Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 10:21
anyanka
anyanka is offline
Ik heb de afgelopen weken een erg leuke jongen beter leren kennen, het broertje van een goeie vriendin van mij.
Maar ik heb nogal tegenstrijdige gevoelens voor hem. Aan de ene kant wil ik dichtbij hem zijn, dat hij voor me zorgt en me lief heeft, maar tegelijkertijd moet ik erg huilen, wordt ik erg verward wanneer hij dan bijvoorbeeld om maar iets kleins te noemen mijn hand vast pakt.
Later word ik dat kwaad op hem, omdat hij zo met mijn gevoelens speelt en ik net besloten had opnieuw te beginnen wanneer ik ga studeren. De afstand tussen ons is dan ook meer dan 200 km.
Nou kan dat huilerige en warrige te maken hebben met een incident van sexueel misbruik van 1.5 jaar geleden. maar ik dacht echt dat ik dat verwerkt had. dus ik wil het daar niet meteen op afschuiven.

weet iemand wat ik hier nou mee moet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 10:26
Gothic
Gothic is offline
Je seksueel misbruik écht verwerken. En rustig de tijd nemen die jongen te leren kennen. Elke keer opnieuw moet je een jongen vertrouwen, of je het nu wel of niet verwerkt hebt. Rustig aan doen, misschien hem iets erover vertellen zodat hij rekening mee kan houden...

Wat mij opviel aan het lezen is, dat je volgens mij hem wel wilt, maar je verstand zegt: Nee kan niet, woon straks tever weg enz. Je moet kiezen tussen die 2... en serieus overwegen of jij een LATrelatie mogelijk acht...
Oud 06-08-2002, 16:37
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
anyanka schreef:
Ik heb de afgelopen weken een erg leuke jongen beter leren kennen, het broertje van een goeie vriendin van mij.
Maar ik heb nogal tegenstrijdige gevoelens voor hem. Aan de ene kant wil ik dichtbij hem zijn, dat hij voor me zorgt en me lief heeft, maar tegelijkertijd moet ik erg huilen, wordt ik erg verward wanneer hij dan bijvoorbeeld om maar iets kleins te noemen mijn hand vast pakt.
Later word ik dat kwaad op hem, omdat hij zo met mijn gevoelens speelt en ik net besloten had opnieuw te beginnen wanneer ik ga studeren. De afstand tussen ons is dan ook meer dan 200 km.
Nou kan dat huilerige en warrige te maken hebben met een incident van sexueel misbruik van 1.5 jaar geleden. maar ik dacht echt dat ik dat verwerkt had. dus ik wil het daar niet meteen op afschuiven.

weet iemand wat ik hier nou mee moet?
Oei. Ik herken het nogal erg wat je beschrijft.
Ik weet wel dat tijd het zowiezo verzacht, omdat je gevoel zo snijdt (oa) door angst. Voor het onbekende, voor verdriet.
Ik schrijf veel. Veel van wat er echt in mij omgaat durf ik niet te uiten in een gesprek .. Daarom laat ik soms wat lezen aan mijn vriend en dat helpt. Tegen angst, verdriet en onbegrip.

Succes.
Reageren

Regels voor berichten