Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2009, 18:16
emyh
emyh is offline
Hi there!!
Nu meer dan een half jaar ken ik een jongen van 15 en zelf ben ik 20 (over 4 maanden 21)
Hij zit er goed uit, en in het begin vond ik hem alleen wel leuk, maar ondertussen begin ik gevoelens voor hem te krijgen Wat vinden jullie van die leeftijdsverschil??

Hij is verder een verlegen jongen en als ik een gesprek met hem probeer te voeren (voor zoveel ik kan) krijg ik van hem van die “ja-nee-glimlach” antwoorden, waardoor IK juist vergelen word en het gesprek afkap. Achteraf denk ik : dat had je kunnen zeggen, wat ik natuurlijk niks aan heb.
Hebben jullie tips hoe ik hem beter kan benaderen? Of gesprekstof die 15-jarige jongens leuk zouden vinden? Of in ieder geval wat ik kan doen zodat hij mij leuk gaat vinden?
En het ALLER belangrijkste..hoe kom ik op een subtiele manier achter of hij zo’n leeftijdsverschil niet erg vind?

Alvast enorm bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2009, 18:21
Mobius
Mobius is offline
Hij is nog niet eens volgroeid...
Oud 24-03-2009, 18:22
Lilything
Lilything is offline
Als je een vriendin van me zou zijn dan zou ik het je af raden. Waarom? Omdat er echt een te groot verschil zit tussen deze leeftijden. Helemaal als de jongen jonger is. 2 of 3 jaar gaat nog net, maar 5/6 jaar is teveel! Jongens zijn wat later volwassen, vind ik. Maar 3 jaar jonger is nog geen probleem, maar 5 jaar is wel veel. Bijv. jij studeert al, hij zit nog op de middelbare school. Hij zuipt zich helemaal klem, jij hebt die fase al een beetje gehad.

En verder redenerend: Later zul je er ook veel last van hebben, omdat hij waarschijnlijk (veeeeel) later klaar is met studeren dan jou en dus (veeel) later een serieuze baan kan vinden en jij dus veel later dingetjes kunt opbouwen samen met hem.
Oud 24-03-2009, 18:44
Verwijderd
Hmm ook ik heb mijn bedenkingen bij 15-20, omdat hij inderdaad míddenin zijn puberteit zit en jij er alweer een tijdje doorheen bent. Jullie zitten waarschijnlijk mentaal, emotioneel én praktisch in verschillende levensfasen, en erg handig lijkt me dat niet bepaald. Daarbij is hij nog niet eens oud genoeg om 'officieel' seks te hebben, dus dat maakt het ook nog twijfelachtig.

Maar dat wil je helemaal niet horen Tips om 'm te versieren heb ik niet; toen ik jongens van 15 probeerde te versieren was ik zelf ook nog een verlegen 15-jarige en ging het hooguit per ongeluk, als het al ging Zelfde als altijd, waarschijnlijk - aanraken, interesse tonen in wat ie zegt en doet, subtiel voorstellen eens wat samen te gaan doen, etc.. En als je erachter wil komen hoe hij over dat leeftijdsverschil denkt, dan begin je toch gewoon een verhaal op te hangen over een vergelijkbare situatie - "Ja een kennis van me heeft tegenwoordig wat met een jongen van 16 en zij is al 21 hahah, ik vraag me af of dat handig is." Hij geeft dan vást wel zijn mening.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 21:01
emyh
emyh is offline
haha ik heb daar niet eens over nagedacht, hoe oud moet je dan zijn om 'officieel' seks te hebben? hahha
Maar dat we in verschillende niveaus zitten, dat weet ik wel en daar zit ik ook erg mee, juist omdat ik die jongen steeds leuker ben gaan vinden. Ik heb ook wel gedacht dat ik gewoon niet aan moet beginnen, maar die gevoelens worden alleen maar groter en dat kan ik niet stoppen.
Dat van een vergelijkbare situatie aan hem voorleggen is inderdaad een goede, als ik er ooit aan toe komt zal ik dat doen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 21:11
Verwijderd
Gewoon op de bek pakken.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2009, 23:19
cenerentola
cenerentola is offline
Het is geen relatie die lang stand zal houden. Voor een vijftienjarige ben je alleen maar interessant omdat je ouder bent en grotere tieten hebt dan meisjes van zijn leeftijd. De kans zit er dik in, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, dat hij minder serieus is. Je moet je natuurlijk niets aantrekken wat anderen er van vinden, al helemaal niet als jullie echt van elkaar houden, maar bedenk wel dat veel mensen kritiek zullen hebben op jullie relatie. Heb je zin om je daar voor te verantwoorden? En heb je er zin in om je te verantwoorden tegenover zijn ouders, de kans zit er dik in, als ze bezwaar maken op jullie relatie?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 08:22
Verwijderd
Citaat:
En verder redenerend: Later zul je er ook veel last van hebben, omdat hij waarschijnlijk (veeeeel) later klaar is met studeren dan jou en dus (veeel) later een serieuze baan kan vinden en jij dus veel later dingetjes kunt opbouwen samen met hem.
Dit vind ik eigenlijk niet echt een argument om het niet te doen. Sowieso zijn er zoveel relaties waarbij het leeftijdsverschil geen probleem is (hoewel ik ook vraagtekens zet bij 15-20, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is). Maar je weet niet eens zeker of hij later klaar is met studeren (er zijn zoveel mensen die een tweede studie doen) en dan is het alsnog niet zo dat je pas dingen kunt opbouwen als hij klaar is met studeren Kinderen is misschien nog niet heel handig, maar heel veel mensen doen dat tegenwoordig toch pas ver ná hun studie..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 09:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Erg handig is het misschien niet, maar als hij nu ook op jou verliefd blijkt te zijn, is er toch geen enkel probleem

Versiertips heb ik verder niet, ik ben zelf heel omslachtig met die dingen, weet niet of dat echt aan te raden is
Oud 25-03-2009, 13:28
Lente
Lente is offline
ik zou het niet doen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 13:32
luchtballon
luchtballon is offline
Als je hem gewoon als vriendje/fling wil, idd gewoon op de bek pakken. Wat maakt het uit als jullie het leuk vinden.
Als je echt een relatie met hem wilt: niet doen. Of leer hem eerst eens kennen in plaats van verlegen ja/nee/glimlach gesprekjes.
Oud 25-03-2009, 23:08
Kivat
Kivat is offline
Praat met hem over lekkere wijven
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 09:52
emyh
emyh is offline
Citaat:
Als je hem gewoon als vriendje/fling wil, idd gewoon op de bek pakken. Wat maakt het uit als jullie het leuk vinden.
Als je echt een relatie met hem wilt: niet doen. Of leer hem eerst eens kennen in plaats van verlegen ja/nee/glimlach gesprekjes.
Het probleem is dat ikzelf niet zo goed weet of ik wel een relatie het hem zou willen (als hij mij wel leuk schijnt te vinden). Ik zou het wel voor overhebben, maar ik weet natuurlijk niet of hij dat zou doen. Wat ik wel weet is dat het moeilijk voor ons beiden zou zijn en of hij die druk aan zou kunnen (aangezien zijn leeftijd).
Maar ik zou het wel willen proberen hoor vind hem erg erg leuk namelijk. Ik dnek nu dat ik voornamelijk die sterke gevoelens voor hem probeer te onderdrukken, omdat ik dus niet weet wat hij van mij vind ...a little confused

Wat dacht je van een fling die eventueel kan leiden tot een vriendje/relatie?! hihi
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:33
Abi
Abi is offline
Ik zou nog effe 3 jaartjes wachten . dan is hij 18 en jij 23, dat valt in ieder geval mee. een leeftijdsverschil van 5jaar is niet erg. Maar aangezien hij nu 15 jaar is zou ik even wachten. In de tussen tijd moet je hem gewoon beter leren kennen. Je moet hem vooral laten merken dat je je confotabel voelt bij hem..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 17:02
Kitten
Kitten is offline
Ik zou het je afraden. 15-20 is een erg groot verschil, zeker op die leeftijd
Oud 08-04-2009, 19:01
Verwijderd
Boeiend, als ze elkaar leuk vinden?
Ik vind niet dat je vantevoren al moet zeggen 'nee, dit doe ik niet'.
Als jij het wil, ga er dan voor, en dan kom je er vanzelf achter of het werkt of niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:25
Confus1oN
Confus1oN is offline
Ik ben het met Stefenootje eens. Ook het argument dat jongens later volwassen zijn vind ik niet sterk. Hij kan zomaar een uitzondering zijn en WEL volwassen zijn. Natuurlijk zijn er dingen waar je tegenaan loopt. Jij studeert (bent misschien wel bijna klaar) en hij zit pas op de middelbare school. Maar uiteindelijk, als jullie elkaar helemaal het einde vinden, dan zou ik zeggen: "Ga ervoor!".
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 18:00
Verwijderd
Waar hebben jullie elkaar voor 't eerst gezien? Waar komen jullie elkaar tegen? Daar zou je best een gesprek met hem over kunnen beginnen. Of vraag naar z'n hobby's ofzo, dan is hij iig verplicht om meer dan 'ja-nee-glimlach'-reacties te geven.

(En ja, 15-20 is misschien een groot verschil, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn; vooralsnog weet je niet eens of hij uberhaupt geinteresseerd is, dus mja, ik zou me nog niet druk maken over 't leeftijdsverschil. Als je 'm beter leert kennen zul je vanzelf wel merken of 't klikt of niet, misschien klikt 't niet omdat hij inderdaad nog heel erg bezig is met dingen die jij al ontgroeid bent, maar misschien klikt het ook wel, who knows. Niet alle 15-jarige jongens zijn into zuipen, niet alle 20-jarige meisjes hebben die fase achter zich gelaten, en zo nog veel meer.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 17:13
GeenIdeeWaarom
GeenIdeeWaarom is offline
Haha voor een one night stand is het natuurlijk super leuk ook voor hem!
Maar relatie, no way!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 23:44
Changshan
Changshan is offline
Pff, ik moet er niet aan denken, en als jij een jonger broertje (maar toch ouder dan deze jongen) had gehad, jij misschien ook niet...

Versiertips voor als je het echt wilt proberen worden er genoeg gegeven, maar weet je zeker dat je niet gewoon verliefd denkt te zijn door de spanning van het leeftijdsverschil en door het feit dat 'ie lekker mysterieus blijft met zijn verlegen (en uiteraard schattige) "ja-nee-glimlach"?
Oud 21-04-2009, 12:05
31337
31337 is offline
Als je elkaar leuk vindt, waarom niet? Mijn vriendin is ook 5 jaar ouder dan ik (is haar niet af te zien) en het werkt prima. Zijn nu 3,5 jaar bij elkaar en wonen inmiddels samen.
Oud 22-04-2009, 11:46
emyh
emyh is offline
Citaat:
Pff, ik moet er niet aan denken, en als jij een jonger broertje (maar toch ouder dan deze jongen) had gehad, jij misschien ook niet...

Versiertips voor als je het echt wilt proberen worden er genoeg gegeven, maar weet je zeker dat je niet gewoon verliefd denkt te zijn door de spanning van het leeftijdsverschil en door het feit dat 'ie lekker mysterieus blijft met zijn verlegen (en uiteraard schattige) "ja-nee-glimlach"?
Nee ik heb geen jonger broertje, misschien dat ik het daarom ook niet in zie dat het misschien een grote leeftijdsverschil kan zijn voor andere mensen. En idd misschien als ik niet de jongste thuis was dat ik er anders overdacht, maar dat is dus niet het geval.

Maar ik denk niet dat ik alleen 'denk' verliefd te zijn, hij is een erg lief jongen en die gevoelens zijn alleen groter geworden sinds ik hem ken en niet in een geobseseerde manier maar anders, dus in: vlienders in mijn buik aan hem denken enz. Kan het niet precies uitleggen, dat is nou eenmaal verliefd zijn. En ben dat wel eens eerder verliefd geweest, dus ik weet wat het verschil is
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 11:50
emyh
emyh is offline
Verder heb ik geprobeerd om met hem te praten enz, want ik wil het toch proberen of iig weten wat hij van mij vind en hoe hij erover denkt. Alleen ipv zelf verlegen tegen hem te doen, ben ik als een kip zonder hoofd tegen hem gaan praten. Hij lacht wel eens en we plagen elkaar afentoe (wat ik natuurlijk het einde vind ), maar nou ben ik bang dat hij mij meer als een normaal meisje ziet en nu vooral. Ik ben eigenlijk bang dat ik een verkeerde indruk bij hem heb gemaakt (door TE veel te praten...waar geen einde aan komt) en ipv flirten op losgeslagen lijkt. Weet me nu even niet anders te verwoorden, hihi.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 10:36
Lilything
Lilything is offline
Misschien weet je het antwoord wel beter dan iedereen hier in het topic, maar ik denk dat je wel heel voorzichtig moet zijn, ook met zijn vrienden. Er zit gewoon een groot leeftijdsverschil tussen, maar misschien moet je dat ervaren voordat je het begrijpt. Adviezen in dit topic zijn natuurlijk gebaseerd op datgene jij beschrijft en de werkelijkheid kan anders zijn. Heb je het gevoel er ontzettend spijt van te krijgen als je er niet voor gaat? Spijt is erger dan iets gedaan hebben waar je minder trots op bent Ik blijf verder bij mijn eerdere post hoor, maar je moet zelf een keuze maken.
Reageren

Regels voor berichten