Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2009, 23:43
Verwijderd
mijn ex en ik zijn al jaren uit elkaar, zien elkaar nooit meer en hebben geen gezamenlijke banden meer.. Nu kwam ik haar laatst per toeval tegen en zijn we wat gaan drinken, for old time's sake. Tijdens dat gesprek bleek dat we beide sindsdien niet verliefd zijn geweest op iemand anders en dat we, met name wanneer het niet zo lekker gaat nog denken aan ons en wat wij samen haddeen. Mijn ratio zegt mij dat dit komt doordat we niet echt ergens anders aan kunnen relateren, maar mijn gevoel heeft altijd ergens gezegd dat het nog niet klaar was. Hoe denken jullie deze nog steeds aanwezige gevoelens te verklaren zijn? (sorry voor de interpunctie, post via tel en scherm is nogal dramatisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2009, 23:49
Lorelei
Lorelei is offline
Er is maar een manier om daar achter te komen, nietwaar?
Oud 08-06-2009, 00:11
Verwijderd
Inderdaad, maar één manier om erachter te komen. Zelf heb ik na mijn vorige relatie ook jaren geen gevoelens meer gehad voor iemand, en een tijdje lang ben ik bang geweest dat ik op één of andere manier nog steeds niet over mijn ex heen was, terwijl ik eigenlijk amper aan hem dacht. Heb toen een keertje iets met hem afgesproken, en ben er toen ook achter gekomen dat ik het me gewoon verbeeld had. Er was echt niets meer tussen mij en hem en heb het toen ook helemaal losgelaten.

Maar jij geeft nu al aan dat je, nadat je iets met haar bent wezen drinken, nog steeds het gevoel hebt dat er misschien nog wel iets zit. Was het wel gezellig, ontspannen? Of voelde het onwennig en vreemd aan?

Je zou haar eens kunnen bellen en misschien iets vaker met haar af kunnen spreken, om te zien of er daadwerkelijk nog iets zit, en zo ja, of dat van twee kanten komt.

Overigens weet ik niet waardoor het destijds uit is gegaan tussen jullie. Als jullie gewoon uit elkaar zijn gegroeid wegens outside factoren, en er tussen jullie op zich dus helemaal niets mis zat, zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat er inderdaad nog iets tussen jullie kan gebeuren. Misschien was de tijd er toen niet rijp voor en nu wel..

Maar als jullie gewoon problemen hadden met elkaar, dingen die niet te overkomen waren, of als één van jullie is vreemdgegaan, weet ik het, dan lijkt het me toch al iets moeilijker.

Anyway, om een lang verhaal af te sluiten. Neem contact met haar op, zie of zij ook geïnteresseerd is en zie het gewoon eventjes aan. Niet geschoten is altijd mis, en zelfs als het niets wordt, dan weet je het in ieder geval zeker.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 09:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Grappig verhaal dit, ik herken het.

Toen ik 19/20 was, inmiddels bijna 4 jaar geleden, had ik iets met iemand uit Noorwegen wat uiteindelijk ook op de afstand kapot is gegaan. Sindsdien ook niet meer verliefd geworden, wat rondgeslet maar echt bijzonder ook niet. Als het allemaal wat minder loopt dan denk ik aan die tijd terug, wat iets is wat mensen altijd doen denk ik wanneer in dezelfde situatie. Nu kan ik niet helemaal voor haar spreken want ik heb het er niet echt "diep" met haar over dit gehad, maar ik heb een vermoeden dat het aardig in de buurt komt van mijn situatie.

Destijds konden we ook gewoon niet weg vanwege de situatie met werk en school, dat hele "elkaar te vroeg hebben ontmoet". Het leven is te saai om het niet te proberen zou ik zeggen.
Oud 08-06-2009, 18:38
Verwijderd
oude liefde roest niet.. is een bekend spreekwoord.. ghehe
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 21:21
Lente
Lente is offline
ik zou ervoor gaan. zoek uit of je gevoel dat het nog niet klaar is, klopt. en of het nou een succes wordt of niet, je bent van die 'wat als..' gedachtes af. en dan ben je gelukkig met haar, of kun je anderen een kans geven
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 01:06
Changshan
Changshan is offline
Ik heb dit probleem ook, juist doordat ik haar niet kan/kon zien en dus niet voor mezelf heb kunnen bepalen of het echt over was. Daarmee heeft ze het ook voor haarzelf veel moeilijker gemaakt dan nodig, want nu kunnen we na zolang nog steeds (via internet) maar moeizaam met elkaar overweg.
Oud 16-06-2009, 02:08
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit probleem ook, juist doordat ik haar niet kan/kon zien en dus niet voor mezelf heb kunnen bepalen of het echt over was. Daarmee heeft ze het ook voor haarzelf veel moeilijker gemaakt dan nodig, want nu kunnen we na zolang nog steeds (via internet) maar moeizaam met elkaar overweg.
Hm, ja, dat is altijd vervelend. Ik ben persoonlijk helemaal voor een goede afsluiting van een relatie. Niet dat je nou als geweldige vrienden uit elkaar moet gaan, maar je moet toch zeg maar het afsluitende gesprek hebben, waarin alles besproken wordt op een eerlijke manier, zodat je niet met vragen blijft zitten..

@Bartezz:
Heb je eigenlijk nog steeds/alweer contact met je ex? Ben eigenlijk wel beniewd hoe dit is afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 18:48
Verwijderd
hmm nee mijn ex zit voor lange tijd in het buitenland, ik kwam haar tegen toen ze hier een paar daagjes was, maar ze is na de zomer pas weer definitief terug.. mijn overwegingen gaan meer over het moment dat ze terug is eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 19:47
Verwijderd
Mja je weet wel zo ongeveer hoe ik erover denk.. heb nooit het idee dat je haar écht losgelaten hebt, en het maakt het interessant als zij dat dus ook niet heeft. Meen me te herinneren dat jullie uit elkaar gingen omdat jullie jezelf te jong vonden voor zoiets vasts en jullie een beetje in een sleur kwamen o.i.d.? Iig niets overkomelijks volgens mij en denk ook niet echt een reden om het niet nog eens te proberen. Dat die gevoelens er nog zijn ligt misschien domweg aan het feit dat jullie allebei kieskeurig zijn en nog niet de goede persoon tegen zijn gekomen, maar gezien de grote hoeveelheid datemeisjes lijkt me dat vrijwel onmogelijk en denk ik dat jij iig nooit iemand anders zo leuk hebt wíllen vinden. Wat op zichzelf al reden genoeg is om het nog eens te willen proberen, mocht zij dat ook willen.

Aan de andere kant hebben mensen vaak de neiging wat in het verleden goed was te idealiseren... Waarom zou het nu wel goed gaan? Spreek uit ervaring natuurlijk Maarja met mijn ex is het anders, omdat hij en ik elkaar met enige regelmaat tegenkomen en spreken en we dus nog wel praktische zaken hebben die ons binden. Maar ik geloof dat ik ondertussen een voorbeeld ben van een situatie waarin je wél echt verliefd kunt zijn op een nieuwe ook al ben je niet helemaal los van de vorige. Dus ik denk dat je er toch altijd voor kiest om te blijven hangen aan iemand, om welke reden dan ook....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:09
cenerentola
cenerentola is offline
Wat een herkenbaar verhaal. Ik heb ook nog steeds gevoelens voor mijn ex, waarmee het al vijf jaar uit is. We spreken elkaar alleen telefonisch tijdens mijn of zijn verjaardag. En als ik zijn stem weer hoor, dan gieren de zenuwen door mijn lijf. Sinds hem heb ik wel nog een relatie gehad met een jongen en zelf toen heb ik nog veel aan mijn ex gedacht. Ik denk dat het heel normaal is dat je nog gevoelens voor een ex hebt, maar waar die precies vandaan komen? Misschien dat ik de tijd met hem of hem idealiseer, maar misschien ook omdat ik nooit meer iemand ben tegengekomen die aan hem kon tippen. Maar gevoelens voor een ex kunnen ook sterker worden op het moment, dat je alleen bent en als je elkaar een lange tijd niet hebt gezien. Waarschijnlijk zal het niet zonder een reden zijn dat jullie uitelkaar zijn gegaan. Het zal verstandiger zijn om niet aan je gevoelens toe te geven, want waarom zou je het weer proberen als het in eerste instantie toch niet lukte? Daar komt alleen maar ellende van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten