Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2009, 20:22
Dianne Aalderin
Dianne Aalderin is offline
hoi iedereen!

ik zag het al eerder keer hier staan, maar heb ene dillema. of dillema ik denk dat ik er zelf meer probleem van maak.
maar heb 8 maanden lang in de gehandicaptenzorg gewerkt, afgelopen december kregen we te horen dat er personeelsoverschot was. Ik heb een 0 uren contract en ben dus langzaam op zoek gegaan naar iets anders! Geen probleem dacht ik toen heb er vrede mee, hoe jammer ik het ook vind/vond dat ik daar weg moest.

nu heb ik iets anders gevonden, maar werk nog wel bij mijn oude werk ik behoud daar namelijk mijn 0 uren contract zo blijf ik oproepbaar en mocht er iets komen dan wil ik daar dolgraag opreageren! nu is dat dus gebeurd er zit een kans dat ik daar vaste uren krijg!
En dit terwijl ik dus net contract heb getekend bij mijn nieuwe werk als woonbegeleider... maar daar ben ik niet achter of ik wel leuk vind. heb aatal diensten meegedraaid maar twijfel! ik vind tot nu toe dat ik mijn uitdaging daar nog niet gevonden heb.
Wat moet ik doen! ik heb een opzegtermijn van 2 maanden bij instelling als woonbegeleider, maar heb daar ook 0 uren contract:confused

wat moet ik doen! als mijn oude werk vaste uren kan bieden wil ik dolgraag terug. Maar kan dat zomaar? of is het meer eigen dillema, een emotioneel gebeuren want persoonlijk zie ik het als falen. heb te snel getekend voor mijn gevoel. Maar jah daar leert een mens ook weer van..... daar ben ik nu wel achter.

groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2009, 21:57
Balance
Balance is offline
Ten eerste, je hebt een 0 uren contract. Erg makkelijk dus, want ook als je niet werkt, voldoe je aan je contract.
Ten tweede vermoed ik dat je ook nog wel in je proeftijd zit (kijk even in je contract) en heb je dus geen opzegtermijn van 2 maanden.

Denk ik.

Het is wel zo netjes je nieuwe werk in tussen te laten weten dat je niet meer beschikbaar zal zijn.
Oud 01-03-2009, 12:56
Verwijderd
zorg dat je wel de loonheffingskorting wissel! en behou gewoon je 0 uren contract!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten