Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 20:31
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
ik heb een vraagje over shampoo gebruik of eerder gezegd het ontbreken van shampoo.

ik vind dat ik droog haar krijg, door het (te) vaak te wassen. en als ik het niet was, dan krijg ik snel vettig haar.
en nu las ik een interview waarin iemand beweerdt dat hij zijn haar nooit was met shampoo, of in ieder geval niet vaak (zo´n drie of vier keer per jaar). hij spoelt het wel geregeld uit met water, maar er komt verder niets aan te pas. hij zegt dat in eerste instantie je haar vettig wordt, dit is vaker het geval als je het niet was, maar na verloop van tijd past je hoofdhuid zich hierop aan. voorheen werd je haar vettig van het (teveel) gebruik van shampoo, maar als je hoofdhuid doorheeft dat er geen shampoo meer is waar je huid je haar voor moet beschermen, kalmeert het en produceert het het juiste hoeveelheid vettigheid/olie-substantie.

is er iemand die hier ervaring mee heeft of er een idee of mening over heeft?
ik ben namelijk erg benieuwd hoeland die `gewenningsperiode´ duurt en of het ook echt `beter´ is voor je haar en hoofdhuid.
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 20:35
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Hoe vaak was jij je haar nu dan? Want ik weet wel dat heel veel mensen hun haar gewoon heel (of misschien veels te) vaak wassen en dat iig niet nodig is, en dat het idd wel gewenning is hoe snel je haar vet wordt. Ik weet niets over helemaal niet wassen, ik doe het meestal eens in de 4/5 dagen. Maar het lijkt mij dat je haar niet alleen vet wordt van wat je zelf produceert, ik merk bijvoorbeeld dat mijn haar eerder vet wordt als ik het los draag en er dus meer met mn handen aan zit. Waarschijnlijk is dat een stuk minder als je kort haar hebt.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je haar elke dag wassen is slecht, daar krijg je idd vet haar van. Als je het dan een paar dagen niet wast zal het in het begin erg snel vet worden maar naderhand wordt het minder snel vet. Zelf was ik m'n haar meestal om de dag. Als ik mijn haar alleen nat maak wordt het juist vet dus dat vind ik niet fijn. Het ligt er misschien ook aan wat voor shampoo je gebruikt en hoeveel shampoo je gebruikt. Mijn haar wordt ook sneller vet als ik het los heb of er veel aan zit (of als m'n vriend er veel aan zit of als we samen slapen en hij op mijn haar ligt).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 21:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het schijnt dat je haar bij het haren wassen vooral vet wordt doordat je je hoofdhuid masseert. Bij het masseren wordt dan talg aangemaakt, waardoor je haar dus vetter wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 13:49
Verwijderd
Ik was mijn haar elke dag , maar anders word mijn haar heel snel vet. (ik zit er verder niet aan, maar dat is kennelijk gewoon mijn haartype.. ziet er dan trouwens ook echt niet uit ) ik heb nu verder geen last van vet haar ... er zijn ook speciale shampoo's enzo... maar weet niet hoe dat verder zit
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 17:42
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
ik was het meestal om de dag met shampoo, dus één keer per twee dagen. als ik het het de tweede dag nog niet was en het op de derde dag was, is vaak vettig. ik was mn haar met Neutral shampoo. maar het klopt idd dat wanneer ik veel met mn handen door mn haar ga, mn haar sneller vettig wordt dan normaal. ik kan het dan bij wijze vetter zien worden, echt.
ik ga gewoon uitproberen wat het met mijn haar doet als ik bijvoorbeeld één keer per week mn haar met shampoo was. en ik zie dan vanzelf wel of dat bevalt.
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 11:49
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik was om de dag of om de 2 dagen, hoe het uit komt. Als m'n haar wat vetter is pak ik meestal een andere shampo, die van palmolive (normale groene fles) of head and shoulders anti roos. Die geeft wat droger haar maar daar heb ik geen last van als ik er dan wat mouse, creme of weet ik wat in doe.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 12:55
Verwijderd
Ik weet ook uit ervaring dat hoe vaker je het wast, hoe sneller het vet wordt. Om daar af te komen moet je het inderdaad gewoon een langere tijd niet wassen - dan is het wel eventjes akelig vet, maar daarna went je haar eraan ofzo en dan kun je het af met minder vaak wassen. Is vooral een goed plan voor een vakantie oid waarin je weinig mensen ziet
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 17:14
Verwijderd
meisje? steek je haar een dag op .. en stel zo t wassen en dag uit.. Das wel beter.. Het aanwennen van om de dag je haar wassen werkt ook prima... wel is het in het begin erg vet.. of doe het zo dat je een paar dagen je haar niet wast..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 08:06
Verwijderd
bij mij hangt t enorm van mn shampoo af of mn haren snel vet worden of niet...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:26
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik was mijn haar 2-3 dagen per week. Op de 3de dag, wanneer het dus al wat vettig is, doe ik gewoon mijn haar in een staart, dan valt het wat minder op.

En volgens mij is dat een fabeltje, dat je haar niet meer vet zou zijn als je het amper nog wast (met shampoo). De vader van mijn vriend wast zijn haar heeeeeeel erg weinig: enkele keren per jaar en dan meestal bij "speciale" gelegenheden, wanneer hij er dus goed uit moet zien. En ik kan je verzekeren dat zijn haar er al na enkele dagen weer heel vettig uitziet... Op een bepaald moment (na een week ofzo) verergert het niet meer, maar het verbetert alleszins ook niet meer hoor ;-) Dus volgens mij maakt dat amper of geen verschil uit: ipv 2 dagen, hou je het misschien voor 3 dagen minder vet...

De reden trouwens dat hij zijn haar zo weinig met shampoo wast, is dat het volgens hem leidt tot kaalheid en dat wil hij dus niet ;-) (maar of dát waar is, betwijfel ik ook sterk)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 02:50
Verwijderd
Citaat:
ik heb een vraagje over shampoo gebruik of eerder gezegd het ontbreken van shampoo.

ik vind dat ik droog haar krijg, door het (te) vaak te wassen. en als ik het niet was, dan krijg ik snel vettig haar.
en nu las ik een interview waarin iemand beweerdt dat hij zijn haar nooit was met shampoo, of in ieder geval niet vaak (zo´n drie of vier keer per jaar). hij spoelt het wel geregeld uit met water, maar er komt verder niets aan te pas. hij zegt dat in eerste instantie je haar vettig wordt, dit is vaker het geval als je het niet was, maar na verloop van tijd past je hoofdhuid zich hierop aan. voorheen werd je haar vettig van het (teveel) gebruik van shampoo, maar als je hoofdhuid doorheeft dat er geen shampoo meer is waar je huid je haar voor moet beschermen, kalmeert het en produceert het het juiste hoeveelheid vettigheid/olie-substantie.

is er iemand die hier ervaring mee heeft of er een idee of mening over heeft?
ik ben namelijk erg benieuwd hoeland die `gewenningsperiode´ duurt en of het ook echt `beter´ is voor je haar en hoofdhuid.

Ja, ik ben er zoeentje. Was het bijna nooit met shampoo, spoel het alleen uit me water. En ik heb best lang haar (geen tondeuze-werk enzo). Zoiets als dit:



Alleen dan wat meer en dikker haar en donker blond (meer bruin in plaats van zwart) voor de rest klopt Brosnan's haar hier heel aardig qua lengte en soort model haar met het mijne.

Wordt mijn haar wat langer, dan gaat het vanzelf zo zitten:



Ik denk dat jouw aanname waar is. Buiten het feit dat sommigen denken dat het 'smerig' is om je haar niet met shampoo te wassen zitten er veel voordelen aan. Je kapsel staat altijd beter en het zelfde (je hoeft bijna niet meer je haar te kammen) en je hebt minder kans op hoofdluis (luizen houden namelijk van zeer schoon haar). Bovendien had men vroeger in de oertijd ook geen shampoo om het te wassen.

Hoe lang de gewenningsperiode duurt? Geen idee. Misschien een week of 2 tot een maand? Hoe langer je wacht, des te beter het wordt. Na een maand zal je echt zien hoe vet je haar is zonder wassen.

@ Balance: Oneens. Ik strijk genoeg door mijn handen en op mijn hoofdhuid ('met je handen door het haar') Daarvan wordt het echt niet vetter.

@Vosje16: Ik ben niet bang voor kaalheid, (en dat ik daarom geen Shamphoo gebruik) omdat ik nooit en te nimmer kaal zal worden op natuurlijke wijze. Alleen als ik aan kanker lijd en er chemo's aan te pas komen zul je mij pas kaal zien. En zelfs dan vraag ik mij nog af of ik wel 100% kaal zal worden.

Laatst gewijzigd op 11-02-2009 om 03:04.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 10:39
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik was mijn haar 1 keer in de week. En ik gebruik dan ook een goede cremespoeling. Ik denk dat je haar te vaak wassen inderdaad niet goed is. Mijn haar ziet er veel gezonder uit als ik het maar 1 keer in de week was. Was ik het vaker dan wordt het droog en valt het uit.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 14:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance: Oneens. Ik strijk genoeg door mijn handen en op mijn hoofdhuid ('met je handen door het haar') Daarvan wordt het echt niet vetter.
Nou ja, of er meer talg wordt afgegeven op dat moment kun je zelf waarschijnlijk slecht controleren. Maar dat heb ik ooit gelezen in een artikel wat over haargroei, vet/droog haar, etc. ging.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 16:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, maar het hangt ook van je type haar af. Je hoofdhuid scheidt altijd wat talg/vet af, alleen stapelt zich dat bij mij 'bovenin' op, omdat ik dik en veel haar heb, dus ik was mijn haar wel om de dag. Ik was het echter niet vaak voor shampoo met vet haar, omdat het talg zich dus niet over mijn gehele haar verdeeld en de onderkant normaal tot droog is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 00:51
Verwijderd
Het valt mij wel op dat veel vrouwen reageren.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 20:00
Mrasz
Avatar van Mrasz
Mrasz is offline
ik heb vandaag weer voor het eerst (in een week) mn haar gewassen met shampoo. het is vettige is er meteen weer vanaf, maar mn haar is duidelijk minder droog dan voorheen wanneer ik mn haar met shampoo waste.
en het bevalt eerlijk gezegd wel.
__________________
"Bad art is more tragically beautiful than good art, because it documents human failure."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 14:27
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Bovendien had men vroeger in de oertijd ook geen shampoo om het te wassen.
Hahaha en dus?

In de oertijd hadden wij ook geen medicijnen, dus laten we allemaal maar stoppen met dat hele 'geneeskunde' gebeuren. Als ze het in de oertijd niet nodig hebben, dan nu ook niet!

xD
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Hahaha en dus?

In de oertijd hadden wij ook geen medicijnen, dus laten we allemaal maar stoppen met dat hele 'geneeskunde' gebeuren. Als ze het in de oertijd niet nodig hebben, dan nu ook niet!

xD
Daar ben ik het deels mee eens. Het is wel zo dat het gebruik van medicijnen ervoor zorgt dat het menselijke ras wel zwakker wordt. Het kan bijna nergens meer tegen. Het gevolg is dat sommige mensen ook helemaal niet zo oud meer worden. Ik denk dat in de toekomst mensen van 100 jaar en ouder steeds minder vaak voorkomen dan nu het geval is, ook als onze welvaart en welzijn toeneemt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 13:22
Verwijderd
K heb gisteren heeeele gekke shampoo gekocht In vaste form.. dus net als een blokje zeep Het was voor vet haar.. en ik ben er nu al erg blij mee! Er zat een bessenachtig iets in.. wat ervoor zorgt dat je hoofdhuid niet van dat extra talg aanmaakt, wat die normaal wel doet wanneer je je haar wast!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 14:18
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Het schijnt dat je haar vet wordt, omdat het zichzelf reinigt.
Het haar wordt zeker minder snel vet als het minder vaak wordt gewassen. Ik was mijn haar 1 keer per week. Vroeger waste ik mijn haar om de dag en dan werd het ook na een dag weer vet. Nu ik het minder vaak was, is het ook niet meer futloos, zoals eerder wel zo was. Van het alleen met water wassen of enkel damp in mijn haar krijgen van warm douchen, wordt mijn haar juist wel erg vet.
Waarschijnlijk zou ik mijn haar ook best eens in de twee weken kunnen wassen, want het went er vanzelf aan.
Dus even een paar dagen met vet haar rondlopen en daarna kun je ervan profiteren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 17:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik was mijn haar om de dag en heb de wereld aan shampoos/ conditioners/ haarmaskers. Mijn haar is lang en stijl en wordt niet droog van het wassen, maar het wordt wel snel vet. Daarom was ik het ook om de dag. Ik vind het belangrijk dat mijn haar glanst en lekker ruikt. Volgens mij zit ik in een vicieuze cirkel.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 18:28
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik gebruik hooguit 1 keer per week shampoo, meestal 1 keer per 2 weken en gebuik verder elke keer een klein beetje conditioner op de punten. ik krijg niet snel vet haar, 't glanst vrijwel altijd, en het is ook nog eens minder tijdrovend. ik kan het iedereen aanraden. dit ben ik begonnen na kappersadvies.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Shampoo
Maanmeisje
68 26-06-2011 21:01
De Kantine Weerwolfspel #54 deel 2
TopDrop
372 04-01-2009 14:52
Lichaam & Gezondheid Shampoo voor een gevoelige hoofdhuid
Daantje_0705
11 27-06-2006 13:10
Lifestyle Algemeen dreadstopic - deel 8
Verwijderd
493 13-06-2004 16:21
Lichaam & Gezondheid Wel of niet goed voor je haar?
FlyingPinguin
15 02-09-2002 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.