Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ontopic: ik eet zo min mogelijk prefab-voedsel, dus ik zou het zo niet weten. Hoewel Bebogeen hoog aan mijn lijstje staat.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij aten die kant-en-klaar-hamburgers van Unox altijd op vakantie de eerste overnachting (want dan heb je nog geen boodschappen kunnen doen enzo), ik vond ze altijd heel lekker
![]() ![]() Tijdje geleden kocht ik een soort Wasa-cracker-sandwich ding met kaas: ![]() En die vind ik dus echt ongelooflijk ranzig. Yuk. Die kaas die er op zit is ook gewoon eng ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vlees & gezondheid 'Niks mis met separatorvlees' ERMELO – 'Ik snap die krampachtigheid en schijnheiligheid rond separatorvlees niet. Het is vlees van prima kwaliteit en bovendien goed traceerbaar.' Gerjan van de Craats van Polskamp, producent van separatorvlees, reageert daarmee op de commotie dat Albert Heijn kipseparator in vleesproducten gebruikte. Van de Craats zegt tegen Meat&Meal dat heel de wereld niet moeilijk doet over separatorvlees, behalve Nederland. 'En dat terwijl het heel gezond vlees is. Het bestaat uit slechts 15 procent vet en 16 procent eiwit, en het vochtgehalte is vrij laag.' Volgens hem moet Nederland nu maar eens af van het 'schijnheilige gedoe'. 'Ik eet liever separatorvlees uit Nederland waarvan de kwaliteit en traceerbaarheid goed is dan kip uit Brazilië waarbij je maar moet afwachten wat je eet.' Wel vind hij dat Albert Heijn open had moeten zijn over het gebruik van separatorvlees. 'AH had het gewoon moeten melden. Maar in plaats daarvan gaan ze krampachtig in de verdediging voor iets waarvoor ze zich niet hoeven te verdedigen.' Polskamp haalt al 30 jaar via de separator onder druk vlees van de kippenbotten af, voor alle producten waar verkleind vlees in zit, zoals frikadellen, hamburgers en cheeseburgers. Het bedrijf is naar eigen zeggen 's werelds grootste producent van separatorvlees, met een productie van 2 miljoen kilo per week. 'En we hebben groeimogelijkheden.'
||
Citaat:
![]() in grand'italia pesto rosso zit blijkbaar het volgende: "Semi-geconcentreerde tomaat, zonnebloemolie, gedroogde tomaten (7%), extra vergine olijfolie (3%), Grana Padano kaas (5%), Pecorino kaas (5%), basilicum (4%), cashewnoten, zout, knoflook, emulgator: lecithinen, zuurteregelaar: citroenzuur, chili (0,12%)" - wat hoort er niet thuis in rode pesto? semi-geconcentreerde tomaat, zonnebloemolie, cashewnoten, zout, emulgator, lecithinen, citroenzuur en chili... " het zijn trouwens dezelfde ingrediënten als die van bertolli pesto rosso, zie ik: "Tomatenpuree (39%), plantaardige olie, Extra Olijfolie van eerste persing, gedroogde tomaten (7%), cashewnoten, Pecorino Romanokaas (5%), Grana Padanokaas (met ei) (5%), basilicum (3,9%), zout, knoflook, pijnboompitten (1%), emulgator: lecithine, voedingszuur: citroenzuur, chilipeper." like ... come - on, zonnebloemolie?? tomatenpuree?? CITROENZUUR?? blegh! ![]() rode pesto = handvol zongedroogde tomaten + handvol grana padano/pecorino/parmeggiano + handvol pijnboompitten + handvol verse basilicum + 3 teentjes look + 1dl olijfolie, voilà ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() niets gaat boven zelf maken natuurlijk! |
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik hou niet van dat soort vlees en al die crap uit pakjes. Broodjes bij de Albert Heijn zijn ook verschrikkelijk, met name die met mozzarella, tomaat en pesto. De mozzarella is compleet smakeloos, de tomaat waterig en de pesto smaakt gewoon naar zout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had laatst zo'n broodje gezond met kip en ceasar-salad dressing, nou, die dressing was gewoon een enorme schep mayo, echt zoo vet, heb 'm weggegooid want kreeg 't echt niet naar binnen gewerkt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De broodjes bij de AH zijn best goed te doen, alleen moet je dan de warme broodjes aan de balie hebben en niet die voorverpakte driehoekige bleke shit in de koeling.
Ik had gisteren een stukje biologische rookworst en die was heel droog en vies. Maar misschien lust ik na tien jaar vegetarisme gewoon geen vlees meer, dat kan ook. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die Wasa dingen met kaas ja. Bah.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn moeder kocht eens een luxe Griekse Salade. Het zag er heel lekker uit, met feta en tomaatjes en olijfjes. Maar die lagen dus alleen bovenop. Het was eigenlijk een heel grote bak ui en komkommer, met bovenop drie olijven, vijf blokjes feta en een cherrytomaatje. Dat is echt geen vier euro waard!
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() voor smeuïgheid wat melk erbij en voor smaak kun je geperste knoflook, mosterd, ketjap of wat je ook maar lekker vindt erdoor gooien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind aardappelpuree uit een zakje over het algemeen wel prima te eten, eigenlijk, als je het goede merk neemt. Van Maggi of Ah huismerk zijn wel minder lekker dan zelfgemaakte, maar als je zelfgemaakte aardappelpuree lust, lust je dat ook wel. Van Aldimerk is behanglijm of papier-maché, het smaakt niet per se vies maar je hele mond plakt aan elkaar. Andere merken heb ik niet geprobeerd.
En toen het net op de markt was, was die van Maggi een soort sneldrogend beton, maar dat hebben ze dus een hoop verbeterd. |
![]() |
|
^
![]() ![]() Zure zult, balkenbrij, orgaanvlees, smac, lever(worst) of worst met van die witte stukjes erin, worst in het algemeen eigenlijk ![]() ![]() Edit: Ohja, van die bonbons met zo'n bepaalde vloeibare vulling ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ook heb ik iets in mijn hoofd dat orgaanvlees gewoonweg niet goed voor je kan zijn ![]() een aantal (gefrituurde) insecten heb ik wel gegeten en die waren echt prima te doen, kikkerbilletjes zijn ook lekker, maar al de andere fear factor rotzooi die jij noemt hoeft van mij inderdaad ook niet. maar voor de rest eet ik vrijwel alles ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb pas 2 'nieuwe' producten geprobeerd die ik echt maar met moeite -en tegenzin- wegkreeg; Kant en klare groentelasagne.
Ik dacht die moet ik eens proberen! (zonder naar de ingrediëntenlijst te kijken). Blijkt er totaal geen vlees in te zitten (minpunt) en daarnaast zat dat ding ook nog eens vol olijven (lust ik absoluut niet!). Heb al die olijfstukjes er maar uit zitten vissen en de rest met een zure kop weggewerkt met na iedere hap een slok cola om de smaak weer weg te krijgen ![]() Een aantal dagen later wilde ik een diepvriespizza eten, ik stond voor het vriesvak en zag toen een American style pizza liggen van dr oetker, een hotdog pizza. Leek me wel speciaal, maar ik heb hem maar voor de helft opgegeten, kreeg het écht niet weg ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Als je bijna niets lust... Balance | 60 | 20-06-2008 13:56 | |
De Kantine |
[GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V? Tandpasta | 487 | 02-08-2003 11:02 | |
Psychologie |
serieus, het gaat goed! :) Fantôme | 34 | 29-07-2003 21:11 | |
Seksualiteit |
Pijpen vs Beffen C r Y p S | 64 | 24-03-2002 22:25 | |
Psychologie |
Wanhoop ... haat ... ik weet t niet meer N*A*Shezbaernon | 4 | 22-01-2002 12:49 |