Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2009, 22:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
post hier al je handige ouwe wijven tips.

- Kaarsvet (waxinelichtje) kun je gebruiken om alles wat je maar wilt mee te smeren, ik heb er mijn bureauladen, ladenkastjeladen, en kastslot mee gesmeerd En als je je bureauladen smeert maken ze dus niet zo'n herrie en zijn ze makkelijker open en dicht te doen

- je haar nadat je het in model hebt gekamd en er zooi in hebt gedaan nog een keer extra nat maken en het daarna weer föhnen zorgt voor de mooiste krullen (als je krullen hebt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2009, 22:13
Verwijderd
heh, leuk topic.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 22:26
Verwijderd
Citaat:
heh, leuk topic.
qft.

Als je knoflook met een knofloopers wilt persen, hoef je de velletjes er niet af te halen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 22:27
Verwijderd
als je nagellak bijna droog is, even onder de kraan met (koud) water. Dan wordt het harder/blijft het langer zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 22:34
geen punt :|
geen punt :| is offline
Dekbedhoezen in de droger/wasmachien? => Knijpers op de onderkant doen zodat niet alles er in gaat zitten.
Ontzettende puist vlak voor een belangrijke gelegenheid? => Nachtje tandpasta op doen.

xD
Oud 29-01-2009, 22:40
Verwijderd
ohw dat eerste is slim, want mijn kleding eindigt altijd in de dekbed hoes

OT:
Als je kaarsvet weer van de tafel/het bureau of ergens anders wilt halen. Een doekje met heel heet (net gekookt) water er op, daarna met eeen droge doe alles weg vegen. Wel snel zijn want alleen als het warm is, kun je het makkelijk vegen (logica)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 22:56
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als een rits niet soepel loopt kan je er ook met een potlood op krassen, dan gaat het grafiet ertussen zitten en loopt hij weer soepel.
Oud 30-01-2009, 03:57
Verwijderd
Gestolen kleren met zo'n verflabeltje eraan moet je in de vriezer leggen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 08:58
Verwijderd
Pff dat zou mijn tante nooit zeggen. Dat klinkt meer als een neefjes/nichtjes truc!

Als je stinkt, moet je douchen!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 10:06
Verwijderd
- Teatree-olie werkt goed voor puistjes. Het ruikt ontzettend sterk, maar smeer een nachtje teatree op je puistjes en ze zijn bijna weg
- Als een broek te lang is en je hebt geen zin/tijd om hem om te naaien, gebruik ducktape. Dat doe ik al bijna een jaar en het werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 10:08
Verwijderd
En! Badder met baby-olie als je een droge huid hebt, en droog je daarna niet te ruw af. Een huid als babybilletjes
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Gestolen kleren met zo'n verflabeltje eraan moet je in de vriezer leggen.
Ja, of gestolen kauwgom die op je kleding is blijven plakken, zodat je het er makkelijk af kunt krabben.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:12
flyaway
flyaway is offline
Ooh die van die knijpers is handig, en die ducktape en de verf.

Kleren die uit de wasmachine komen gelijk ophangen, scheelt strijkwerk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:15
Verwijderd
Ik ga mijn hoeslakens toch niet strijken

Oke een tip voor alle niet zo slimme mensen in de wereld

WCPAPIER wordt NOOIT verkeerd gedrukt. Er is dan een van de meerdere velletjes wat een extra rondje heeft gemaakt, dat losse velletje (van de meerdere die normaal op elkaar zitten) moet je dan gewoon even een keer eraf halen zonder die ander mee te trekken, anders trek je dat nieuwe stuk weer LOS. En er zijn heel veel mensen die dat niet SNAPPEN en zeggen dat het weer eens een stomme rol is die VERKEERDE is gedrukt want hij heeft de AFSCHEURGAATJES niet gelijk lopen.

Ik ga er een affiche van maken voor bij mijn ouders thuis. Allemaal een universitaire opleiding en allemaal snappen ze het niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:18
Verwijderd
Eau de cologne werkt ook goed tegen puistjes.
Kaarsvet kan je er ook makkelijk afkrijgen door er een stukje keukenrol op te leggen en er dan met het strijkijzer overheen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 11:19
Verwijderd
Citaat:

WCPAPIER wordt NOOIT verkeerd gedrukt. Er is dan een van de meerdere velletjes wat een extra rondje heeft gemaakt, dat losse velletje (van de meerdere die normaal op elkaar zitten) moet je dan gewoon even een keer eraf halen zonder die ander mee te trekken, anders trek je dat nieuwe stuk weer LOS. En er zijn heel veel mensen die dat niet SNAPPEN en zeggen dat het weer eens een stomme rol is die VERKEERDE is gedrukt want hij heeft de AFSCHEURGAATJES niet gelijk lopen.

Ik ga er een affiche van maken voor bij mijn ouders thuis. Allemaal een universitaire opleiding en allemaal snappen ze het niet.
Dat ken ik, maar ik snap het wel.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Eau de cologne werkt ook goed tegen puistjes.
Kaarsvet kan je er ook makkelijk afkrijgen door er een stukje keukenrol op te leggen en er dan met het strijkijzer overheen.
Ik ga er van uit dat je niet overal een strijkijzer bij wilt halen
*ohw kaarsvet op het aanrecht, snel pak het strijkijzer*

Sorry
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 13:40
Verwijderd
tvp

Daar gaat trouwens mijn topicidee dat teveel raakvlakken heeft hiermee!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 14:05
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:

hehe, zijn er mensen die dat denken? maar het kleeft dan toch ook, het valt toch meteen op dat je het verkeerd hebt losgetrokken?

die kaarsvet dingen zijn altijd leuk, maar wat doe je tegen gekleurd kaarsvet dat op absorberende oppervlakken terecht is gekomen zoals ruw ongelakt hout of vloerbedekking?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 18:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik ga er van uit dat je niet overal een strijkijzer bij wilt halen
*ohw kaarsvet op het aanrecht, snel pak het strijkijzer*

Sorry
dat is dan ook meer voor als het in textiel zit. Van het aanrecht kan je het zo afkrabben, maar probeer dat maar eens met het hoogpolige tapijt!

Oh en als je wijn op het tapijt morst, moet je er zout op gooien. en dat daarna dus wel weer opzuigen he Maar als je gaat wrijven, wrijf je het erin. Het zout absorbeert de wijn en bla. Maar je vloerkleed is sowieso wel verpest hoor!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 21:05
Verwijderd
Als dat gebeurt lieve Hernuel Fan, dan moet je huilen!

@fizzle kan ik mijn vloerbedenking strijken denk je? Ik heb twee kaarsen gehad die echt super grote vlekken op de vloer hebben gedrupt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 06:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
wat voor vloerbedekking is het? Als het kunststof is, moet je er een theedoek ofzo tussen leggen. En het strijkijzer niet te hoog zetten. Dan absorbeert die theedoek meteen het kaarsvet
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 13:13
Verwijderd
Ohw dan doen we dat!

ALs lippenmasker, boter of pindakaas op je lippen smeren (wel afwassen na een paar minuten anders stink je de hele dag naar pindakaas!)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 15:54
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
of yoghurt, als ik brandende lippen heb doe ik altijd yoghurt, dat verkoelt enorm en na een tijdje is het echt over.

en voor dat strijken beter keukenpapier gebruiken, dat absorbeert nog beter dan theedoek.
Oud 01-02-2009, 18:24
Toddish
Toddish is offline
Als je rode wijn knoeit er witte op doen. Schijnt ook te helpen.
Oud 01-02-2009, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Ik hoorde altijd spa rood.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 18:44
Verwijderd
De bladeren van de grote weegbree en de grote klit kun je gebruiken als je buiten bent en jezelf ergens aan openhaalt, terwijl je geen pleisters of desinfecterend spul bij je hebt. Hoewel dat vooral handig is voor mensen die lange wandeltochten doen. Zoals pelgrims.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 18:49
Verwijderd
Hongerige pelgrims kunnen ook kauwen op de bladeren van de veldzuring, daar zit vitamine C in. En vitamine B. En caroteen. Lekkere caroteen met wat vitamines er overheen gestrooid.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:01
Hanneke
Hanneke is offline
Als je eieren gaat koken er wat zout bij gooien, dan gaan ze minder snel kapot.
Oud 01-02-2009, 22:06
Verwijderd
Als je stamppot maakt, hoef je de aardappelen helemaal niet volledig te schillen. Gewoon alleen de rare plekjes eraf snijden, de aardappelen wassen en ze koken. Je proeft er niets van, en die schil zit vol vitamientjes!

En het is minder werk.

En als je een rookworst bij je stamppot hebt, hoef je die niet in een apart pannetje te koken maar kun je hem gewoon op de stamppot leggen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:11
Verwijderd
Die bovenste
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Als je stamppot maakt, hoef je de aardappelen helemaal niet volledig te schillen. Gewoon alleen de rare plekjes eraf snijden, de aardappelen wassen en ze koken. Je proeft er niets van, en die schil zit vol vitamientjes!
Oja, deze doe ik ook. Sowieso is aardappels schillen best onzin, ik doe dat alleen heel soms om af te wisselen of als het echt nodig is voor het recept. Het is gezonder en minder werk, wat wil je nog meer.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar (ervaring!)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:21
Verwijderd
Als je vissticks bakt, de olie eerst heel heet laten worden. Dan blijft die paneer zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 22:43
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
btw, at all: post alleen tips die je zelf uitgeprobeerd hebt. Na even googlen kun je zo een hele tips van tante kaat achtige website vinden, het leuke is hier juist dat het allemaal tips zijn die je zelf verzonnen/uitgeprobeerd hebt en die dus echt moeten werken.
Oud 02-02-2009, 09:10
MartinV
MartinV is offline
Weegbree helpt ook goed tegen brandnetels. Het groeit altijd dichtbij elkaar. Gewoon even wrijven en t prikt minder.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 11:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oja, deze doe ik ook. Sowieso is aardappels schillen best onzin, ik doe dat alleen heel soms om af te wisselen of als het echt nodig is voor het recept. Het is gezonder en minder werk, wat wil je nog meer.
Dat geldt natuurlijk alleen als je onbespoten aardappelen eet, anders zitten er behoorlijk veel bestrijdingsmiddelen in de schil.

Niet dat ik mij daar veel van aantrek, ik heb zo'n gruwelijke hekel aan aardappels schillen, en eet ze daarom altijd maar met schil
Oud 03-02-2009, 22:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als je eieren gaat koken er wat zout bij gooien, dan gaan ze minder snel kapot.
ja of een gaatje in de onderkant prikken met een speld
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Dat geldt natuurlijk alleen als je onbespoten aardappelen eet, anders zitten er behoorlijk veel bestrijdingsmiddelen in de schil.

Niet dat ik mij daar veel van aantrek, ik heb zo'n gruwelijke hekel aan aardappels schillen, en eet ze daarom altijd maar met schil
Bestrijdingsmiddelen schmestrijdingsmiddelen. Daar zijn behoorlijk strenge normen voor, en diezelfde bestrijdingsmiddelen zitten op alle fruit en groente die je niet (altijd) schilt; tomaten, komkommers, appels etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:51
Verwijderd
Ik heb een heel goede tip

Meld je niet op msn aan als je in je msnnaam moet zetten: WEG of IK BEN BEZIG. Je hebt van die statussen die je kunt gebruiken voor eventjes of als je bepaalde mensen maar wil spreken, maar serieus, wat is het nut van online zijn als je erin hebt staan iets in de richting van LAAT ME MET RUST?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 22:57
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Citaat:
Dekbedhoezen in de droger/wasmachien? => Knijpers op de onderkant doen zodat niet alles er in gaat zitten.
Ontzettende puist vlak voor een belangrijke gelegenheid? => Nachtje tandpasta op doen.

xD
dat met die tandpasta moet je nooit doen. Wordt het juist erger van!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 00:14
Verwijderd
- zilver kan je weer glimmend krijgen als het zwart is uitgeslagen door er met een gum overheen te gaan.
- ramen zemen gaat het best met een scheutje spiritus in het water
- visgeur aan je handen na het koken krijg je weg door je handen even in een kom melk te weken
- cd's die zo erg beschadigd zijn dat ze niet meer afgespeeld kunnen worden moet je met een tandenborstel insmeren met tandpasta, dan op laten drogen en afspoelen. vaak doen ze het dan gewoon weer.
- kaas (daar ga ik weer ) is veel lekkerder als je hem een tijd van tevoren uit de koelkast haalt en op kamertemperatuur laat komen
- je magnetron kan je makkelijk ontvetten door er een bak water met citroensap in te zetten en die met je magnetron aan de kook te brengen
- je vriezer kan je het makkelijkst ontdooien door er een bak heet water met een scheut ammonia in te gooien, maar een föhn werkt ook erg goed
[edit] dus niet de föhn in de bak water gooien hè.

zo, dat waren de tips van tante anneke voor vandaag.

