![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik vind het een slecht excuus van je moeder. Sorry, meer kan ik er niet van maken. Citaat:
|
Even voor de duidelijkheid, het is niet jouw schuld mochten ze daarom scheiden. Als ze scheiden is het omdat je ouders geen goede relatie hebben en je moeder niet eerlijk tegen je vader is geweest. Als ze scheiden is dat omdat je moeder zich niet aan de afspraken heeft gehouden die ze zelf met je vader heeft gemaakt.
Ik zou het er nog een keer met je moeder over hebben als je er zoveel last van hebt. Leg haar uit dat jij niet in het complot wil zitten, dat als zij jouw vader wil bedriegen zij dat moet doen maar dat ze jou daar niet toe kan dwingen. Moet jij maar de rest van je leven rond blijven lopen met een rotgevoel omdat zij haar zaakjes niet op orde heeft, zodat zij lekker door kan leven zonder er last van te hebben. Ik vind dat ze ook aan jou moet denken. Dat zij er geen enkele moeite mee heeft moet ze zelf weten, maar ik vind niet dat jij daarvan de dupe moet zijn. ps, ze deed het toch wel veilig he? Als ze echt zoveel van je pa houdt hoop ik dat ze op z'n minst daar aan gedacht heeft. |
![]() |
|
echt wtf. uit de reacties in dit topic blijk maar weer hoe gestoord vrouwen zijn. totaal niet in de toekomst kunnen kijken en alleen aan zichzelf denken.
"belachelijk dat je moeder je opzadelt met dat schuldgevoel, je moet het zeggen". dat ongemak is in no way vergelijkbaar met de verslagenheid die je je pa en daardoor je ma aan doet. je kan je ma wel de wind van voren geven natuurlijk maar voor de rest dien je gewoon je smoel te houden. die ongein vertellen kan altijd nog. plus, je hebt opeens een hele sterke onderhandelingspositie ten op zichte van je ma...
|
![]() |
ps, ze deed het toch wel veilig he? Als ze echt zoveel van je pa houdt hoop ik dat ze op z'n minst daar aan gedacht heeft.[/QUOTE]
Ja, er lag een condoom voor het grijpen, maar toen mn moeder hem pijpte zat er niets om. Ga ervanuit dat ze het veilig doen met echt vrijen, ook de vorige keren, anders legt ze het condoom ook niet klaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is in ieder geval fijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
het is een probleem van je moeder, laat het vooral niet een probleem van jou worden. als je het voor je houdt moet jij de leugens van je moeder overnemen en je vader bedriegen, schijnheilig het hele spelletje meespelen. je zult je vader nooit meer recht in de ogen kunnen kijken.
zeg je moeder dat óf zij het hem vertelt en geef haar daar wat tijd voor óf jij het voor haar doet. mocht het in een scheiding eindigen, dan zij het zo. er is altijd nog de kans dat hij haar vergeeft. helemaal leuk als je vader er later toch nog achterkomt en hij te horen krijgt dat niet alleen zijn vrouw hem bedroog, maar dat zijn kind het ook al lang wist. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat is dat altijd voor gezeik om dat soort dingen maar voor je te moeten houden. 'wat niet weet, wat niet deert' gaat in dit geval niet op. het is geen klein leugentje of een leugentje om bestwil. |
![]() |
|
wat doet de mate van liegen er toe of het deert of niet? hoe meer het deert hoe meer je de waarheid moet weten?
![]() waarom zou je het huwelijk en dus het gezinsleven zoals dat nu is op het spel zetten door te klikken over een simpele blowjob? misschien was het wel voor een promotie? shit, ik kan alleen maar hopen dat mijn vrouw een blowjob uitdeelt voor direct gewin. heb ik er ook nog wat aan ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik zou niets structureel mis is en het bij een slippertje of wat is gebleven, is er best een kans dat papa mama vergeeft. |
![]() |
|
de leugen op het spel zetten?
![]() ignorance blijft bliss. voor iedereen. als hij/zij niet eerder was thuis gekomen was er nog steeds een blowjob geweest alleen dan zonder het te weten. geen dilemma, geen topic, geen probleem. de waarheid is overrated. de kans dat pa ma vergeeft is erg klein want vrijwel niemand denkt over dit soort grappen zoals ik. ja tenzij hij zelf een keer over de secretaresse is gegaan, dan is het een opluchting en makkelijk te vergeven ja. maar dan ga je eigenlijk van kwaad tot erger. en voor wat? zodat je m recht in de ogen kan aankijken? ik zou de kat uit de boom kijken voor op zn allerminst een maand. kijken hoe je dan voelt, vertellen kan altijd nog.
||
Citaat:
Maar. In dit geval gaat het blijkbaar om seks, wat sowieso al gevoeliger ligt, en dan ook niet eenmalig maar veelvuldig. Persoonlijk denk ik dat als je deze route neemt, in plaats van met je man erover te praten dat hij wel vaak weg is en zij daardoor tekort komt, dat al genoeg zegt over hoe goed hun relatie is. Bovendien, en dat is misschien nog het ergste, ze lijkt zich niet eens echt schuldig te voelen, maar meer bezig te zijn om te zorgen dat haar man het niet te weten komt en ze gebruikt daarbij rustig emotionele chantage om haar eigen dochter zover te krijgen dat die doet wat zij wil. Ik zeg niet dat het slim is om meteen naar die vader te rennen, maar gezien ze het vaker doet, het gebrek aan condoom verhaal en de manier waarop die moeder op haar dochter reageert zou ik toch wel zwaar overwegen om naar die vader te stappen erover. Bovendien komen dit soort dingen uiteindelijk altijd uit, en dan kwets je die vader nog heel veel meer.
|||
![]() |
Citaat:
waarheid is niet overrated. in ieder geval niet in deze situatie. wie kan jou garanderen dat de vreemdeling geen nare ziekte heeft (ik noem maar iets: AIDS), die op deze wijze uiteindelijk ook je vader zal bereiken? wat wel overrated is, is het huwelijk ![]() Citaat:
maar zoals duidelijk mag zijn is de keuze moeilijk zat, grote verdeeldheid hier! |
![]() |
|
Wat zit jij in een vreselijke situatie!
Wat ik zou doen, is nogmaals met je moeder praten.. Waarom? heel simpel: Ze praat jou een schuldgevoel aan, terwijl zij degene is die iets verkeerds doet. Dat is natuurlijk niet netjes! Ga met haar zitten en probeer je hoofd er tijden het gesprek bij te houden, dat ze niets op jouw bordje gooit. Ze is ontdekt en zij heeft zich te verantwoorden, niet jij! In hoeverre kan ze garanderen dat ze nog van je vader houdt? Wat denk jij dat hij zal doen als hij het weet? Wil je dat je vader het weet? Ga er nog eens rustig over nadenken wat je eigenlijk wilt weten! En heel veel succes en sterkte..
|
Men wat een klotesituatie. Het feit dat moeders je een schuldgevoel aanpraat, is fout. Hoe dan ook is het niet jouw fout wanneer jij het zou vertellen aan je vader. Of je het moet vertellen aan je vader, zou ik eerlijk gezegd niet weten. God mag weten wat er tussen je ouders speelt en hoe dat verder uitpakt. Het negeren kan je ook niet meer, ik geloof dat ik mijn vader in die situatie maar moeilijk kan aankijken.
Ga nogmaals het gesprek aan met je moeder, zeg dat ze het niet kan maken om jou een schuldgevoel aan te praten en kijk van daaruit verder. Maar of je het je vader moet vertellen... Dat is niet aan jou, denk ik. Dat zou je moeder moeten doen.
|
Verwijderd
|
Oh god, ik denk niet dat mijn advies hier goed zal zijn. Ik heb echt een godsgruwelijke tyfushekel aan vreemdgaan, dus mijn moeder had per direct al mijn respect verloren als ik in jouw situatie had gezeten. Ik had mijn moeder eerst een gigantisch schuldgevoel aangepraat, net zoals ze bij jou heeft gedaan. Wel zo eerlijk, toch? En daarna had ik haar voor de keuze gezet: Of zij vertelt het, of ik.
Persoonlijk zou ik mijn vader niet meer aan kunnen kijken, als ik zoiets voor hem moest verzwijgen. Ik zou mezelf zo schijnheilig en schuldig voelen. En los van het feit dat mijn vader het niet verdient om voorgelogen te worden, zou ik het mezelf ook niet aandoen. Anyway, mijn moeder had in de stront kunnen zakken als het aan mij had gelegen. En dan ook nog zonder condoom? Helemaal netjes. Pfft. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Bartezz: Ja inderdaad. Er direct van uit gaan dat een kerel wel vreemd zou gaan als-ie 'zo lang van huis is'. Lekker is dat.
En zelfs al is dit zo, dat maakt die moeder nog niet minder schuldig. (vooral het feit dat ze haar kind gebruikt om haar eigen geheimpje te bewaren, pfft). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is gewoon belachelijk.l |
![]() |
|
![]() |
Hoi, verdeelde reacties hier.
Mijn vader komt morgen thuis, maar kon gelukkig bij een vriendin logeren, heb haar er iets van verteld en zoeken samen ook naar een oplossing, zwijgen en praten hebben beide voor en nadelen. Bah, flitsen heel de tijd beelden van mijn blote moeder en haar geschrokken gezicht met die zwiepende stijve piemel van die rotvent ernaast, toen die eruitfloepte toen ze schrok. Was zelfs structueel en die vent bleef zelfs soms lunche bah. Het erge is dat mn pa dat heeft betaald, zelfs hun condooms heeft mijn pa betaald, want mijn ma heeft geen inkomen, bah bah bah |
![]() |
|
Ehh, ik weet niet hoe oud je bent, maar je klinkt behoorlijk jong. Als het heel veel impact op je heeft gemaakt is het misschien handig om te bellen met de kindertelefoon? http://www.kindertelefoon.nl 0800-0432
Laatst gewijzigd op 24-09-2009 om 23:03. |
![]() |
|
Sjezus, wat een gedoe. Maar, ik ben het met de mensen eens die zeggen dat het wel boven water moet komen. Puur en alleen al om wat Rationeel eerder al zei: als je nu niks zegt, en je vader komt er uiteindelijk toch achter, en ook dat jij het allang wist, dan denk ik dat je een groter probleem hebt dan wanneer je moeder (of desnoods jijzelf) dit tegen hem vertelt. Als je moeder deze praktijken geregeld verricht (zoals je zelf al zei, structureel), dan is de kans nogal groot dat je moeder een keer door de mand valt en het verhaal dus toch aan het licht komt. Wat mij betreft een te groot risico om te nemen door je mond te houden.
Wat ik zou doen, is nogmaals het gesprek met je moeder aangaan, en zeggen dat jij hieraan onderdoor gaat als jij je mond moet houden. Verder kun je zeggen, dat ze je vader in gevaar brengt, door eventuele geslachtsziektes die zij tijdens haar uitglijders kan oplopen. Als zij écht van je vader houdt, trekt ze zich dit aan. Verder denk ik niet dat het jou taak is dit tegen je vader te vertellen. Zet je moeder maar goed onder druk, dat doet zij net zo goed bij jou. Het is haar probleem, en zij moet dit oplossen. Ervoor weglopen door je mond te houden lost niks op, want wat mij betreft wordt het dan alleen maar erger.. In ieder geval heel erg veel succes ermee! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik neem aan dat pa helemaal niet onredelijk gaat zijn tegen zijn dochter, want die zal wel genoeg aan zijn hoofd hebben met ma. Ik denk wel dat ze haar vader extra pijn kan besparen door het hem toch te vertellen als haar moeder besluit haar mond te houden.
Als haar vader er over een tijdje alsnog achterkomt, dan voelt-ie zich dubbel verraden, door zijn vrouw én door zijn dochter. Ik vind niet dat haar moeder het recht heeft om haar dochter te vragen om zoiets geheim te houden. En het feit dat ze haar ook nog een schuldgevoel aanpraat is natuurlijk helemaal debiel. Haar vader verdient te weten dat-ie getrouwd is met een vrouw die haar benen graag spreidt voor andere mannen. Om nog maar even niet te spreken over het ontzettend slechte voorbeeld dat ze is voor haar dochter nu. Pfft. Just my two cents. Oh en sorry als ik te gemeen over kom, maar zoals ik al zei, ik heb een afgrijselijke hekel aan vreemdgaan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Overspel. Verwijderd | 6 | 24-08-2009 15:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pakistaan moet 2-jarig nichtje uithuwelijken halilo | 205 | 13-03-2005 17:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Overspel ~ice~ | 5 | 06-10-2004 14:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Turkije wel of niet bij de eu?? een dichter | 204 | 04-10-2004 12:13 | |
Liefde & Relatie |
overspel????? loess | 2 | 04-02-2003 18:49 |