Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2009, 10:44
Verwijderd
Hallo,

Een vraagje: ik zou binnenkort een blog willen beginnen, aangezien ik naar het buitenland ga en de thuisblijvers op de hoogte wil houden. Maar een gewone blog met tekst lijkt me wat saai, dus ik had even nagedacht en kwam uit op het volgende:

ik wil een blog in de vorm van een prikbord, dus alsof je post-its (met tekst, foto's, ..) op die website kleeft, met mogelijkheid tot reacties.

Bestaat zoiets? Kan ik het eventueel zelf maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2009, 21:05
freyk
freyk is offline
Er zijn verschillende gratis reisblogs op het net te vinden.
Als je het minimalistisch wil houden, alla een "prikbord" bijvoorbeeld twitter.
Oud 12-06-2009, 07:06
Verwijderd
Die reisblogs ken ik wel, maar ik wel iets originelers
En Twitter, da's toch enkel korte zinnetjes posten?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 08:19
M@rco
M@rco is offline
Ik weet niet of je het op eigen serverruimte gaat draaien? Voor een blog als WordPress zijn er duizenden thema's/skins beschikbaar, misschien ook wel iets wat hierop lijkt. Anders zou je het uiteraard zelf kunnen maken, maar dan moet je wel weten hoe (kennis hebben van webdesign en HTML).
Oud 13-06-2009, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of je het op eigen serverruimte gaat draaien? Voor een blog als WordPress zijn er duizenden thema's/skins beschikbaar, misschien ook wel iets wat hierop lijkt. Anders zou je het uiteraard zelf kunnen maken, maar dan moet je wel weten hoe (kennis hebben van webdesign en HTML).
Geen eigen serverruimte nee, en uiteraard liefst iets waar ik niet te veel werk aan heb Ik ken wel wat html maar ik zie ook niet direct hoe ik zoiets simpel kan aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 16:56
M@rco
M@rco is offline
Nee, dan wordt dat 'm niet

Een goede gratis blog kun je bijv. aanmaken op wordpress.com, je kunt dan ook gelijk kiezen uit een stuk of 60 thema's. Misschien zit er iets bij dat er een beetje op lijkt of iig ook leuk is.
Oud 14-06-2009, 08:01
Verwijderd
Ik zal eens kijken, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:07
Verwijderd
Tumblr, misschien? www.tumblr.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten