Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2009, 20:11
lol_nl
lol_nl is offline
Ervaringen met zomerkampen te delen? Ik ben namelijk van plan deze zomer op een of ander zomerkamp te gaan. Ben tot nu toe alleen met mijn ouders op vakantie geweest en de rest van de tijd thuis gebleven zonder veel uit te voeren (ben nu 16). Ik zoek nu iets interessants om te doen in de zomervakantie en dacht dus aan een zomerkamp. Heeft iemand suggesties ?
Advertentie
Oud 02-06-2009, 11:04
j00st
j00st is offline
In het verleden ben ik een aantal keer op zomerkamp geweest, vond ik echt super, ging echt een wereld voor me open. (Na een aantal jaar dan ook vrijwilliger bij de organisatie geworden, om anderen ook die ervaring te kunnen geven.)

Waar ik echt supergoede ervaringen had waren de survivalkampen van de YMCA. Daar werden we absoluut niet als kinderen behandeld, en werden we 'zonder begeleiding' op hike gestuurd. (Uiteraard wel checkpoints waar je je moest melden...) En als je dan fout liep, was het je eigen schuld, en dat was (naderhand) pas echt avontuur .
Ik denk dat ik na mijn eerste jaar ongeveer een week lang ervaringen heb verteld, nou ja, op de momenten dat ik niet lag te slapen van vermoeidheid
Oud 03-06-2009, 08:24
YumYum
YumYum is offline
Ik ben sinds ik een jaar of 7 was ongeveer 8 keer op zeilkamp geweest. En ik vond het echt ontzettend leuk en gezellig. Opgeven moment kom je ook vaak weer mensen tegen die je al kent, ik heb het altijd ontzettend leuk gevonden. En dan helemaal niet per se om het zeilen, maar vooral ook om de gezelligheid er om heen.
Oud 16-06-2009, 18:51
frenk_zw
frenk_zw is offline
heb zelf 2 keer deelgenomen aan een vrijwilligersproject met SIW Internationale vrijwilligersprojecten. Een in een weeshuis in Bulgarije en de andere in Portugal (werken in een natuurgebied). Beide keren zijn erg goed bevallen. Je werkt met andere jongeren vanuit de hele wereld (dus hopen sangria en sushi ;-) . op www.siw.nl staan alle landen waar ze projecten hebben.

groet,
Frank
Oud 16-06-2009, 21:38
Kitten
Kitten is offline
Ik ga dit jaar 2 keer met de NJN (www.njn.nl) op zomerkamp. Doe ik al 10 jaar en ik heb d'r zin in. Heerlijk door de natuur struinen en nog wat leren ook!
Oud 28-06-2009, 12:32
koekjesbakster
koekjesbakster is offline
ik ga dit jaar voor het eerst met CLIP op kamp. dit is een belgische organisatie, maar er gaan blijkbaar ook nederlanders mee. ik ga naar villeneuve-de-berg (taalvakantie frans) (dus de hele dag frans praten ) tot nu toe alleen goede ervaringen op internet gelezen.
ik heb ervaring met vinea, maar ik wilde eens iets anders proberen.
www.clipvakanties.be
Advertentie

Regels voor berichten