Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb geen bezwaar tegen engelse boeken, maar er zijn vast ook nederlandse boeken verkrijgbaar? Dus die boek begint bij 0? Definieert het boek wat de mol is, om zo maar een voorbeeld te noemen?
Als het echt vanaf 0 begint, dan schaf ik hem denk ik wel aan. (ps: Ik heb het boek via bol.com gevonden, alleen staat er niet bij uit hoeveel bladzijden het bestaat.) Edit: Toch gevonden met hoeveel blz. http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...595/index.html Wel heel erg duur zeg ![]() Laatst gewijzigd op 05-10-2009 om 19:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, goede spullen zijn duur. Boek kent 880 bladzijden. Het boek begint echt helemaal op nul met de uitleg wat een zuivere stof is ed. Het boek bestaat uit 3 delen te weten: -Scheikunde / Fysische Chemie -Organische Chemie -Biochemie Alle delen beginnen (bij wijze van spreken) vanaf 0. Organische chemie begint echt vanaf 0, waar ze uitleggen dat organische chemie inhoudt dat alle stoffen uit koolstof bestaat. en vandaaruit beginnen ze met de (simpele) nomenclatuur tot de ingewikkelde nomenclatuur. De structuurformules zijn in het begin helemaal uitgeschreven. Later wordt er verdiept en volgen enkele reacties. Biochemie weet ik niet precies. Daar ben ik niet zo in thuis. Het begint daar met suikers en het eindigt met stukken DNA en enzymen. Het boek defineert de mol in hoofdstuk 5 van het chemische deel. Daarvoor wordt geïntroduceerd en komen ionen en covalente bindingen aan bod. Wat betreft de ionen: daar staat een hele mooie lijst van ionen en hun formules en ladingen die ik zelfs (sommige dan) niet weet. Om je een indruk te geven: eerste vraag van het chemische deel (na hoofdstuk 1) Classify each of the following as either a chemical property or a physical property: a. Color b. Flammability c. Hardness d. Odor e. Taste Laatste vraag chemische deel (na hoofdstuk 10) Is the roentgen unit used in the measurement of alpha particle radiation? Why or why not? eerste vraag van het Organische deel (na hoofdstuk 11) A student is presented with a sample of an unknown substance and asked to classify the substance as organic or inorganic. What tests should the student carry out? Laatste vraag organiche deel (na hoofdstuk 16) What are the structures of the acid chlorides and the amines that will react to give each of the following products? a. N-Ethylhexanamide b. N-Propylbutanamide |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan is het tweede boek toch veel meer waar voor je geld: http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...260/index.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurkunde zei je?
Natuurkunde voor het HLO. (deel 1 en 2) Dat boek hebben wij gebruikt. Vindt het niet echt een geweldig boek (maar vond het natuurkunde ook geen geweldig vak of leuke stof) Het boek is echter wel in het Nederlands en daardoor makkelijk leesbaar. Formules worden duidelijk geïntroduceerd en uitgelegd. Daarna volgt er meestal 1 of twee voorbeelden. Uiteraard zijn er ook vraagstukken, waarvan de antwoorden achterin het boek staan (helaas geen uitwerking, alleen het antwoord) Met name de kwantummehanica (atoombouw enzo) in deel 2 vormt een brug tussen scheikunde en natuurkunde. Echte voorkennis is niet vereist, omdat in beide boeken de uiteenlopende onderwerpen (van lenzen tot vloeistoffen en van atoombouw tot elektrische schakelingen) steeds opnieuw worden ingeleid. Voorkennis is natuurlijk wel gewenst. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Thanks! Ik heb gelukkig nog 3 maanden te tijd om na te denken over welke boeken ik ga aanschaffen voor natuurkunde en scheikunde. Tijd zat
![]() Schema ziet er als volgt uit: 08-01-2009 - 12-31-2009 : Wiskunde. 01-01-2010 - 06-31-2010: Scheikunde, natuurkunde & wiskunde. 07-01-2010 - ??-??-20??: Scheikunde, natuurkunde & wiskunde. Ben momenteel alleen met wiskunde bezig, omdat wiskunde het fundament van natuurkunde en scheikunde is, en het een goede voorbereiding zal zijn op de formules die ik voorgeschoteld zal krijgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tot op welk niveau wil je je kennis precies opkrikken? Het is inderdaad verstandig om met wiskunde te beginnen. Bedenk wel dat je voor natuurkunde veel meer wiskunde nodig hebt dan voor scheikunde. Een goed natuurkundeboek is "University Physics" , dit behandelt natuurkunde op eerstejaars-WO-niveau en biedt een inleiding in veel onderwerpen. Een dikke pil van 1500 bladzijden waar je wel even zoet mee bent.
