Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2009, 22:52
vix-blue
vix-blue is offline
Hallo,

deze zomervakantie ga ik met een aantal vriendinnen 10 dagen naar Calella. Nu bewaren een paar van mijn vriendinnen erg veel geld op hun rekening, speciaal voor deze vakantie (800 euro). Ik zat zelf te denken aan maximaal 300 euro ofzo? maar ik heb niet echt ervaring met dit soort vakanties. Ik zou mijn geld voornamelijk besteden aan uitgaan, voedsel en wat andere activiteiten, maar niet echt veel winkelen ofzo. Wat vinden jullie?

Groetjes!
Oud 18-05-2009, 15:52
Verwijderd
800 euro is wel erg veel voor 10 dagen, 300 lijkt me inderdaad wat beter. maar dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel je uitgaat, hoevaak je uit eten gaat (en waar) en hoeveel activiteiten je gaat doen. voor voornamelijk strandhangen, een paar activiteiten en wat uitgaan lijkt het me genoeg
Oud 19-05-2009, 10:15
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
En het ligt eraan of je een appartement huurt of in een hotel zit. Want in het laatste geval heb je vaak eten erbij (al dan niet lekker maar het scheelt veel qua geld!). En bij een appartement kun je ook een paar avonden zelf koken, als is het alleen maar soep opwarmen of pasta koken.
Ik vind 300 euro meer dan genoeg voor 10 dagen iig
Oud 19-05-2009, 10:15
Ieke
Ieke is offline
Met hoeveel mensen je bent en wat voor drinkers het zijn maakt ook wel uit lijkt me.
Oud 19-05-2009, 17:46
remy476
remy476 is offline
ik was in 17 dagen 1700 euro kwijt (waarvan 700 voor t hotel was)
Oud 19-05-2009, 20:13
Ivo
Ivo is offline
Voor een 'doorsnee' vakantie van 10 dagen heb ik maximaal 500 euro over. En dat is dan INCLUSIEF de reis en het verblijf. Als de bestemming echt uitzonderlijk is, of ik (kostbare) activiteiten ga doen mag het voor mij wel ietsje duurder zijn en kleding of andere spullen die je ook na je vakantie nog vaak gebruikt tel ik daar niet bij.
Als die 300 euro is voor alleen uitgaan/eten/drinken en souvenirtjes shoppen dan lijkt mij dat wel voldoende. Of je moet je echt elke avond in de duurste bar of disco volgooien met cocktails, dan wordt het wel een stuk duurder.
Oud 19-05-2009, 22:24
Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat die 300 euro excl verblijf en reis is?
Verder zou ik gaan nadenken over wat jullie plannen zijn. Heb je een appartementje en ga je elke avond koken? Heb je een hotelkamer en zit het eten er al bij in? Of ga je elke avond uit eten?
Hoeveel ga je drinken.. ga je helemaal los met 15 bier op een avond, ga je aan de cocktails of heb je het na 2 wijntjes/biertjes en een cola wel weer gezien?
Ben je bereid te betalen voor de duurdere clubs?
Ben je van plan regelmatig een terrasje te pakken 's middags. Bijvoorbeeld om buiten de deur te lunchen of gewoon gezellig wat te drinken? En als je wat wil drinken, loop je terug naar je hotelkamer waar je een literfles hebt (of zeul je die mee) of ga je naar de bar die het dichtste bij is?
Ga je elke dag naar het strand waar bedjes misschien wel betaald zijn?
Ga je op excursies of is elke dag zwembad meer wat jullie in gedachten hadden?
Ga je shoppen?

Etc
Oud 20-05-2009, 12:25
Lyne
Lyne is offline
Ik ben in Calella geweest (8 dagen), en je krijgt bij veel clubs als je entree betaald (10 tot 15 euro) al gratis drankjes, en je hebt een barretje in het centrum waar je shotjes kan drinken voor 80 cent.Het is niet erg duur allemaal, ik ben 400 kwijtgeweest aan de vakantie zelf en ik denk 200/250 nog daarzo. Dus 800 is echt zwaar overdreven, tenzij je van plan bent elke avond te gaan comazuipen.

Oh moet ik er wel ff bijzeggen dat wij in een aparthotel zaten, dus wel appartementen, maar incl. ontbijt en avondeten, en we hebben met uitzondering van 1 avond ook elke avond in het hotel gegeten.
Oud 20-05-2009, 14:49
Sannah_x
Sannah_x is offline
Ik denk als je niks gaat shoppen, dat je het net aan red met 300
Ik ken jou natuurlijk niet, maar ik geef wel altijd meer uit Al helemaal omdat anderen wel eens andere plannen hebben, wat meer kost, en je een beetje moet geven en nemen..
Ik spreek altijd een bepaald bedrag met mezelf af per dag, maar in jouw geval is dat 50 euro dus.. Dat moet je op zich wel redden maar dat ligt natuurlijk helemaal aan wat je van plan bent, zoals Balance zei
Oud 21-05-2009, 10:26
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Ik spreek altijd een bepaald bedrag met mezelf af per dag, maar in jouw geval is dat 50 euro dus.. Dat moet je op zich wel redden maar dat ligt natuurlijk helemaal aan wat je van plan bent, zoals Balance zei

Ik LEEF van iets meerd 50 euro (netto) per dag. Als ik m'n vakantiegeld mee tel kom ik misschien op 60 euro.
En daar moet ik dan dus alles van betalen, huur, GWL, eten, drinken, kleding, reiskosten, verzekeringen, hobby's, vakantie (3 tot 4 weken per jaar!), uitgaan etc.
En daar hou ik nog geld van over ook.

Natuurlijk ga je op vakantie wat vaker uit eten en sneller een drankje halen op een terrasje dan normaal, maar je kan overdag natuurlijk ook gewoon een paar flesjes/blikjes drinken kopen in de supermarkt of een belegd broodje kopen voor 3 of 4 euro ofzo bij een broodjeszaak/bakker in plaats van bij een eetgelegenheid gaan lunchen voor minimaal 10 euro. En als je een appartement hebt met een keukentje kan je ook af en toe zelf even een (eenvoudige) maaltijd klaarmaken. Soep met broodjes lijkt mij nou niet echt te veel moeite kosten. 't Is maar net hoe duur je het zelf wil maken.
Oud 21-05-2009, 11:52
Balance
Balance is offline
De TS heeft geen 50 euro per dag
Ze gaat 10 dagen en heeft 300 euro te besteden, dat is 30 euro per dag.
Oud 22-05-2009, 14:53
remy476
remy476 is offline
Kortom het ligt helemaal aan jezelf
Oud 22-05-2009, 15:12
$moky
$moky is offline
ja het ligt aan jezelf ik weet wel dat ik rond de 1500Euro mee neem op mij vakantie maar dan voor 5 weken maar ik heb wel gratis slaap plaats
Advertentie

Regels voor berichten