Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2009, 18:29
Zwoek
Zwoek is offline
Een paar weken geleden postte ik ook al, omdat het niet goed tussen ons ging. Ik kwam er gister achter dat hij dingen ontkende die hij had gedaan (en dat was niet de eerste keer). Ik kan hem zo niet vertrouwen, ik weet niet hoe het verder moet. Hij wilde de dingen niet vertellen met de reden van, het is beter als je het niet weet, anders komen er nog meer problemen. En hij heeft de laatste tijd echt totaal geen zin in gezeik etc. Als er iets verkeerd is, wil hij niet meer praten en zegt hij dat hij hier totaal geen zin in heeft en dan is hij boos en hoeft hij me niet meer te zien.
Ik merkte aan hem dat hij geen energie wilde steken in ons en dat vroeg ik aan hem waarop hij letterlijk zei dat hij geen zin had om moeite te doen. Toen heb ik gezegd dat het over was en ben boos weggegaan.

Ik weet niet of ik er spijt van heb, want ik wil geen vriend die zo tegen mij heeft gedaan de afgelopen tijd. Alleen de goede momenten zijn zo goed. Ik kan hem niet missen. En als ik denk aan het idee dat hij binnenkort waarschijnlijk toch met een ander meisje iets gaat doen, maakt het allemaal zo veel erger

Ik weet niet hoe ik verder moet, terwijl ik weet dat er veel mensen zijn die na een (of meerdere) lange relaties toch van iemand anders kunnen gaan houden.

Misschien helpt het mij als ik van nog meer mensen hoor dat je na een relatie opnieuw gelukkig kan zijn met iemand anders. Alle ervaringen zijn dus welkom
Oud 05-03-2009, 18:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Goed dat je het hebt uitgemaakt, met zo'n hork wil je natuurlijk niet verder
Tsja, en dan komen de clichés weer: 'tijd heelt alle wonden', het heet natuurlijk niet voor niets een cliché Maar het is echt zo, na verloop van tijd slijt de pijn, moet je minder aan hem denken, kan je weer meer genieten van het leven. De tijd die daar voor nodig is verschilt per persoon, de een heeft er een week voor nodig, de ander een jaar.
Verder helpt het (mijns inziens) ook om een rebound te hebben. Even een ander persoon waarmee je je gedachte kunt verzetten en kunt merken dat je toch weer verliefd kunt worden na je ex.
Oud 05-03-2009, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Verder helpt het (mijns inziens) ook om een rebound te hebben. Even een ander persoon waarmee je je gedachte kunt verzetten en kunt merken dat je toch weer verliefd kunt worden na je ex.
ik vind dit advies apart. je raadt iemand aan om zich op iemand anders te richten, waardoor ze denkt dat ze er verliefd op wordt (of inderdaad echt wordt). maar over die ex is ze dan nooit echt heen gekomen omdat ze dat niet verwerkt heeft. gevolg: als het weer verkeerd loopt met die 'rebound', dan komt dat twee keer zo hard aan.
ik vind die tip dus alleen helpen op korte termijn: je verzet je zinnen op een andere jongen, krijgt aandacht, voelt je goed. maar het is oppervlakkig; je maakt jezelf wijs dat je hem leuk vindt en hij jou en je voelt je even goed, maar zodra dit rot afloopt dan voel je je nog steeds (of weer) rot over die ex van nu.

als je meteen op iemand anders echt verliefd wordt en het wordt een relatie, lijkt me dat ook niet echt een goed idee, maar dat is persoonlijk omdat ik er niet bepaald voor ben om van de ene naar de andere relatie te hoppen, maar dat is iedereen voor zich.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 21:40
Qimm
Qimm is offline
je moet ook alleen maar reboud zoenen/seksen niet rebound relatieën

toch?
Oud 05-03-2009, 23:06
Verwijderd
Ja of een reboundrelatie waarin het duidelijk is dat er geen toekomst in zit Bij mij helpt het wel om inderdaad met iemand anders te daten, zodat je toch het knuffelen hebt en dat iemand je leuk vindt enzo. Maar dan moet het wel heel duidelijk zijn hoe het zit allemaal, anders is dat heel oneerlijk tegenover je rebound.

Edit: Ik heb nog geen ervaring met een nieuwe relatie waarin ik evenveel van hem hou als ik van mijn ex gehouden heb, maar ik kan je wel alvast vertellen dat je op een gegeven moment je ex niet meer hoeft en het je ook niet uitmaakt dat hij wat met een ander meisje doet (En ik had dus nooit gedacht dat mij dat niks zou kunnen schelen, maar het is écht zo. En ik zie ze nog regelmatig samen ook, en zelfs dat maakt me niet uit )

Laatst gewijzigd op 05-03-2009 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 07:51
Verwijderd
Euhm ja wat hier allemaal staat over rebound klopt wel eigenlijk.

Ik heb twee keer in mijn leven een lange relatie gehad waarbij ik echt heel veel om de ander gaf. Is allebei voorbij. Maar na de eerste keer kon ik na een tijdje dus een andere relatie krijgen waarin ik misschien nog wel meer hield van haar dan ik van mijn ex uit de eerste relatie hield, voor zover zoiets te vergelijken is.

En ik wil niet zeggen dat ik volledig over de tweede relatie heen ben, maar het is nu een aantal maanden geleden en slechte dagen zijn er nauwelijks meer. Ik kijk weer naar andere vrouwen, kan veel plezier met anderen beleven en voel soms zelfs iets van kriebels, al is dat ook weer heel raar meteen.

Heel cliché maar met voorsprong de beste tekst die ik afgelopen week heb ontvangen: "komt wel goed schatje".
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 09:18
Kitten
Kitten is offline
Ik denk ook dat het goed is dat je het hebt uitgemaakt. Vertrouwen is de basis van een relatie.

Het komt echt goed met je. Tijd heelt alle wonden en je zult merken dat het ook prima mogelijk is om weer alleen te leven. Ik heb zelf nooit het type zelfrespect gehad voor rebounden...
Oud 06-03-2009, 09:23
Verwijderd
Wat heeft dat met zelfrespect te maken?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 09:55
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wat heeft dat met zelfrespect te maken?
Ik denk dat als ik seks zou hebben om de seks, ik me daar heel rot over zou voelen. Dat heeft te maken met mijn idee (ik heb het een paar keer half gehad) dat ik niet genoeg respect toon voor mijn lichaam en emoties.
Oud 06-03-2009, 10:10
Eomer
Eomer is offline
Citaat:
Een paar weken geleden postte ik ook al, omdat het niet goed tussen ons ging. Ik kwam er gister achter dat hij dingen ontkende die hij had gedaan (en dat was niet de eerste keer). Ik kan hem zo niet vertrouwen, ik weet niet hoe het verder moet. Hij wilde de dingen niet vertellen met de reden van, het is beter als je het niet weet, anders komen er nog meer problemen. En hij heeft de laatste tijd echt totaal geen zin in gezeik etc. Als er iets verkeerd is, wil hij niet meer praten en zegt hij dat hij hier totaal geen zin in heeft en dan is hij boos en hoeft hij me niet meer te zien.
Ik merkte aan hem dat hij geen energie wilde steken in ons en dat vroeg ik aan hem waarop hij letterlijk zei dat hij geen zin had om moeite te doen. Toen heb ik gezegd dat het over was en ben boos weggegaan.

Ik weet niet of ik er spijt van heb, want ik wil geen vriend die zo tegen mij heeft gedaan de afgelopen tijd. Alleen de goede momenten zijn zo goed. Ik kan hem niet missen. En als ik denk aan het idee dat hij binnenkort waarschijnlijk toch met een ander meisje iets gaat doen, maakt het allemaal zo veel erger

Ik weet niet hoe ik verder moet, terwijl ik weet dat er veel mensen zijn die na een (of meerdere) lange relaties toch van iemand anders kunnen gaan houden.

Misschien helpt het mij als ik van nog meer mensen hoor dat je na een relatie opnieuw gelukkig kan zijn met iemand anders. Alle ervaringen zijn dus welkom
Natuurlijk kan dat !
De beste tip die ik je kan geven is: vlucht niet te snel in een nieuwe relatie, dat gaat meestal mis. Met ook nog het risico dat je een makkelijk slachtoffer bent voor iemand die wel even vlug wil scoren. Als je mij begrijpt.

Dat is een goede vriendin van me namelijk pas gebeurt, en daar wordt je niet blij van
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 11:09
MartinV
MartinV is offline
Wauw wat een bekend verhaal over een rebound. In Nederlandse termen heet dat ook wel 'iemand gebruiken' .

Niet al te lang geleden nog rebound geweest, is niet wat je iemand toewenst. Dus dat advies zou ik niet opvolgen.
Oud 06-03-2009, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat als ik seks zou hebben om de seks, ik me daar heel rot over zou voelen. Dat heeft te maken met mijn idee (ik heb het een paar keer half gehad) dat ik niet genoeg respect toon voor mijn lichaam en emoties.
Ik heb echt nog nooit op die manier over mijn lichaam/emoties nagedacht, dus ik heb er geen problemen mee. Maar mensen verschillen.

Citaat:
Wauw wat een bekend verhaal over een rebound. In Nederlandse termen heet dat ook wel 'iemand gebruiken' .

Niet al te lang geleden nog rebound geweest, is niet wat je iemand toewenst. Dus dat advies zou ik niet opvolgen.
Nee hoor, wat een waardeloze vertaling.

En er moet duidelijkheid voor beide partijen zijn, dan kan t best.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 13:26
Verwijderd
Ja inderdaad, er is geen gebruiken bij als je allebei met hetzelfde idee ergens instapt...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 14:53
Zwoek
Zwoek is offline
Dankjewel voor jullie reacties allemaal!

Over dat rebound, ik denk dat als ik zelf niet over mijn grenzen ga en de ander ook 'op de hoogte' is, het best wel een goede afleiding kan zijn, zoals oa Freyja ook zegt.

En wat S/-\nne en Eomer zeggen, dat het waarschijnlijk beter is niet te snel in een nieuwe relatie te stappen zou ik onthouden.

De kans is groot dat hij vreemd is gegaan heb ik gehoord van een vriend, en hij doet er geen moeite voor om het te zeggen dat het niet waar is.
Gek genoeg overheerst mijn boosheid mijn verdrietigheid, dus ik ga zaterdag lekker uit en plezier maken.
Oud 06-03-2009, 18:00
Eomer
Eomer is offline
Citaat:
Dankjewel voor jullie reacties allemaal!

Over dat rebound, ik denk dat als ik zelf niet over mijn grenzen ga en de ander ook 'op de hoogte' is, het best wel een goede afleiding kan zijn, zoals oa Freyja ook zegt.

En wat S/-\nne en Eomer zeggen, dat het waarschijnlijk beter is niet te snel in een nieuwe relatie te stappen zou ik onthouden.

De kans is groot dat hij vreemd is gegaan heb ik gehoord van een vriend, en hij doet er geen moeite voor om het te zeggen dat het niet waar is.
Gek genoeg overheerst mijn boosheid mijn verdrietigheid, dus ik ga zaterdag lekker uit en plezier maken.
Ik ben ook vrijgezel, gewoon eens een avond goed zuipen en de rest van de wereld de klere laten krijgen.

Zal je goed doen, ik spreek uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 11:03
Verwijderd
Als je "energie" moet steken in je relatie kun je er sowieso beter meteen mee kappen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 11:24
Verwijderd
Misschien overheerst het boze gevoel nu maar er komt nog een tijd dat je je verdrietig gaat voelen en hem waarschijnlijk gaat missen.. Wat mij het beste lijkt in jouw situatie is om telkens wanneer je hem neigt te missen aan zn slechte eigenschappen te denken. Denken aan de dingen die irriteerden, hem geen fijne vriend maakten, dat hij vreemd kan gaan zonder zich schuldig erover kan voelen of zijn verantwoordelijkheid ervoor wil nemen tegenover zijn eigen vriendin.. Dat soort dingen kunnen helpen maar er op los 'rebounden' lijkt mij eerlijk gezegd geen goed plan. Zeker niet zo vlak na je relatie. Maarja, ieder heeft natuurlijk zn eigen idee/gevoel erover.

Sterkte en succes de aankomende tijd in ieder geval.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten