Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2009, 22:33
Breg
Breg is offline
Afgelopen jaar ben ik voor mijn studie op uitwisseling in het buitenland geweest en heb daar een leuke jongen leren kennen met wie ik daar ruim een half jaar een relatie heb gehad. In Juni is hij weer terug gegaan naar Duitsland (Munchen) waar hij studeert en ik naar Nederland. We waren op dat moment nog behoorlijk verliefd, en het was dus ook ontzettend moeilijk om afscheid te nemen. Hij had eerder een lange afstands relatie gehad die uiteindelijk dus uitgegaan is, en had door die ervaring geen vertrouwen in dat het bij ons wel zou lukken en hij wilde het liever ook niet proberen.
We hebben wel besloten om vrienden te blijven, contact te houden en dan maar te kijken hoe het gaat, maar niks 'officieels' dus. Begin deze maand ben ik hem voor een paar dagen op gaan zoeken, en het was ontzettend gezellig, en eigenlijk net als 'vroeger'. Hij zei ook dat hij heel blij was dat ik hem op was komen zoeken, omdat het voor hem niet echt mogelijk was geweest nu al naar Nederland te komen (doordat hij de gehele zomer examens heeft). Het opnieuw afscheid nemen was niet makkelijk, maar hij heeft wel beloofd me dit najaar op te komen zoeken. Sowieso zie ik hem begin september weer omdat een gezamelijke Amerikaanse vriend naar Duitsland komt, en er zodoende een soort mini-reunie is waar we allebei heen gaan. Daarna gaat hij nog voor een week naar Frankrijk om eerst een paar dagen alleen te gaan kamperen en daarna een paar dagen met een vriend te gaan bergbeklimmen.
Nu gingen we toen we op uitwisseling waren heel vaak samen of met een groep kamperen, en ik mis dat nogal hier in Nederland. Ik zou hem eigenlijk graag willen vragen of het goed is als ik een paar dagen met hem mee ga om te kamperen, niet alleen omdat ik hem mis, maar ook de rest van het outdoors zijn en kamperen.
Aan de ene kant denk ik 'nee heb ik en ja kan ik krijgen' dus waarom zou ik het niet vragen? Aan de andere kant ben ik bang dat hij me te pusherig zal vinden en dat het misschien beter is om hem te vergeten, omdat ookal hebben we allebei nog wel gevoelens voor elkaar, ik wil iets meer vastigheid dan dat hij wil.

Dus tja; ervaringen, advies?
Oud 18-08-2009, 08:38
kv-user
kv-user is offline
Ik ken een spreekwoord dat hier wel passend is, "Niet geschoten is altijd mis". Je kunt het toch proberen? Als hij dan toch nee zegt, wordt dat toch niet anders voor jou? Dan zoek je andere manieren om bij hem te komen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 09:14
Verwijderd
Ik zou het ook gewoon proberen als ik jou was. Anders blijf je je misschien altijd afvragen wat er gebeurd zou zijn als je niet had opgegeven. Het is het proberen waard. Ik denk ook dat hij het vast niet erg zal vinden als je gezellig meegaat kamperen. Hij vindt jou toch ook zo leuk? Niet zo twijfelen!

Overigens ben ik een beetje bevooroordeeld, aangezien ik hetzelfde probleem heb, alleen dan met een man uit de Verenigde Staten, en dat is een stuk verder weg en ook een stuk moeilijk. Ik zou zonder nadenken direct met jou ruilen van situatie, want Duitsland zou al onze problemen meteen oplossen.

Dus mijn bescheiden mening: Duitsland is dichtbij genoeg om het te laten werken en ik zou het niet zomaar opgeven. Want natuurlijk kan het fout gaan, maar dat kan een relatie met een jongen uit de eigen stad ook. Denk eens aan het alternatief: Hoe geweldig het kan zijn.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2009, 14:45
Malossi
Malossi is offline
Proberen. Beter vandaag dan morgen. Grijp die kans. Lekker paar dagen weg, plus je bent bij hem als je ja krijg.
Oud 26-08-2009, 14:59
Sennah
Sennah is offline
Wat jij nu aan hem wilt vragen is iets wat vrienden ook prima met elkaar kunnen doen. Daar heb je niet zo'n sterke band voor nodig als die jullie al hebben.

Daarom gewoon vragen!

Succes..
Oud 28-08-2009, 10:07
I C U
I C U is offline
Je kunt het altijd proberen! Waarom niet? Als hij het niet wil, zal hij heus nee zeggen, lijkt me. Jullie kennen elkaar goed, moet kunnen!

Succes

En idd, Duitsland is naar mijn idee dichtbij genoeg om het te proberen
Oud 28-08-2009, 22:48
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
ik denk dat het niet zo makkelijk is om hem te vergeten probeer gewoon contact te houden zoek uit of hij nog iets officeel met je wil en zo niet moet je hem proberen te vergeten of vrienden blijfen als zo als jij zegt hij nog gevoelens voor jou heeft zou je nog iets officeels met hem moeten hebben vind ik, succes!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 00:15
Breg
Breg is offline
Nadat ik eindelijk had besloten het niet te doen en te proberen hem uit m'n hoofd te zetten, heb ik hem uiteindelijk toch maar gemaild om te vragen of hij misschien gezelschap wil tijdens z'n kampeertocht. Heb geprobeerd het bericht enigzins luchtig te houden en meer in de zin van "zou je het gezellig vinden om wat gezelschap (mij dus) te hebben" en niet van "mag ik alsjeblieft met je mee op vakantie". Dus nu maar afwachten tot ik wat van hem hoor...
Oud 01-09-2009, 14:39
Verwijderd
Ben heel benieuwd. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het zou afwijzen, aangezien hij je wel heel leuk vindt. Houd ons op de hoogte.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 19:25
cenerentola
cenerentola is offline
Wat een lastige situatie! Je moet het maar gewoon vragen. Als hij het niet leuk vindt dat je komt, dan weet je genoeg.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 23:38
Breg
Breg is offline
In principe zei hij dat ik best mee mocht, maar heb er uiteindelijk zelf voor gekozen het niet te doen. Hij heeft zijn plannen enigzins omgegooid en gaat nu eigenlijk niet meer kamperen, maar alleen nog maar bergbeklimmen, en hij zal de hele week samen met een vriend, en mogelijk nog 2 anderen vrienden doorbrengen.
Ten eerste heb ik helemaal niks met bergbeklimmen dus wat dat betreft zou het al een niet al te boeiende vakantie voor mij zijn, en het feit dat er ook 1-3 mannelijke vrienden bij zijn maakt voor mij duidelijk dat dit gewoon niet de geschikte vakantie is om voor mij mee te gaan; het lijkt mij voor hem minder leuk als ik mee zou gaan, en daarbovenop wordt ik zelf gewoon niet enthousiast van de nieuwe plannen. Dus heb hem verteld dat ik niet mee ga, en hij reageerde enigzins opgelucht omdat hij zei dat hij het goed vond als ik mee zou gaan, maar dat hij niet wist hoe hij het aan zijn vrienden moets vertellen dat er ineens een meisje mee zou gaan op hun 'mannen vakantie'.

Al met al, kan ik er eigenlijk best mee leven zo: zie hem dit weekend sowieso 2 dagen in Duitsland, en daarna kijken we wel weer verder.

En voor de soap/drama-liefhebbers hier: tijdens de reunie dit weekend waar ik hem ga zien komt ook nog een jongen die ik een maand geleden in een dronken bui gezoend heb (het is tenslotte officieel uit tussen mij en m'n ex, dus "officieel" heb ik niks verkeerd gedaan), maar waar het voor mij een dronken actie was heeft hij mij laten weten dat hij me misschien toch wel ziet zitten, terwijl ik dus nog gevoelens voor m'n ex heb. En dit weekend komen we gezellig allemaal bij elkaar...
Oud 04-09-2009, 07:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, lekkere soap

Maar inderdaad, hoe jij gehandeld hebt, zou ik het ook hebben gedaan. Hij zou tenslotte eerst een paar dagen alleen gaan kamperen en dan zou ik het ook leuk vinden om gezelschap te hebben. Als ik het even om zou draaien en ik zou daarna een aantal dagen lekker vrouwendingen doen met mijn vriendinnen en mijn (denkbeeldige) vriend zou mij vragen of hij mee mag, zou ik dat ook niet willen. Ik ben dan tenslotte met mijn vriendinnen op stap. Maar zo zie jij het dus ook
Ben benieuwd hoe je soap verder gaat!
Oud 07-09-2009, 23:13
Breg
Breg is offline
Zo zag ik het dus ook; als ik met vriendinnen een weekend naar Londen ga om te winkelen ofzo zou ik er ook niet om staan te springen als mijn (of een van hun) vriendje(s) meegaat.

Hoe dan ook dit weekend; ben er niet veel wijzer van geworden (in de zin wat ik nou wil/hij nou wil/ik van hem kan verwachten), maar het is in ieder geval wel gezellig geweest.
Het was sowieso nogal anders dan de laatste keer toen ik hem zag omdat we toen maar met z'n tweetjes waren, warentegen er nu veel andere vrienden bij waren, dus wat dat betreft was de sfeer al behoorlijk anders. Grootste gedeelte van de tijd gewoon als vrienden gedragen (geen klef gedoe of constant met de armen om elkaar heen ofzo). Op een gegeven moment wel even naar buiten gegaan om rustig te kunnen praten maar we waren nog geen 5 seconden buiten of er kwamen allemaal anderen bij staan dus dat liep verder ook nergens op uit. 's Nachts wel bij elkaar geslapen, en dan is het toch wel weer erg fijn om tegen iemand aan te liggen en naast iemand in slaap te vallen ipv alleen in bed te liggen...
Maandagochtend moest hij alweer om 5 uur 's ochtends weg naar het vliegveld omdat hij op vakantie zou gaan. Tja, ik ben niet bepaald op m'n best rond die tijd, dus er was ook niet echt een diepzinnig of ontroerend afscheid. Hij zei dat het zoals altijd weer goed was om me gezien te hebben, en ik kon alleen maar iets van "veel plezier op vakantie" uitbrengen. Het vervelendste vond ik nog dat er toch 1 of 2 tranen uitkwamen (die hij verder niet zag omdat het pikkedonker was), en dat ik na een hele zomer apart van hem dus toch nog steeds best veel voor hem voel.

Maarja, hij kijkt of hij mij dit najaar kan komen bezoeken en tot die tijd houden we wel contact maar ga ik toch ook proberen om verder te gaan met m'n leven.

oh en wat betreft die andere jongen, die was er ook, net als z'n vriendin...Gedaan alsof er nooit wat gebeurd is. Hoorde hem later nog tegen iemand anders vertellen over een keer dat hij tijdens een feest in z'n eigen huis z'n vriendin zoenend met een ander betrapt had. Lekkere relatie hebben die 2 dus, maar niet mijn probleem...

Dus al met al een goed weekend gehad, maar toch ook een enigzins onbevredigd gevoel omdat ik niks wijzer ben geworden.

Laatst gewijzigd op 07-09-2009 om 23:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten