCHIJNEN PLOTSELING VANUIT HET NIKS WHOOSHHHHH
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bepantsering en blindering zijn geen overbodige luxes in een land als de VS, evenals een getrainde chauffeur. Maar dat bloed vind ik weer een beetje overtrokken, ik weet niet zo hoe ze daarop zijn gekomen, maar ik zou niet dagelijks met zakken van mijn eigen bloed rond gaan rijden. Sowieso, in Nederland mag een man vijf keer per jaar een halve liter bloed geven (volgens Sanquin) en veel meer is ook ongezond. Hoe lang zou het bewaard kunnen blijven, hoe veel zou het zijn en hoe vaak zou hij hoeveel bloed af moeten staan om dat voorzien te houden? Er staat dat het zijn eigen bloed is, dus hier zet ik wel vraagtekens bij. Bovendien, na het afstaan van bloed ben je vaak toch een beetje slapjes, is dat nu handig als president? En van de laptop en satelliet verbinding ben ik wel fan, om efficiënt gebruik te maken van tijd.
||
Citaat:
Denk dat ik niet een auto zou willen hebben, maar een bus. Ik neem aan dat de president veel op de weg zit en dan is een bus wel chill ![]() + meer plek voor gadgets enzo ![]() Zelf zal ik er toch niet in mogen rijden, dus het hoeft geen bijzondere rijders-auto te zijn. Als die bus te duur uitvalt met bepansering e.d. zou ik denk ik voor een bentley continental flying spur gaan o.i.d ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die auto wordt standaard al voorzien van bepantsering en natuurlijk alle luxe en comfort van Mercedes-Benz. Kijk ook even hier voor de plaatjes en hier voor de technische gegevens.
Zo'n Bentley is ook wel gaaf, maar of dat ook nog wat is als het gepantserd is? En Nona, het lijkt me dat ze gewoon zijn bloedgroep meenemen. Het is idd niet zo heel handig om als president constant aan het infuus te liggen om bloed af te staan ![]() |
![]() |
|
Mwah, die topsnelheid en acceleratietijd zijn niet erg relevant voor de functie van deze auto
![]() ![]() De eerste overheidsauto was een Stanley Steamer, tijdens het bewind van Teddy Roosevelt (die zelf paard en wagen prefereerde; de Stanley reed er achteraan), hoewel McKinley al de eerste president was die een auto reed. Harding gebruikte voor het eerste een auto bij de inauguratie; een Packard Twin-Six. De SS-100-X, Kennedy's Lincoln Continental, werd (iets te) vlug na zijn dood dusdanig omgebouwd tot de eerste echt zwaarbeveiligde presidentiële auto. GM levert volgens mij al zo'n 90 jaar auto's aan het witte huis (Cadillacs en Lincolns). Zelf zou het mij ook weinig uitmaken waar ik in gereden zou worden, zeker als het op zo'n beveiligingsniveau zit. Ik zou het dan ook in handen laten van de mennekes die de bescherming regelen. Maar toch: als ik er zelf toch niet mee zal rijden is een Maybach 62 (gewoon, maar liever de Landaulet hoewel dat open dak wel een zwak punt is) wel iets, of een Rolls-Royce. Wellicht ook de Aston Martin Rapide, al vraag ik mij af of die extreem praktisch zal zijn. Een S600, A8 of 7-serie trekt mij niet zoveel omdat ik ze teveel zakenauto's vind en niet limousine genoeg voor een staatshoofd ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
@Kiet-2:
Dat snap ik wel, maar die auto slaat gewoon nergens op. Er kan altijd een noodsituatie zijn waarin hij ineens wel weg moet kunnen komen en dat gaat je niet lukken met een auto die maximaal 94km/u kan halen en daar dan ook nog eens 15s over doet ![]() De Benz is net zo goed gepantserd en heeft de benzinetank niet op zo'n stupide plek zitten als die Cadillac. Daarbij wordt de Benz door genoeg andere regeringsleiders e.d. gebruikt om m.i. een prima staatsauto te zijn. Alleen is het geen Amerikaanse auto en dat kan natuurlijk niet, als president van Amerika ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Functioneel zal de Benz prima volstaan, maar hij heeft voor mij niet de juiste uitstraling als ik zelf zou mogen kiezen. Dat Amerikanen wat dit soort zaken betreft niet verder kijken dan hun neus lang is, is algemeen bekend
![]() Maar de essentie is dat de Cadillac niet snel zal hoeven te gaan omdat het niet zijn functie is. Het is de Pausmobiel van de VS. Zodra er problemen zijn komt er een half leger in actie en valt die hele auto/rijdende bunker niet meer te bereiken. Het enige wat er zou kunnen gebeuren is dus dat de president in de momenten dat hij buiten de auto is gewond zou kunnen raken. Voor die gevallen is er altijd een persoonlijke arts aanwezig, met apparatuur en bloed om hem in leven te houden. Daarna is het een kwestie van een ziekenhuis of Air Force One opzoeken, maar men zal er ongetwijfeld op voorbereid zijn dat het kán gebeuren. De Amerikanen nemen de beveiliging van hun president extreem hoog op. Als die bak niet zo snel hoeft wil dat alleen zeggen dat op alle andere fronten hun beveiliging nagenoeg waterdicht is dat het ook niet nodig is. Obama zal dan nog eens extra beveiligd worden (er is een nieuwe auto speciaal voor hem gebouwd; de 'oude' is nog niet eens 3 jaar oud), want door velen wordt hij gezien als de nieuwe Kennedy; ook een president die graag veel dingen wilde veranderen. Dat is ook niet al te best afgelopen ![]() Overigens blijft de oude Cadillac ook nog gebruikt worden. Normaliter gaan die dingen meer dan 10 jaar mee. De kans dat hij daarna in een museum komt is wel kleiner, want kennelijk willen ze de auto's na afdanking gaan gebruiken als testwagens. Maar wie weet. Als Obama er niet tevreden mee is sturen ze hem wellicht langs Chip Foose. Komt-ie gepimpt en met een dikkere motor terug ![]()
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 12-01-2009 om 15:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|