Advertentie | |
|
![]() |
|
Hersenbeschadigingen - Dit kan een rol spelen: het menselijk lichaam is in staat om andere delen van de hersenen de functies van beschadigde hersencellen te laten overnemen. Rechtshandigheid wordt aangestuurd door de linkerhersenhelft. Bij beschadiging zou dit in principe ook kunnen worden overgenomen door de rechterhersenhelft met linkshandigheid als gevolg.
Klik Ik denk haast dat dit de reden is.
|
nou, het onderzoek gaat om alleen rechtshandigen, omdat de hersenen van rechts- en linkshandigen gespiegeld zijn, dus niet goed te vergelijken.
het onderzoek gaat om alleen mannen, omdat de hersenen van mannen en vrouwen ook verschillen (gelukkig wel), en daarom zijn ze niet goed te vergelijken. het hadden net zo goed allemaal linkshandige vrouwen kunnen zijn.
|
Verwijderd
|
Hoi posters,
Sorry dat ik zo laat pas reageer. Ik heb iedereen die geinteresseerd is gemaild/gepmd . Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn. Wat betreft rechtshandigheid: idd heeft dat te maken met dat de hersenen van linkshandigen mogelijk verschillen van rechtshandigen. Wat betreft vrouwen: idd heeft dit ook te maken met hormonen. Bedankt voor de toelichting Outlaw |
![]() |
|
Verwijderd
|
gebruik van andere drugs voorafgaand aan dit onderzoek is gewoon lastig. Wel wil ik jullie vragen om het gewoon te proberen. Ik kan hier niet de criteria precies gaan posten, omdat iedereen dan toevallig precies zoveel gebruikt als nodig is voor het onderzoek
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
meer informatie over het onderzoek is te vinden op www.cannabisonderzoek.nl
|
![]() |
||
Citaat:
Eenmaal in de mri-scanner, na een dosis thc via de vaporizer toegediend gekregen te hebben en bezig met de eerste serie tests, kreeg ik een bad trip. Toen ik merkte dat ik het echt niet meer trok (als in diepe uitzichtloze angstgedachten) heb ik op de noodknop gedrukt en werd alles meteen stilgezet. Daarna nog een paar uur besteed om weer in contact met de realiteit te komen en uit te kunnen leggen waarom ik wilde stoppen - want daar was ik het eerste half uur niet toe in staat. Terugkijkend moet het een combinatie geweest zijn van een voor mij te hoge dosering, de onwerkelijke setting (een mri maakt enorm veel lawaai, je ligt gefixeerd, er wordt tegen je gepraat door een koptelefoon) en het doen van testjes, waardoor je toch probeert te presteren en veel moeite doet om vooral 'normaal' te blijven. In de verste verte dus niet de vertrouwde thuisomgeving waar je onder (gedoseerde) invloed van een gesprek of een filmpje kan genieten, in het bijzijn van mensen die je kent en vertrouwt. De voorbereiding op en begeleiding tijdens en na de test was overigens prima. Ik mocht niet weg voor mijn hartslag weer op normaal niveau was en een begeleidend arts toestemming had gegeven om weer naar huis te mogen. En ik vond (en vind) het onderzoek nog steeds enorm interessant. Alleen jammer dat ik geen grote bijdrage heb kunnen leveren (en ook nooit meer zal leveren).
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Heel heftig inderdaad. Jammer dat het zo gelopen is. In ieder geval is het een goede zaak dat je goed begeleidt bent en dat er een noodknop aanwezig was. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als dat er niet was.
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |