Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
bedankt voor jullie reacties.
het gaat me er echter niet per se om dat ik die verzekering niet krijg. Het is inderdaad het goed recht van VGZ om mij te weigeren. Wat mijn probleem is, is dat ze mij gedurende een lopend jaar "terug schroeven", terwijl ik zelf pas in november/december weer actie kan ondernemen. Het lijkt mij gewoon een oneerlijke relatie: ik ben nu tien maanden anders verzekerd dan ik wil. Bellen is geen goede optie, want ik krijg uitslag van VGZ-telefonisten ![]() ![]() Uiteraard ga ik een nette brief schrijven, al is het maar voor de precieze redenen (kreeg nu een standaardbrief), die ik dan tenminste zelf aan mijn arts kan voorleggen. Ik ben alleen benieuwd of iemand misschien weet of ik nog meer rechten heb m.b.t. de datum van wijziging.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
ik heb nog eens in de voorwaarden van VGZ gekeken en bij 5.2 staat het volgende:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Overigens staat er in de AV van VGZ:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb vóór 1 maart de aanvullende verzekering aangevraagd, maar door alle papierwerk is de afwijzing pas op 18 maart verstuurd. kortom: op 18 maart wist ik pas zeker wat de wijziging van 1 maart concreet in hield...
de wijziging per 1 maart was overigens op papier een geheel nieuwe verzekering (dus technisch gezien ook nieuwe basisverzekering). zou ik dan eventueel niet over moeten kunnen stappen naar een andere verzekeraar?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jij vind mijn argumentatie toch onzin?
Tijdsspanne waarin hij loopt is simpelweg niet vrij te bepalen, het is geen telefoonabo. Je kiest hem per kalenderjaar. En jij wilde nog wat bronnen: http://www.cz.nl/%7B37850652-4e72-42..._verzekeringen http://www.agisweb.nl/zorgverzekerin...zekering%20in? http://www.onvz.nl/zorg.htm?id=29396#artikel9a etc etc. Ik zou graag voorbeelden zien van maatschappijen die je zomaar midden in het jaar een aanvullende verzekering aan kunnen bieden en deze ook midden in het jaar erop willen stopzetten. Laatst gewijzigd op 04-04-2009 om 11:36. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Opzegging is in het contract geregeld, en vormt dus geen factor, zoals je wel suggereerde. Bovendien zou er anders een fout in het systeem zitten. Als voorwaarden gewijzigd kunnen worden, met mogelijke ontbinding als gevolg, dan moet het ook mogelijk zijn om midden in het jaar een aanvullende verzekering af te sluiten, want anders is het recht om gewijzigde contracten op te zeggen niets waard. Zonder enige twijfel hebben de juristen van de overheid deze positie van de consument ingezien, en het zo geregeld dat je óf niet tijdens de looptijd contracten kunt wijzigen of opzeggen, óf dat je wel kunt wijzigen en opzeggen en een nieuw contract afsluiten.
|
De acceptatieplicht geldt niet alleen voor 1 januari, maar gedurende het hele jaar. Een verzekering kan een nieuwe verzekerde dus niet weigeren, ook al is het halverwege het jaar (ZVW artikel 3).
Deze acceptatieplicht geldt niet voor aanvullende verzekeringen, dus ook niet alleen op 1 januari. De komende tien maanden die extra aanvullende verzekering niet hebben betekent ook volgende jaar die aanvullende verzekering niet hebben! Daarnaast staat in de ZVW, zoals een aantal mensen hier ook al zeggen, dat zodra zij hun polis wijzigen (afgezien van inhoudelijk wijzeging) de verzekerde de verzekering mag opzeggen/het contract mag ontbinden.
|
![]() |
|
|