Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2009, 16:54
michiel R.A.F.C
michiel R.A.F.C is offline
3 weken geleden was ik fout gevallen met het voetballen en de dag erna was ik naar het ziekenhuis gegaan om platen te laten nemen. Het bleek dus dat er een kneuzing was aan men pols, maar verder zeiden ze niets over niet voetballen ofzo.. Ik moest er gewoon zalf op doen en eventueel een windel rond.

Heb dan ook gewoon doorgevoetbald met tape rond, zonder er ook maar enige last van te hebben.. Maar vanmorgen ging ik weer tennissen en ik kon echt geen forehand slagen, elke forehand die ik sloeg deed super veel pijn.. Als ik niets doe met men pols voel ik helemaal geen pijn meer, dus ik dacht dat tennissen wel zou moeten lukken, maar niet dus..

Maar nu is mijn vraag, binnen 4 weken heb ik belangrijke tenniswedstrijden, normaal zou mijn kneuzing dan weg moeten zijn, maar dat zou het na 3 weken toch ook al moeten zijn? Wat kan ik het beste doen nu..?
Ik begin ook al te twijfelen of ik deze zomer uberhaupt nog wel ga kunnen tennissen
Oud 30-03-2009, 21:21
michiel R.A.F.C
michiel R.A.F.C is offline
Een vader van een vriend van me doet lazerbehandeling en dit schijnt wel goed te werken, maar ik weet daar nu nog te weinig over.. Is er iemand die weet wat dit precies inhoudt en of dit ook werkt?
Oud 30-03-2009, 21:54
Martiño
Martiño is offline
Ik kan me niet voorstellen dat je arts je niet heeft aangeraden om je pols een tijdje te ontzien. Een kneuzing is niet zomaar iets wat opeens voorbij gaat, het is niet raar dat je er nog een beetje last van hebt gehad. De duur van je klachten kan verschillen, dat is afhankelijk van hoe erg het gekneusd of verstuikt is.

De pijn aan je pols bij inspanning geeft aan dat de kneuzing nog niet geheel is genezen, dus ik zou zeker even niet tennissen. Als je blijft belasten geneest het niet sneller. Voetballen is natuurlijk niet belastend voor je pols, maar bedenk je dat voetbal ook een sport blijft waarbij je een kans op letsel hebt en je pols dus nog een keer een klap kan krijgen.

Maargoed, ik zou contact opnemen met de arts waarbij je onder behandeling bent, hij kan je advies geven of eventueel doorverwijzen naar een sportsarts/revalidatiearts/fysiotherapeut. Van een laserbehandeling voor kneuzingen heb ik iig nog nooit gehoord. Misschien een soort van warmtetherapie?
Belangrijk is wel dat je je beseft dat het genezingsproces lang kan duren, dus misschien is het jammer maar helaas voor de wedstrijd.
Oud 02-04-2009, 12:44
Eva*
Eva* is offline
Het kan lang duren voor kneuzingen genezen zijn. Ik heb mijn pols nooit gekneusd, maar wel mijn enkels. Het duurde zeker een half jaar voor ik er niets meer van voelde. Maar het hangt er inderdaad vanaf hoe erg de kneuzing is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 17:32
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met tennissen komt er wel erg veel kracht op je pols, ik vrees dat het vrij lang duurt voor je na een gekneusde pols weer een balletje kunt slaan.

Neem in ieder geval je rust. Begin niet te vroeg weer omdat je denkt dat het wel weer kan. Zo heb ik nog steeds af en toe last van een gekneusde pols van 4 jaar geleden, omdat ik eigenwijs was en toch te vroeg er weer vanalles mee ging doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten