Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2009, 13:01
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb een Zweedse vriendin die mij deze zomer nogal veel helpt/heeft geholpen met allerhande dingen, en daarom wil ik graag wat leuks voor haar meenemen als ik weer terug ga naar Zweden. Ik vond het zelf wel aardig om wat lekker Nederlands eten voor haar mee te nemen, zeker aangezien ze zelf ook een kwart Nederlands is. Probleem is alleen dat ze een glutenallergie heeft en lactose-intolerant is, wat de keuze nogal beperkt. Dingen die ik kan verzinnen zijn kaas en hagelslag... Ik had al bedacht dat ze vast wel ergens glutenvrije stroopwafels in een biologische winkel hebben. Sowieso wel handig om biologische winkels af te struinen.
Weten jullie verder nog producten die gluten- en lactosevrij zijn? En waar je makkelijk van die dingen kunt kopen?
Oud 10-07-2009, 13:29
Verwijderd
Ik denk dat het wel moet lukken bij de biologische winkel en anders is dit misschien iets http://www.glutenvrijewebshop.nl/

verder denk ik dat veel nederlandse snoepjes wel lactose en glutenvrij zijn. Ik miste zelf heel erg de sterrenmix/munt thee toen ik in Toronto zat en volgensmij is dat ook weer iets typisch Nederlands
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 15:34
Briseïs
Briseïs is offline
Goh, die site heeft een hoop, is vast handig als je daadwerkelijk een gluten allergie hebt . Ik heb hem nog niet echt uitgebreid bekeken, maar écht Nederlandse dingen heb ik er nog niet gezien. Stroopwafels kon ik er bijvoorbeeld niet vinden.
En snoepjes wat bedoel je dan precies? Ik kan alleen drop bedenken, en toen keek ik op de verpakking die ik hier thuis heb maar daar dit dus tarwebloem in
Oud 11-07-2009, 21:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heeft Zonnatura geen glutenvrije stroopwafels?
Oud 12-07-2009, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Goh, die site heeft een hoop, is vast handig als je daadwerkelijk een gluten allergie hebt . Ik heb hem nog niet echt uitgebreid bekeken, maar écht Nederlandse dingen heb ik er nog niet gezien. Stroopwafels kon ik er bijvoorbeeld niet vinden.
En snoepjes wat bedoel je dan precies? Ik kan alleen drop bedenken, en toen keek ik op de verpakking die ik hier thuis heb maar daar dit dus tarwebloem in
ik zag wel glutenvrije speculaas staan

en hier hebben ze glutenvrije drop http://www.candytree.eu/datamodule?m...p%20Glutenvrij

look o look heeft een allergenentabel http://www.lookolook.com/downloads/lookolookinfo.pdf
salmiakknotsen en de snoepkettingsen zijn volgensmij typisch Nederlands

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 17:52
Vice
Vice is offline
Op de producten van AH eigen merk staan de allergieën aangegeven. Zo kun je gelijk zien of een product gluten en/of lactose bevat.

Over stroopwafels gesproken, in het algemeen zit daar wel lactose in.
Oud 15-07-2009, 22:15
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Op de producten van AH eigen merk staan de allergieën aangegeven. Zo kun je gelijk zien of een product gluten en/of lactose bevat.

Over stroopwafels gesproken, in het algemeen zit daar wel lactose in.
Ja dat had ik ook al bedacht. Maar lactose is voor haar niet zo'n probleem als gluten, als het maar een beetje is heeft ze daar niet echt last van, dus stroopwafels kan denk wel. Kaas wordt waarschijnlijk lastiger.

Bedankt allemaal! Ik ga binnenkort eens shoppen
Oud 16-07-2009, 16:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gewone, Nederlandse harde kaas is dacht ik lactose vrij
Oud 16-07-2009, 16:44
Vice
Vice is offline
Harde kazen zijn inderdaad lactose vrij.
Oud 17-07-2009, 08:35
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Maar lactose is voor haar niet zo'n probleem als gluten, als het maar een beetje is heeft ze daar niet echt last van, dus stroopwafels kan denk wel.
Vergeet niet dat de hele wafel van tarwe is gemaakt en dus gluten bevat!

Verder zijn er in natuurwinkels een heleboel glutenvrije producten te vinden, maar daarvan is inderdaad weinig echt typisch nederlands.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 17:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gewone, Nederlandse harde kaas is dacht ik lactose vrij
Citaat:
Harde kazen zijn inderdaad lactose vrij.
Goed om te weten!

Citaat:
Vergeet niet dat de hele wafel van tarwe is gemaakt en dus gluten bevat!
Eh ja, daarom ben ik toch ook op zoek naar glutenvrije
Oud 18-07-2009, 11:27
Verwijderd
Ik heb geloof ik wel eens glutenvrije stroopwafels gezien in een biologische supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 13:47
Briseïs
Briseïs is offline
Bij de AHXL geweest, helaas niks gevonden, ook niet van Zonnatura. Next stop biologische winkel
Oud 29-07-2009, 21:11
Sluwe Sjakie
Sluwe Sjakie is offline
Ik zou kiezen voor Zonnatura.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Ik zou kiezen voor Zonnatura.
Moet het wel bestaan Ik zag hier bij de AH ook alleen maar muesli-achtige repen (en die zijn volgens mij ook niet glutenvrij), geen stroopwafels.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 13:06
Briseïs
Briseïs is offline
Precies, daar hadden ze het dus niet van.
Biologische winkel was dicht vanwege vakantie . Kan nog wel de andere proberen maar die is wat verder weg. Anders wordt het denk gewoon (pure) hagelslag en kaas...
Oud 30-07-2009, 19:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt van Alpro wel soja-vanillevla en dat is toch eigenlijk ook wel heel hollands én lactosevrij Ow, en drop kan misschien ook wel?
Oud 01-08-2009, 12:59
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Je hebt van Alpro wel soja-vanillevla en dat is toch eigenlijk ook wel heel hollands én lactosevrij Ow, en drop kan misschien ook wel?
Dat vind ik een heel leuk idee, behalve dat ik bang ben voor ontploffingsgevaar in mn koffer
Gewone drop zit bijna altijd tarwebloem in, waardoor het dus niet glutenvrij is. Maar ik moet nog steeds naar de andere biologische winkel in de stad, hopelijk hebben ze daar wel glutenvrije drop.
Oud 01-08-2009, 13:32
MTpower
MTpower is offline
Rob's drop is glutenvrij (en drop is toch wel nederlands?).

Overigens gewoon te krijgen bij de supermarkt (sowieso bij Jumbo).
Oud 02-08-2009, 07:47
Verwijderd
Reformwinkels hebben vaak meer allergieproducten dan natuurwinkels, dus dat kun je misschien ook eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 11:24
Verwijderd
Je hebt ook een website waar je vooraf kan kijken of de producten glutenvrij zijn. www.livaad.nl Je kan dan per winkel zien of het product gluten vrij is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2009, 21:54
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Rob's drop is glutenvrij (en drop is toch wel nederlands?).

Overigens gewoon te krijgen bij de supermarkt (sowieso bij Jumbo).
Helaas zit hier in de buurt geen Jumbo, en in andere supermarkten heb ik het niet gezien.

Citaat:
Reformwinkels hebben vaak meer allergieproducten dan natuurwinkels, dus dat kun je misschien ook eens proberen.
Eh, is het dom als ik het verschil niet weten tussen een reformwinkel en een natuurwinkel?

Citaat:
Je hebt ook een website waar je vooraf kan kijken of de producten glutenvrij zijn. www.livaad.nl Je kan dan per winkel zien of het product gluten vrij is.
Oeh, vet handig, dankje
Oud 06-08-2009, 17:10
Verwijderd
een natuurwinkel is een kleine supermarkt waar alles biologisch is, en een reformwinkel verkoopt natuurlijke voedingssupplementen en allergieproducten en vage cd's .
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 18:35
jerra
jerra is offline
Altijd even goed kijken op een verpakking of er lactose inzit. Ben benieuwd hoe de internet shops het doen, ik zag er een paar tussen staat op www.lactolerant.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten