Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2009, 12:33
ganralph
ganralph is offline
ik heb een probleempje met windows mail.

al jaren gebruik ik een pop3 mailadres in mijn windows mail, maar sinds een tijdje kan ik geen mail meer versturen. WM geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, terwijl ik wel mail kan ontvangen. ontvangen gaat echter niet als er een bericht in de outbox staat om verstuurd te worden (want dan is er dus weer geen verbinding mogelijk).

de foutmelding:
Citaat:
Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
verzenden en ontvangen gaat via zelfde url, maar ipv pop3 staat er bij verzenden SMTP (u snapt, ik heb er geen verstand van)

ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd, en ik heb ook bij de beheerder van de mailserver na gevraagd of er iets gewijzigd is, maar ook niet.

iemand tips?

EDIT: ik kwam er ook achter dat ik geen attachments heb ontvangen de afgelopen tijd. maar dus wel "kale" mails.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2009, 12:41
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
zie microsofts antwoord hierop (bron)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet de SMTP server van je internetprovider gebruiken (in jouw geval smtp.online.nl). Veel providers blokkeren, als anti-spam maatregel, poort 25 waardoor je geen andere SMTP servers kunt gebruiken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:33
ganralph
ganralph is offline
ah, dat was hem, super! thanx

begrijp nu ook waarom het soms wel goed ging: dat was mijn mobiele internet van KPN dat niet loopt te zeuren.

wel vreemd dat ik mijn mail dan niet verstuur via de server van mijn mailprovider, maar dat zal dan wel


ps. ik las tijdens het googlen dat sommige mensen het probleem omzeilen door een andere poort dan 25 te gebruiken voor hun uitgaande mail. kan dit en kun je dit naar eigen inzicht aanpassen?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:46
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat dat vooral mensen zijn die een eigen mailserver draaien. Sommige mailproviders zetten wel een extra poort open zodat mensen die poort 25 niet kunnen gebruiken toch hun server kunnen gebruiken, je zou kunnen navragen of dat bij jouw provider ook het geval is. Maar uiteindelijk maakt het natuurlijk niet zoveel uit, hoofdzaak is dat je mail verstuurd wordt
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:55
ganralph
ganralph is offline
da's waar

vermoed alleen dat ik nu problemen krijg wanneer ik mijn usb-modem inplug en buitenshuis via KPN ga werken (die zal wel weer niet uit de voeten kunnen met smtp.online.nl neem ik aan). gelukkig is de mailprovider een vriend van me, dus ook daar is aan te werken

nogmaals dank!
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 16:11
Rationeel
Rationeel is offline
nu er toch een topic open is die er een heeel klein beetje over gaat en ik geen zin heb om er een heel nieuw topic over te openen :

hoe doen de laptoppers het hier met smtp servers? gebruiken jullie een programma om zelf een lokale server te draaien of zijn er soms al dan niet geld kostende smtp servers? ik gebruik nu nog een smtp server dan de tu, maar dat account houdt binnen een paar maanden ook wel op te bestaan denk ik...

bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 18:56
Verwijderd
Lokale server is ook moeilijk omdat uitgaande smtp vaak geblockt is. Ik hop nog wel eens van iNetProvider en daarom heb ik maar gewoom mijn hotmail adres als hoofdadres ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 21:49
Rationeel
Rationeel is offline
mja dat laatste wil ik dus echt niet. ik heb van mijn werk een emailadres, maar die cheapo webhost heeft geen smtp ofzo

ik heb ook al geprobeerd via gmail te routen, maar dan komt bij elk mailtje je gmail-adres
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 19:57
Verwijderd
Dan kan je meestal gewoon de SMTP van je eigen mailprovider met aanmelding gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Problemen met Mail voor Windows 10
Daantje_0705
7 21-06-2016 18:32
Software & Hardware [Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6
Verwijderd
217 04-03-2011 15:12
Lifestyle nog meer nieuwe zooi
Verwijderd
500 02-08-2010 20:55
Software & Hardware [E-mail] Emoticons uitzetten in Windows live mail
Verwijderd
2 04-05-2008 12:41
Software & Hardware [Outlook Express] XP-mails in Vista-mail importeren ?
Atje85
4 27-01-2008 19:10
Software & Hardware kreeg een microsoft mailtje :( help me ff!
Rembo
8 12-11-2001 15:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.