http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...279/index.html Voor wiskunde kan ik je dit boek aanraden: http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...048/index.html Dit zijn boeken die ik zelf als eerstejaars gebruikt heb. |
![]() |
|
![]() |
als ik jou was zou ik voor wiskunde dit boek nemen:
http://www.bol.com/nl/p/boeken/basis...271/index.html daar staan zeker 7 nieuwe hoofdstukken voor je in en kun je even mee vooruit. het boek behandelt vrijwel alles uit het vwo-pakket ![]() als je natuurkunde- en scheikundeniveau echt nog ongeveer 0 is, dan kun je het beste beginnen met de twee 'voor dummies'. helderen, overzichtelijke boeken die je rustig de stof inleiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
een aantal opgaven in de bovenbouw is speciaal gemaakt voor de GR om er mee om te leren gaan, maar eigenlijk heb je al die functies helemaal niet nodig. er zitten een aantal handige functies voor gevorderden op hoor, maar vereist is het zeker niet.
wat een hele goede rekenmachine voor jou zou zijn is deze, hij kost ook nog eens niets: http://www.dixons.nl/De_online_winke...8/default.aspx hij is ook gewoon bij bijvoorbeel de bruna te koop. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om natuur- of wiskunde te begrijpen heb je 'm in elk geval niet nodig, al zitten er wel functies op die soms handig kunnen zijn (en is een rekenmachine met een groot scherm sowieso wel handig). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je de nodige wiskundige voorkennis hebt, d.w.z. bekend zijn met integreren, differentiëren en goniometrie, kun je gewoon meteen met University Physics beginnen. Je moet in elk geval kunnen integreren in 1D, ook is het handig als je de volgende dingen leert m.b.t. integreren voor je begint aan natuurkunde: substitutie, partieel integreren, 2D, 3D, padintegraal, oppervlakteintegraal. Qua differentiëren moet je bekend zijn met de product- en kettingregel en je moet alle afgeleiden van elementaire functies uit je hoofd leren (maar dat gaat automatisch als je het vaak nodig hebt).
Je hebt er niet zo veel aan als je eerst natuurkundige concepten op een lager niveau gaat leren, omdat je dan later dingen die je op een bepaalde manier geleerd hebt weer anders moet gaan doen. Dus eerst een solide wiskundige basis en dan komt het goed. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dames en heren. Wat zou een slimme zet zijn?
Ik ben bijna klaar met de wiskunde stof van de onderbouw van het vwo, zal ik nu verder ermee gaan, dus beginnen aan wiskunde B1.2 stof. Of zal ik beginnen met de basis van natuurkunde en scheikunde? Ik begrijp dat een solide wiskundige basis van belang is, maar het zou toch handig zijn om eerst alvast de basis te leren van natuurkunde en scheikunde, om zo later met alle drie de onderwerpen bezig te houden? Alvast bedankt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat zal ik zeker doen. Het probleem alleen is dat ik de basis van natuur en scheikunde voor mei onder de knie wilt/moet krijgen (vmbo niveau). Iets meer dan een halfjaar om het onder de knie te krijgen dus.
Het is hier geen kwestie van willen, maar een kwestie van moeten....... Ik ga iig door met wiskunde tot eind december en/of eind januari. Laatst gewijzigd op 08-11-2009 om 22:15. |
![]() |
|
Verwijderd
|
NZQR
Breuken Wortels Distributieve eigenschap Associatieve eigenschap Ontbinden in factoren ABC-Formule Lineaire vergelijking en ongelijkheden. Lineaire functies (ook ongelijkheden) Kwadratische vergelijkingen en ongelijkheden Ben nu bezig met de functies van kwadratische vergelijkingen en ongelijkheden. Hier zo ongeveer 3 maanden over gedaan. Bedankt: Rationeel, MathFreak, HarrydeYeager en alle anderen die me geholpen hebben. Plan: 31-12-09: Onderbouw wiskunde vwo niveau onder de knie krijgen + logaritmen en eventueel meer. 01-01-2010 tot 31-12-2010: Wiskunde B1.2 niveau: vwo, Natuurkunde niveau: vwo en scheikunde niveau: vwo. Ik heb er vertrouwen in! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|