Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2009, 20:13
Verwijderd
Onze kat is ook heel erg ziek opeens.. Al een aantal weken lang is onze kat erg mager en veel afgevallen. We dachten echter dat het wormen waren oid dus daar is hij tegen behandeld.
Ongeveer twee weken geleden was hij de hele dag weg. We vonden toen braaksel in de tuin en na een tijd kwam hij heel suf aangelopen en ging meteen naar de garage waar hij altijd zit. Hij zat helemaal in elkaar gedoken, trillen en had veel speeksel aan zijn bek.Toen bleek dat hij achter helemaal onder het bloed en diarree zat zijn we meteen naar de dierenarts gegaan. Daar heeft hij een spuitje gekregen en nog wat medicijnen voor de dagen daarna.
Langzaam aan ging het weer goed en we dachten dat er niks meer aan de hand was.
Afgelopen weekend was het echter weer mis.. Hij heeft een paar dagen niks gegeten, alleen een beetje water met heeel veel moeite en tegenzin. Verder deed hij niks. Alleen in elkaar gedoken zitten, niet geaaid willen worden enz.
Nu wachten we ook op de uitslag van de bloedtest... De dierenarts vond hem er ook echt slecht uit zien. Heel mager, suf uit zijn ogen kijken, vacht alle katen op.
Ik maak me dus ook wel erg veel zorgen wat het is..
Naja, veel succes met jullie kat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2009, 20:29
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Van wat ik nu heb gelezen en dergelijke klinkt dat ook als het corona virus. Ik las ook dat het heel veel voorkomt bij katten en over het algemeen geen kwaad kan? Wacht inderdaad maar even die test af.

Hè bah jongens. Zieke diertjes kan ik dus niet tegen hè
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 20:33
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Nero heeft trouwens inderdaad ook een lelijke vacht nu, maar verder qua echt uiterlijke symptomen valt het allemaal wel mee buiten dat hij een beetje stijf loopt en wat moe is.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 21:02
Verwijderd
Ik heb net met mijn moeder gebeld. De uitslag is nog steeds niet binnen.
Hij heet nu wel weer even goed maar hij bleek ook een oogontsteking te hebben.
De dierenarts had het zelf over katten aids en Leucose. Beide echt niet leuk en het kan dus idd ook nog FiP zijn.
Eerlijk gezegd ben ik wel erg bang dat het 1 van deze ziektes is want dan heeft hij niet meer lang te leven .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 21:42
Verwijderd
De resultaten van de bloedtest zijn alweer een tijdje binnen. De bloedwaarden zijn echt helemaal in de war, de dierenarts zei dus ook dat het goed mis is.
Wat het is weten we nog steeds niet.. er wordt nu gedacht aan nierfalen of de ziekte van crohn.
Toen het bloed afgenomen werd heeft hij ook weer een spuitje gekregen. Dat heeft wel geholpen waardoor hij weer wat eet maar hij is nog steeds super mager..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 21:59
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Shining, zal ik voor jou anders wat reacties afsplitsen naar een nieuw topic?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Shining, zal ik voor jou anders wat reacties afsplitsen naar een nieuw topic?
Ja, dat is goed. Had niet verwacht dat het zo'n langlopend verhaal zou worden bij mij..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 22:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Zo dan, laat maar even weten wat voor titel je wilt, dan pas ik het even aan.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 22:12
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
De resultaten van de bloedtest zijn alweer een tijdje binnen. De bloedwaarden zijn echt helemaal in de war, de dierenarts zei dus ook dat het goed mis is.
Wat het is weten we nog steeds niet.. er wordt nu gedacht aan nierfalen of de ziekte van crohn.
Toen het bloed afgenomen werd heeft hij ook weer een spuitje gekregen. Dat heeft wel geholpen waardoor hij weer wat eet maar hij is nog steeds super mager..
Ojee wat rot Maar nierfalen zou toch best duidelijk moeten zijn?

Hoe gaan jullie nu verder, worden er meer tests gedaan?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 13:44
Verwijderd
Ik bedacht me opeens dat ik mijn eigen topic heb over onze kat!

Het gaat nu wel wat beter. Plas opvangen is niet gelukt maar alles wijst op de ziekte van Crohn. Omdat hij zo goed reageert op de spuiten die hij heeft gekregen is besloten dat hij, iedere keer als hij weer een 'crohn aanval' heeft, een spuit moet krijgen bij de dierenarts. Erg sneu maar het helpt wel.
Ook hebben we pillen gekregen voor het geval hij in het weekend een aanval krijgt zodat we hem iig het weekend door kunnen helpen. Hoe de levensverwachting van zo'n beestje is weet ik niet maar we geven hem gewoon alle liefde die we nu hebben en krijgen ook nog steeds heel veel terug!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 22:27
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Oh wat erg Nouja hopelijk gaat het allemaal zo lang mogelijk goed! Sterkte ermee.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi boer Marc! #1889
Abby.
500 11-09-2016 23:33
De Kantine Sa en Ay saaiden saai, Sa saaide en Ay aaide #1009
Verwijderd
500 16-06-2010 20:37
Lifestyle Wat heb je nieuw?
Verwijderd
500 07-03-2007 14:48
Flora & Fauna weleens een ongeluk of andere vreselijke gebeurtenis met je huisdier meegemaakt?
grandmommy
31 25-07-2005 15:50
Flora & Fauna Katten doen lullig...
VirginVampiress
9 20-03-2004 22:35
Flora & Fauna De kat en het pilletje
Dominique24!
8 16-07-2003 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.