Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2009, 21:56
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
John Coltrane oefende in bepaalde periodes van zijn leven wel acht tot tien uur per dag.
Ik doe hem dat niet na.

Mijn vraag: hoeveel ben jij gemiddeld per dag/week bezig met je instrument of gerelateerde bezigheden (muziekstudie/componeren/harmoniseren enz.) bezig? Verschilt dit erg periode? zou je er meer of minder mee bezig willen zijn? Wat is de drijfveer om zoveel of weinig te spelen?
Oud 01-08-2009, 16:46
Verwijderd
ik speel elektrische en akoestische gitaar, en heb beide zelf thuis staan, volg ook lessen op de muziekschool. In het begin (ik ben nu overigens 2 jaar bezig met lessen), oefende ik ongeveer een halfjaar lang elke dag 2 uur. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vond het gewoon moeilijk maar ook leuk om te doen. Van die basis heb ik veel geleerd, ik schoot erg hard vooruit qua niveau volgens mijn leraar.

Maar tegenwoordig houd ik dat niet meer vol... ik begin gewoon luier te worden. Ik vind het nog wel leuk natuurlijk, maar ik jam meer dan dat ik de dingen doe die ik zou moeten doen voor de lessen enzo. Achja, af en toe pak ik even mn gitaar voor een dag en doe ik niks anders, dan speel ik gewoon 6 uur, klooi wat aan met mijn pedals (distortion enzo), en ga gewoon maar door, door en door. Maar dan is het de volgende 3 dagen ook niks...

Achja, het ligt gewoon aan mezelf, het wisselt heel erg.

Ben wel benieuwd naar andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 06:55
Verwijderd
'never practise, always perform' is een andere quote...

Zelf studeer ik sinds kort weer meer per dag, ik denk wel een uur of 2. Er komen namelijk nogal wat audities aan, en ik ga een contractstudie jazz doen. Dus er zit wel weer wat drive in om te presteren. Maar ik ben lui genoeg om als er niks hoeft, dat ik ook niet meer doe dan het noodzakelijke om in goede conditie te blijven. Muziek is mijn beroep, en ik vind het machtig mooi, maar ik heb daarbuiten ook een leven. En dat is minstens zo belangrijk voor me...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 11:51
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Ik speel denk ik een uur of 3/4 per dag. Het was eerder een heel stuk minder maar nu ik meer oog voor detail heb gekregen en echt beter wil worden heb ik drive genoeg.

Het is inderdaad wel zo dat je voldoende afwisseling moet hebben als je een bepaald stuk 80 keer speelt op een dag is het veel moeilijker om het met gevoel in plaats van routine te spelen. Dat probeer ik dus te voorkomen.
Reageren

Regels voor berichten