Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2009, 13:22
4no
4no is offline
Beste forum gebruikers

Klinkt het je ook bekend in je oren.
"Ik ben dik", "Ik moet dringend op dieet", ...
Wat doe/zeg jij dan als je zo iets hoort?

Bedankt 4no
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 13:23
Verwijderd
"stel je niet aan", en zo min mogelijk aandacht daaraan geven, maar wel meer aan haar, want het is gewoon een schreeuw om aandacht.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 13:54
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Beste forum gebruikers

Klinkt het je ook bekend in je oren.
"Ik ben dik", "Ik moet dringend op dieet", ...
Wat doe/zeg jij dan als je zo iets hoort?

Bedankt 4no
3 gevallen:

1. ''ach, dat valt toch wel mee?''
zou ik zeggen als de persoon in kwestie een beetje dik is.

2. Als de persoon in kwestie naar mijn mening niet dik is, dan zou ik wel duidelijk aangeven dat ik het niet met hem/haar eens ben.

3. Is de persoon in kwestie inderdaad véél te dik, dan zou ik voorbeelden bedenken om dit tegen te gaan.
vb.: ''we kunnen gezonder gaan eten,dan hebben we er beiden wat aan''.
of :'' je kan misschien een gewichtsconsulent raadplegen'' enz.
Oud 22-11-2009, 14:14
Verwijderd
Je bent zoals je bent en daarom vind ik je leuk. Je hoeft er niks aan te veranderen
dit is een hele subtiele zin, van ..je hebt ongelijk!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:41
Nona
Nona is offline
Ik raad diëten sowieso af, zeker voor de mensen die niet belachelijk veel eten. Sporten is veel gezonder, en je gaat er beter van in je vel zitten (niet alleen fysiek gezien, maar ook geestelijk). En als mensen wel degelijk dik zijn brainstorm ik graag met hen over leuke sporten, als ze niet dik zijn ontken ik direct, maar dan is over sporten praten ook leuk.
Oud 23-11-2009, 10:12
Verwijderd
"Dan eet je minder."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:16
Volk
Volk is offline
"Dik zijn doe je zelf."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 12:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Dit zijn doorgaands vrouwen, en deze zoeken (onbewust) naar een soort bevestiging van hun streefgedachten.

'ik ben dik'. Wat ze dus denken is dat te dik zijn, of ze weten niet of ze dit zijn.
Wat ze simpelweg willen horen is een antwoord dat aangeeft dat ze dit niet zijn, want het geeft hun vertrouwen dat ze er wel goed uit zien, en dat is feitelijk een compliment. Het meest gebruikelijk antwoord is dus 'nee hoor, dat is helemaal niet waar'.

Meestal gaat het daarna weer over iets nuttigs. Mensen die echt dik zijn weten dit vaak van zichzelf ook wel en zullen het ook niet zeggen, maar eerder iets van 'ik ga dieeten'. Meest toepasselijke antwoord is dan 'okay', met een lage intresse toon. Nouja, meest toepasselijk, zo doe ik het. Geeft aan dat ze dat mogen doen, maar ook dat het mij niet zoveel boeit dat ze nu te dik zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 12:50
Myuki
Myuki is offline
Dat ligt eraan of iemand werkelijk overgewicht heeft. En ik zal vragen wat voor dieet diegene in gedachten had.
Oud 23-11-2009, 14:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik klaagde daar ook een tijd over, en toen zei mijn vriendje: "Ik vind het niet belangrijk wat je weegt, ik vind het belangrijk dat je gelukkig bent. Als je denkt dat je gelukkiger bent als je vijf kilo afvalt, dan moet je dat doen, maar ik denk eigenlijk dat je daar niet gelukkiger van wordt."
En dat was echt heel fijn want hij liet zo echt merken dat hij van me houdt zoals ik ben (alleen zeggen 'ja ik hou van je zoals je bent en hoelaat is het eten klaar' is zo leeg) en dat was inderdaad belangrijker dan ook echt die vijf kilo kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 14:28
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik klaagde daar ook een tijd over, en toen zei mijn vriendje: "Ik vind het niet belangrijk wat je weegt, ik vind het belangrijk dat je gelukkig bent. Als je denkt dat je gelukkiger bent als je vijf kilo afvalt, dan moet je dat doen, maar ik denk eigenlijk dat je daar niet gelukkiger van wordt."
En dat was echt heel fijn want hij liet zo echt merken dat hij van me houdt zoals ik ben (alleen zeggen 'ja ik hou van je zoals je bent en hoelaat is het eten klaar' is zo leeg) en dat was inderdaad belangrijker dan ook echt die vijf kilo kwijtraken.
* aantekening maakt *
Oud 23-11-2009, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Dit zijn doorgaands vrouwen, en deze zoeken (onbewust) naar een soort bevestiging van hun streefgedachten.

'ik ben dik'. Wat ze dus denken is dat te dik zijn, of ze weten niet of ze dit zijn.
Wat ze simpelweg willen horen is een antwoord dat aangeeft dat ze dit niet zijn, want het geeft hun vertrouwen dat ze er wel goed uit zien, en dat is feitelijk een compliment. Het meest gebruikelijk antwoord is dus 'nee hoor, dat is helemaal niet waar'.

Meestal gaat het daarna weer over iets nuttigs. Mensen die echt dik zijn weten dit vaak van zichzelf ook wel en zullen het ook niet zeggen, maar eerder iets van 'ik ga dieeten'. Meest toepasselijke antwoord is dan 'okay', met een lage intresse toon. Nouja, meest toepasselijk, zo doe ik het. Geeft aan dat ze dat mogen doen, maar ook dat het mij niet zoveel boeit dat ze nu te dik zouden zijn.
Hmnja ik mopper ook wel eens over mijn vet en ik ben echt niet dik, maar het is toch niet zozeer dat ik nou wil dat iemand zegt dat ik helemaal niet dik ben. Dat weet ik namelijk best. Ik ben alleen iemand die altijd alles wat in d'r hoofd opkomt roept, dus als ik in een spiegel kijk en ik vind mezelf er retelekker uitzien, dan roep ik ook dat ik een gaaf figuur heb. Maar de andere helft van de tijd vind ik dat mijn vet achterlijk verdeeld is ofzo en dan foeter ik er wel op.

Maarrrr daar kun je als man dus niks mee Want je kunt wel zeggen "Je bent helemaal niet dik", maar dat weet ik ook zelf wel. En zeggen "Ja je hebt gelijk, ga op dieet," helpt ook niet. En wat Fizzle zegt, vind ik ook een suffe opmerking. Volgens mij kun je maar beter gewoon zeggen "Nou liever ik vind je retelekker, neuken?"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:26
Verwijderd
Ik ben dan wel geen jongen, maar als mijn vriendje (of een van mijn vriendinnen) klaagt dat hij/zij te dik is, ga ik daar helemaal in mee. 'Ja, inderdaad. Echt wel. Dat je met zo'n buik/benen/billen/onderkin nog de straat op durft. Ik had me al lang opgesloten. J emag blij zijn dat ik nog naast je zit zeg, bah, wat ben jij dik.' Meestal eindigt dit heel mooi in een grijns van 'Oh, ik stel me weer aan he?'

Maar op de middelbare heb ik daar geen vrienden mee gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ben dan wel geen jongen, maar als mijn vriendje (of een van mijn vriendinnen) klaagt dat hij/zij te dik is, ga ik daar helemaal in mee. 'Ja, inderdaad. Echt wel. Dat je met zo'n buik/benen/billen/onderkin nog de straat op durft. Ik had me al lang opgesloten. J emag blij zijn dat ik nog naast je zit zeg, bah, wat ben jij dik.' Meestal eindigt dit heel mooi in een grijns van 'Oh, ik stel me weer aan he?'

Maar op de middelbare heb ik daar geen vrienden mee gemaakt.
Ja dat doe ik ook wel eens
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 18:02
Juana__
Juana__ is offline
bijna alle meisjes die ik ken (die niet aan sport doen) zeggen om de zoveel tijd 'ik ga op dieet' blablabla... ik heb geleerd het gewoon te negeren (want dat doen ze toch niet) of dan plaag ik hen er wat mee als ik wat lekkers eet ofzo dat zij niet mogen... want 99% van de keren is het gewoon aanstellerij...

Is het daartegen iemand die echt moet afvallen, dan ga ik een gesprekje voeren over sport, wat haar plannen etc. zijn...

Ik zelf zou me rapper wat te dun vinden (dat komt ervan als mensen telkens nadat je ze een paar weken niet gezien hebt zeggen dat je erg slank bent, en vragen of je afgevallen hebt, hoewel je eigenlijk heel dezelfde maat en gewicht hebt) maar mijn vriendje maakt duidelijk dat dat helemaal niet nodig is door regelmatig spontaan zijn apreciatie uit te drukken voor mijn model... Dus als het je vriendin is die klaagt te dik te zijn (en als ze dat niet is), probeer zo een uitspraken te voorkomen door spontaan te zeggen dat ze een mooi figuur heeft?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 23:15
cenerentola
cenerentola is offline
Als ze echt te dik is, moet je haar op een gezonde manier stimuleren om af te vallen. Ik neem aan dat het niet het geval is, anders zou je geen topic openen over deze brandende kwestie. Als ze een normaal figuur heeft, moet je tegen haar zeggen dat ze een fantastisch lijf heeft en dat ze zich vooral geen zorgen moet maken.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 10:53
wup
wup is offline
Citaat:
Hmnja ik mopper ook wel eens over mijn vet en ik ben echt niet dik, maar het is toch niet zozeer dat ik nou wil dat iemand zegt dat ik helemaal niet dik ben. Dat weet ik namelijk best. Ik ben alleen iemand die altijd alles wat in d'r hoofd opkomt roept, dus als ik in een spiegel kijk en ik vind mezelf er retelekker uitzien, dan roep ik ook dat ik een gaaf figuur heb. Maar de andere helft van de tijd vind ik dat mijn vet achterlijk verdeeld is ofzo en dan foeter ik er wel op.

Maarrrr daar kun je als man dus niks mee Want je kunt wel zeggen "Je bent helemaal niet dik", maar dat weet ik ook zelf wel. En zeggen "Ja je hebt gelijk, ga op dieet," helpt ook niet. En wat Fizzle zegt, vind ik ook een suffe opmerking. Volgens mij kun je maar beter gewoon zeggen "Nou liever ik vind je retelekker, neuken?"

Ik heb exact hetzelfde. Het ene moment vind ik mezelf fantastisch, het andere vind ik mezelf net een pudding. En ik denk idd dat jouw oplossing de beste is die ik hier heb gelezen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 16:09
remy476
remy476 is offline

Laatst gewijzigd op 25-11-2009 om 21:26.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Ik klaagde daar ook een tijd over, en toen zei mijn vriendje: "Ik vind het niet belangrijk wat je weegt
Tot je opeens de 200 kilo passeert
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Als ze daar slank bij blijft zal het niet veel uitmaken
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Als ze daar slank bij blijft zal het niet veel uitmaken
Girl on top?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 04:50
Verwijderd
"If you think you're fat, you probably are. Don't ask."

(mijn broertje heeft een T-shirt waar dat op staat. Ik vond 't wel wat.)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 09:58
Kitten
Kitten is offline
Ik roep gewoon altijd dat ik ook dik ben. Dan gaat ze protesteren, en dan zeg ik: "Waarom beweer je dan wel over jezelf dat je dik bent?". Werkt best goed.
Oud 26-11-2009, 12:28
Mark
Mark is offline
Gewoon overdrijven, dan leren ze het wel af:

"Je bent moddervet, zou je niet eens wat vaker je vinger in je keel steken?"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 14:54
Volk
Volk is offline
Vandaag op school

Zij: Vind je mij dik?
Ik: Nee, niet echt dik... Meer een vetklep

begint ze te huilen

stom kind. Het zijn altijd van die labiele/domme mensen die niks van sarcasme snappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2009, 15:39
Qimm
Qimm is offline
en die zijn nog vaak dik ook...
Oud 26-11-2009, 15:49
Verwijderd
Je voorkomt dat meisjes gaan vragen of ze dik zijn door ze complimentjes te geven op momenten dat ze daar niet om vragen. Hoeven niet eens per se complimentjes over hun figuur te zijn.
Dat is natuurlijk wel iets wat je alleen bij je vriendinnetje of goede vriendin of zus doet, het is niet aan jou om het zelfvertrouwen van elke klasgenoot op te vijzelen. Maar als je veel omgaat met een meisje van 13-16 is het best een goed idee om minstens 3 keer per week een gemeend complimentje te geven.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 16:02
Batave
Batave is offline
Citaat:
Girl on top?
Hier dacht ik ook aan
Oud 26-11-2009, 21:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En wat Fizzle zegt, vind ik ook een suffe opmerking. Volgens mij kun je maar beter gewoon zeggen "Nou liever ik vind je retelekker, neuken?"
Wat is daar nou weer suf aan? Voor mij is het het beste dat hij had kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ja dat gebeurt altijd heel plotseling
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar nou weer suf aan? Voor mij is het het beste dat hij had kunnen zeggen.
Nja 't is natuurlijk niet waar, als het verschil te groot is, zal 'm dat echt wel wat kunnen schelen. En bovendien vind ik het zo kwijlerig
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 12:29
Verwijderd
Tuurlijk kan t m wel wat schelen als t extreem wordt, maar 5 kilo meer of minder kan de meeste mannen geen reet schelen. Dat is gewoon iets meer of iets minder houvast, boeit hun toch niet. En ik vind het wel mooi als mannen zeggen 'als jij er gelukkiger van wordt als je afvalt, moet je dat doen, maar anders niet'. Want dat is natuurlijk uiteindelijk wel waar t om gaat.
Neemt niet weg dat ie dat niet iedere keer zo moet zeggen, alleen als t een serieus gesprek is. Anders moet ie inderdaad maar iets zeggen als 'dan moeten we nu maar snel even wat kcal verbranden ' en 'doe es normaal, ik vind je lekker'.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 12:30
Verwijderd
Dik het niet aan met opmerkingen en misschien valt ze zelf wel af, door de race te verliezen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 21:42
Girliej91
Girliej91 is offline
aaah ik heb t ook zo vaak maar ik zeg het alleen niet. Bij mij is het alleen zo dat ik perfectie wil en zolang dat er niet is ben ik niet tevreden. Als dat bij jouw vriendin ook zo is kun je misschien vragen of ze dat voor zichzelf wil houden, want anders wordt je gek van het gezeur.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 08:12
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Gewoon overdrijven, dan leren ze het wel af:

"Je bent moddervet, zou je niet eens wat vaker je vinger in je keel steken?"
Dat ja
Oud 28-11-2009, 11:38
LilyB
LilyB is offline
Dieeten is sowieso geen goed idee. Maar je hebt vrouwen die zeggen dat ze dik zijn terwijl ze dat helemaal niet zijn, en dat ook eigenlijk wel weten maar aandacht willen. In dat geval inderdaad; stel je niet aan.

Er zijn ook vrouwen die ook niet dik zijn, maar zich wel zo voelen en daarmee zitten. In dat geval; praat met haar, luister en probeer te helpen.
Reageren

Regels voor berichten