Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2009, 12:33
ganralph
ganralph is offline
ik heb een probleempje met windows mail.

al jaren gebruik ik een pop3 mailadres in mijn windows mail, maar sinds een tijdje kan ik geen mail meer versturen. WM geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, terwijl ik wel mail kan ontvangen. ontvangen gaat echter niet als er een bericht in de outbox staat om verstuurd te worden (want dan is er dus weer geen verbinding mogelijk).

de foutmelding:
Citaat:
Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
verzenden en ontvangen gaat via zelfde url, maar ipv pop3 staat er bij verzenden SMTP (u snapt, ik heb er geen verstand van)

ik heb zelf niets aan de instellingen veranderd, en ik heb ook bij de beheerder van de mailserver na gevraagd of er iets gewijzigd is, maar ook niet.

iemand tips?

EDIT: ik kwam er ook achter dat ik geen attachments heb ontvangen de afgelopen tijd. maar dus wel "kale" mails.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2009, 12:41
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
zie microsofts antwoord hierop (bron)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:14
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet de SMTP server van je internetprovider gebruiken (in jouw geval smtp.online.nl). Veel providers blokkeren, als anti-spam maatregel, poort 25 waardoor je geen andere SMTP servers kunt gebruiken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 14:33
ganralph
ganralph is offline
ah, dat was hem, super! thanx