Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2009, 22:40
sukkelaartje
sukkelaartje is offline
Dag,
ik ben al ziek van zatrdag, al voelde ik me zatrdag en zondag gewoon mottig maar maandag is het uitgebroken had dan al 38° en erg koud vooral, dinsdag was de ergste dag tot rond 39°, hoesten, hoofdpijn, loopneus, krampen in buik, geen honger en gelijk wat ik deed kbeefde van de koude, klag in bed met kleren aan, dikke trui of 2, kamer goed verwarmd en niks van ruiten open, deed ook niet anders dan slapen, voor het geval dat dat nog ging.
Gisteren(woensdag) was het al wat beter nog zelfde symptomen maar 38° meer en vandaag ging het nog wa beter, al hoest ik nu nog veel en heb nog loopneus en hoofdpijn maar koorts is bijna volledig verdwenen.
Maar ik heb hier geen dokter bij betrokken, heb alleen regelmatig dafalgan forte genomen om de koorts te doen dalen, maar tog zou ik graag weten wat ik had, is dit nu die fameuze Mexicaanse griep of gewoon iets andrs? Btw goede vriend van ik heeft volledig hetzelfde zoals ik maar hij loopt wel een dag achter. Hopelijk kunnen jullie me iets vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 23:56
Verwijderd
Het klinkt als griep, maar of het nu de Mexicaanse of een andere is, pfff.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 08:38
ganralph
ganralph is offline
als je echt wil weten wat het is, moet je toch naar de dokter gaan. dat kunnen wij hier op het forum niet zeggen.

kan inderdaad een griepvariant zijn; maar koorts, hoesten en buikkramp zijn veelvoorkomende symptomen bij heel veel ziektes...
Oud 06-11-2009, 08:54
Verwijderd
Je lichaam maakt koorts omdat je immuunsysteem beter werkt bij een hogere temperatuur, dus zo lang je niet aan het ijlen gaat (of heel hoge koorts hebt) kun je beter geen koortsremmers nemen. Voor de volgende keer dat je ziek bent

Het klinkt inderdaad vooral als griep, en het maakt niet zo veel uit of dat nu de Mexicaanse was. Je bent nu toch al bijna beter. Als je over, zeg een week, nog klachten hebt is het wel een idee om dat door de huisarts te laten controleren. Maar 1 week lage koorts en bovenste-luchtwegklachten die vanzelf overgaan is niet iets om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 12:36
sukkelaartje
sukkelaartje is offline
Citaat:
als je echt wil weten wat het is, moet je toch naar de dokter gaan. dat kunnen wij hier op het forum niet zeggen.

kan inderdaad een griepvariant zijn; maar koorts, hoesten en buikkramp zijn veelvoorkomende symptomen bij heel veel ziektes...
kan de dokter nu nog zien of het Mexicaanse griep of gewone griep is? Het is wel bijna over, het enige dat ik nu nog heb is zware hoest en loopneus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 13:09
Verwijderd
Wat maakt het uit? Zodat je kunt zeggen: Ik heb de Mexicaanse griep overleefd?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 20:52
FrantiC
FrantiC is offline
niet naar de dokter gaan!
die wil jou echt niet in zn praktijk hebben als je mogelijk de mex. griep hebt!
(kans is best reeel, symptomen zijn bij iedereen anders, maar de mex griep heest opt moment wel veel meer dan de 'gewone' griep)
Oud 08-11-2009, 14:30
Verwijderd
Citaat:
niet naar de dokter gaan!
die wil jou echt niet in zn praktijk hebben als je mogelijk de mex. griep hebt!
(kans is best reeel, symptomen zijn bij iedereen anders, maar de mex griep heest opt moment wel veel meer dan de 'gewone' griep)
Eh, dat is wat de overheid adviseert ja, de meeste huisartsen laten de mensen gewoon komen als ze goed ziek zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 17:19
FrantiC
FrantiC is offline
ik werk zelf dan in n ziekenhuis, daar worden op de SEH alle patienten gescreend, en is er een aparte afdeling voor patienten met de mex. griep. Dit allemaal om verdere verspreiding te voorkomen. Misschien is de huisarts van de TS wel makkelijker, maar ik zou zeker van tevoren bellen als je denkt dat je misschien de mex. griep hebt, en niet zomaar de praktijk binnenlopen...

ow en de dokter kan met zn blote oog niet zien op iemand mex. griep heeft of een andere variant, maar kan wel kweken afnemen (neus en keel) om de mex. griep vast te stellen. Niet alle huisartsen zullen dit echter doen, want ip moet je beide varianten gewoon uitzieken...

Regels voor berichten