Oud 19-05-2009, 16:07
Aa__
Avatar van Aa__
Aa__ is offline
Hee
ik vroeg me af of iemand wat tips had.
ik zit nu in 5vwo en zit er over te denken om over te stappen naar 5havo. omdat ik dit jaar hard heb gewerkt en ik net 6jes heb. dit is al wel besproken met mn mentor enzo.. marja ik sta er niet heel slecht voor, dus dan is het best zonde? hoe denken jullie erover?
toch over gaan naar de 6e en hopen dat ik slaag?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 16:25
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Persoonlijk denk ik van, je staat iig nog voldoende en je hoeft nog maar 1 jaar. Probeer gewoon te bikkelen en zo dus vwo te halen. Anders heb je er miss later spijt van. Dan denk je van, wat als..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 16:26
Alyssia
Alyssia is offline
Mja, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind het nogal zonde eigenlijk. Je staat er dus met die zesjes niet optimaal voor, maar als je volgend jaar net zo hard werkt als dit jaar, dan slaag je vast gewoon. Anders kies je wel een beetje de makkelijke weg. Ik ken mensen die er nog slechter voor stonden en ook gewoon geslaagd zijn (al dan niet met een her).
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 19:13
Aa__
Avatar van Aa__
Aa__ is offline
aah oke, ja ik snap jullie mening ik ben alleen bang dat het examen zo moeilijk wordt, omdat ik slecht ben ik tekstverklaren en dit telt voor engels duits en volgens mij ook voor nederlands als 50% van je punt?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 20:02
Alyssia
Alyssia is offline
Tekstverklaren kun je leren hoor. Gewoon veel oefenen, vraag tips/bijles van je docent. Iedereen kijkt op tegen de examens, wat voor je cijfers je ook hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 12:44
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Klopt. Ik heb nu ook examen en mag overal 4 voor halen en toch had ik er geen zin in. MAar je moet niet denken dat examen zooooveel moeilijker is. Tot nu toe vond ik de tentamens lastiger dan de examens.

en het is je eigen keuze natuurlijk, maar ik denk dat je alleen maar trotser op jezelf bent als je vwo kan halen en dat je altijd zal afvragen van "wat als" als je nu havo gaat doen. Je moet onthouden dat je al 5 jaar vwo hebt overleefd. Je bent er bijna!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 13:55
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik vind het zonde. Ik zat in dezelfde situatie maar ben gewoon doorgegaan. Voldoende = voldoende en een vwo-diploma is doorgaans meer waard dan een havo-diploma. Het is wel een indicatie dat het misschien beter is om daarna een studie op HBO niveau te doen. Als je een vwo-diploma hebt, is het vaak mogelijk om HBO in 3 jaar te doen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 20:53
janosch
janosch is offline
6 vwo! Absoluut
Ik haal ook mijn diploma dit jaar met 6jes. Kan makkelijk.
Ik ben ALTIJD overgegaan met 5,5en. Ik sta nu alleen maar 6en en 1 7, dus gewoon doen en zeker als je nu niet hoeft te blijven zitten!!!
Tenzij je natuurlijk al zeker weet dat je HBO gaat doen, dan zou je naar de havo kunnen omdat je vwo niet nodig hebt, maar ik wil nu ook geen wo doen en het is gewoon voor een bredere keuze dat je een basis hebt.
Later krijg je echt spijt dat je niet geprobeerd hebt om toch vwo te doen.
Dus, ik wil je gewoon dwingen om over te gaan! En de mensen die je naar de havo praten zijn dom en hebben daar niks mee te maken ook.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 21:41
Verwijderd
Ik zou voor 6V gaan, ik ben zelf met hakken over de sloot overgegaan naar 6V. Er zijn mensen uit mijn jaar overgestapt naar 5H maar die hadden heel erg veel moeite met de stof en hadden de keuze tussen nog een jaar of naar 5H.

Ik zou het gewoon proberen, want tekst verklaren kan je zoals gezegd prima leren door vaak te oefenen!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 16:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je 5 VWO hebt gehaald, dan wordt het daarna niet lastiger meer. Het is vooral herhaling. Examens zijn niet lastiger dan de stof die je al gehad hebt, maar toetst gewoon meer verschillende dingen.

En zelfs al mocht je zakken, dan kan je toch gewoon 6 VWO overdoen en het jaar daarop slagen? Da's beter dan lager gaan. De weg omlaag is heel makkelijk, de weg van laag naar hoger is heel lastig, en soms zelfs onmogelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 15:05
Aa__
Avatar van Aa__
Aa__ is offline
bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:18
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Hoi,

Ik ben zelf overgestapt naar de havo na vijf jaar op het vwo te hebben gezeten. Omdat 5 havo een eindexamenklas was, moest ik toen beginnen in het vierde leerjaar van de havo. Dat was wel zuur. Ik heb gemerkt dat havo net zo moeilijk is als vwo als je niks doet. Voor beiden moet je je inspannen. Zaken waar ik verschil in zag was dat wiskunde minder diepgaand was en de talen waren toch echt wat makkelijker. Daarnaast hoef je op de havo alleen maar frans óf duits te volgen, op vwo beiden. Dat scheelt wel .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 4vwo => 4havo
Tom.95
11 14-10-2010 18:11
Studeren Professioneel hulp of originele tips
RupertTan
4 17-05-2006 21:52
Algemene schoolzaken hoe zit het met vrijstelling op het diploma?
moniquejuh
36 09-05-2006 06:11
Psychologie School
Verwijderd
32 04-04-2006 11:18
Algemene schoolzaken Groter verschil: Mavo --> Havo of Havo --> VWO
HoopStront
55 26-03-2004 21:16
Algemene schoolzaken overstappen van 5vwo -> 5havo
verwijderen_aub
3 09-01-2002 21:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.