![]() |
||
In een blogpost, kwam ik de volgende interessant info tegen. Ik verzoek jullie niet in te gaan op de stijl van schrijven en hoe iets omschreven wordt (het blijft een blogger), maar het gaat om de inhoud (cijfers enzo) - wat er staat. Klik op de links om de aangehaalde feiten te bekijken:
Citaat:
het is tijd om UNRWA op te heffen, zodat alleen de UNHCR zich kan concentreren op de vluchtelingenproblematiek in de wereld.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, het probleem is dat 60 jaar na de stichting van Israel nog steeds geen oplossing is voor een groot deel van de vluchtelingen. Arabische landen willen ze geen burgerstatus geven, omdat het erkenning van Israel inhoudt en ze al genoeg interne problemen hebben. Israel weigert de burgers terug te laten keren naar hun huizen of ze op een andere manier te vergoeden. Allemaal zonder dat deze landen goede redenen ervoor aandragen, dus. Dan kun je twee dingen doen: of je niks aantrekken van de huidige situatie en doen alsof de burgers goed geintegreerd zijn in de omringende landen, of de realiteit erkennen dat een groot gedeelte nog steeds in vluchtelingenkampen leeft waar - zonder hulp van buitenaf - geen scholing, medische zorg etcetera is. Waar hij wel een punt heeft, is dat het UNRWA budget veel te groot is. Met minder dan 160 euro per jaar per persoon is een leven in een vluchtelingenkamp een luxe!
||
Citaat:
Maar 60 jaar vluchteling leek me ook al wat overdreven. Daar komt nog bij dat ik het idee heb dat een gemiddelde Syrier (geen vluchteling) het geen haar beter heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Aangezien bovendien een aardig deel van die hulp achterover gedrukt wordt en gebruikt voor terreur, lijkt het me een goede zaak om dat budget aan te passen. Met 90 miljoen dollar voor de UNRWA gaat het ongeveer gelijk op. Bovendien kunnen ze nog extra bezuinigen op overbodige bureaucratie als ze Hamas-nablaat persvoorlichters ontslaan en met dat geld hulp gaan geven. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Verder ben ik het wel met je eens dat de hele bevolking moet boeten als een klein gedeelte zich aan geweld schuldig maakt.
|||
Citaat:
Citaat:
Het is overigens wel meer dan 'een klein gedeelte' hoor.
|||
Citaat:
Citaat:
Tenslotte nog even over het verschil qua geld met andere vluchtelingen: in de meeste vluchtelingenkampen is de situatie ronduit belabberd. Het zou dus beter zijn te pleiten voor een gelijktrekking van de voorzieningen (dat hoeft niet altijd in de gemaakte kosten te ziten) naar een hoger niveau dan het naar beneden halen van de voorzieningen van de palestijnse ontheemden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|