Laatst gewijzigd op 04-02-2009 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 12:19
TopDrop
TopDrop is offline
Als het erg koud is buiten, kun je het beste een dikke jas aandoen, anders krijg je het koud!1
Oud 04-02-2009, 12:36
Nona
Nona is offline
Citaat:
- je magnetron kan je makkelijk ontvetten door er een bak water met citroensap in te zetten en die met je magnetron aan de kook te brengen
Daar was ik echt nooit op gekomen. <3

Rode wijn op het tapijt: een theedoek pakken, nat maken en op de vlek meppen tot hij zeiknat is. Dan met keukenpapier het vocht opnemen. Herhalen tot de vlek eruit gespoeld is.
Dat zout werkt bij mij nooit.
Oud 04-02-2009, 14:05
Uice
Uice is offline
Citaat:

En het is minder werk.
Ik schil nooit aardappels, ook niet als ik ze kook of bak. Het is nog lekkerder ook.

Citaat:
En als je een rookworst bij je stamppot hebt, hoef je die niet in een apart pannetje te koken maar kun je hem gewoon op de stamppot leggen.
Zijn er mensen die hem in een apart pannetje koken dan?

Meer kooktips: als je een stuk vlees na het bakken in zilverfolie wikkelt en een minuut of tien laat liggen, is het sappiger.
Over pasta moet je na het afgieten wat olijfolie heen gooien, en het dan nog even laten staan met de deksel erop.
En zorg in godsnaam dat je altijd Maizena in huis hebt. Om de zaken steviger en dikker te maken.
Eieren en komkommer zijn lekkerder als je ze buiten de koelkast bewaart, hoewel minder lang houdbaar.
Oud 10-02-2009, 15:19
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
- zilver kan je weer glimmend krijgen als het zwart is uitgeslagen door er met een gum overheen te gaan.
- ramen zemen gaat het best met een scheutje spiritus in het water
- visgeur aan je handen na het koken krijg je weg door je handen even in een kom melk te weken
- cd's die zo erg beschadigd zijn dat ze niet meer afgespeeld kunnen worden moet je met een tandenborstel insmeren met tandpasta, dan op laten drogen en afspoelen. vaak doen ze het dan gewoon weer.
- kaas (daar ga ik weer ) is veel lekkerder als je hem een tijd van tevoren uit de koelkast haalt en op kamertemperatuur laat komen
- je vriezer kan je het makkelijkst ontdooien door er een bak heet water met een scheut ammonia in te gooien, maar een föhn werkt ook erg goed
[edit] dus niet de föhn in de bak water gooien hè.

zo, dat waren de tips van tante anneke voor vandaag.
heb je deze tips zelf uitgeprobeerd of heb je ze van iemand gehoord? tandpasta op een cd klinkt namelijk erg drastisch dus voor ik het probeer wil ik weten of het wel echt werkt.

en die met die visgeur en melk, werkt dat ook als je handen stinken naar ui? Als ik ui snijdt doe ik tot nu toe steeds een plastic zakje om mn ene hand zodat in ieder geval maar één hand stinkt, maar dat is milieuonvriendelijk, maar kan met melk weken ook?

weet iemand sowieso goede uistinkhanden tips?
Oud 10-02-2009, 15:22
Verwijderd
Een knijper op je neus.

*bijdrage aan topic levert*
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 15:31
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
heb je deze tips zelf uitgeprobeerd of heb je ze van iemand gehoord? tandpasta op een cd klinkt namelijk erg drastisch dus voor ik het probeer wil ik weten of het wel echt werkt.
Die tip wordt ook gegeven in veolia-filmpjes
Oud 10-02-2009, 18:24
Verwijderd
Citaat:
ik heb ze allemaal zelf uitgeprobeerd, anders zou ik ze hier niet hebben gepost

Citaat:
en die met die visgeur en melk, werkt dat ook als je handen stinken naar ui? Als ik ui snijdt doe ik tot nu toe steeds een plastic zakje om mn ene hand zodat in ieder geval maar één hand stinkt, maar dat is milieuonvriendelijk, maar kan met melk weken ook?

je kan het proberen met melk iig. je handen goed insmeren met vette creme van tevoren wil ook wel helpen, net als wassen met unicura zeep.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 13:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Je hebt ook van die zeepjes, die zijn van metaal, en daar kun je je handen mee wassen en dan gaan geuren als knoflook of vis van je handen af. Vet gaar zeepje, het ruikt zelf nergens naar en het lost niet op. Maar het werkt supergoed, mijn moeder én oma zweren erbij.

Oh en nog een tip van Tante Elea: Als je pianotoetsen goor en vettig zijn, kun je ze het beste met spiritus schoonmaken. Maar wij hebben ivoren toetsen en volgensmij worden die veel goorder en zijn die veel moeilijker schoon te maken. Maar goed. Voor mensen met ivoren toetsen dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten