Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik raad diëten sowieso af, zeker voor de mensen die niet belachelijk veel eten. Sporten is veel gezonder, en je gaat er beter van in je vel zitten (niet alleen fysiek gezien, maar ook geestelijk). En als mensen wel degelijk dik zijn brainstorm ik graag met hen over leuke sporten, als ze niet dik zijn ontken ik direct, maar dan is over sporten praten ook leuk.
|
![]() |
Dit zijn doorgaands vrouwen, en deze zoeken (onbewust) naar een soort bevestiging van hun streefgedachten.
'ik ben dik'. Wat ze dus denken is dat te dik zijn, of ze weten niet of ze dit zijn. Wat ze simpelweg willen horen is een antwoord dat aangeeft dat ze dit niet zijn, want het geeft hun vertrouwen dat ze er wel goed uit zien, en dat is feitelijk een compliment. Het meest gebruikelijk antwoord is dus 'nee hoor, dat is helemaal niet waar'. Meestal gaat het daarna weer over iets nuttigs. Mensen die echt dik zijn weten dit vaak van zichzelf ook wel en zullen het ook niet zeggen, maar eerder iets van 'ik ga dieeten'. Meest toepasselijke antwoord is dan 'okay', met een lage intresse toon. Nouja, meest toepasselijk, zo doe ik het. Geeft aan dat ze dat mogen doen, maar ook dat het mij niet zoveel boeit dat ze nu te dik zouden zijn. |
![]() |
|
Ik klaagde daar ook een tijd over, en toen zei mijn vriendje: "Ik vind het niet belangrijk wat je weegt, ik vind het belangrijk dat je gelukkig bent. Als je denkt dat je gelukkiger bent als je vijf kilo afvalt, dan moet je dat doen, maar ik denk eigenlijk dat je daar niet gelukkiger van wordt."
En dat was echt heel fijn want hij liet zo echt merken dat hij van me houdt zoals ik ben (alleen zeggen 'ja ik hou van je zoals je bent en hoelaat is het eten klaar' is zo leeg) en dat was inderdaad belangrijker dan ook echt die vijf kilo kwijtraken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarrrr daar kun je als man dus niks mee ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben dan wel geen jongen, maar als mijn vriendje (of een van mijn vriendinnen) klaagt dat hij/zij te dik is, ga ik daar helemaal in mee. 'Ja, inderdaad. Echt wel. Dat je met zo'n buik/benen/billen/onderkin nog de straat op durft. Ik had me al lang opgesloten. J emag blij zijn dat ik nog naast je zit zeg, bah, wat ben jij dik.' Meestal eindigt dit heel mooi in een grijns van 'Oh, ik stel me weer aan he?'
Maar op de middelbare heb ik daar geen vrienden mee gemaakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
bijna alle meisjes die ik ken (die niet aan sport doen) zeggen om de zoveel tijd 'ik ga op dieet' blablabla... ik heb geleerd het gewoon te negeren (want dat doen ze toch niet) of dan plaag ik hen er wat mee als ik wat lekkers eet ofzo dat zij niet mogen... want 99% van de keren is het gewoon aanstellerij...
Is het daartegen iemand die echt moet afvallen, dan ga ik een gesprekje voeren over sport, wat haar plannen etc. zijn... Ik zelf zou me rapper wat te dun vinden (dat komt ervan als mensen telkens nadat je ze een paar weken niet gezien hebt zeggen dat je erg slank bent, en vragen of je afgevallen hebt, hoewel je eigenlijk heel dezelfde maat en gewicht hebt) maar mijn vriendje maakt duidelijk dat dat helemaal niet nodig is door regelmatig spontaan zijn apreciatie uit te drukken voor mijn model... Dus als het je vriendin is die klaagt te dik te zijn (en als ze dat niet is), probeer zo een uitspraken te voorkomen door spontaan te zeggen dat ze een mooi figuur heeft? |
![]() |
|
Als ze echt te dik is, moet je haar op een gezonde manier stimuleren om af te vallen. Ik neem aan dat het niet het geval is, anders zou je geen topic openen over deze brandende kwestie. Als ze een normaal figuur heeft, moet je tegen haar zeggen dat ze een fantastisch lijf heeft en dat ze zich vooral geen zorgen moet maken.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb exact hetzelfde. Het ene moment vind ik mezelf fantastisch, het andere vind ik mezelf net een pudding. En ik denk idd dat jouw oplossing de beste is die ik hier heb gelezen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je voorkomt dat meisjes gaan vragen of ze dik zijn door ze complimentjes te geven op momenten dat ze daar niet om vragen. Hoeven niet eens per se complimentjes over hun figuur te zijn.
Dat is natuurlijk wel iets wat je alleen bij je vriendinnetje of goede vriendin of zus doet, het is niet aan jou om het zelfvertrouwen van elke klasgenoot op te vijzelen. Maar als je veel omgaat met een meisje van 13-16 is het best een goed idee om minstens 3 keer per week een gemeend complimentje te geven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tuurlijk kan t m wel wat schelen als t extreem wordt, maar 5 kilo meer of minder kan de meeste mannen geen reet schelen. Dat is gewoon iets meer of iets minder houvast, boeit hun toch niet. En ik vind het wel mooi als mannen zeggen 'als jij er gelukkiger van wordt als je afvalt, moet je dat doen, maar anders niet'. Want dat is natuurlijk uiteindelijk wel waar t om gaat.
Neemt niet weg dat ie dat niet iedere keer zo moet zeggen, alleen als t een serieus gesprek is. Anders moet ie inderdaad maar iets zeggen als 'dan moeten we nu maar snel even wat kcal verbranden ![]() |
![]() |
|
![]() |
aaah ik heb t ook zo vaak maar ik zeg het alleen niet. Bij mij is het alleen zo dat ik perfectie wil en zolang dat er niet is ben ik niet tevreden. Als dat bij jouw vriendin ook zo is kun je misschien vragen of ze dat voor zichzelf wil houden, want anders wordt je gek van het gezeur.
|
![]() |
|
Dieeten is sowieso geen goed idee. Maar je hebt vrouwen die zeggen dat ze dik zijn terwijl ze dat helemaal niet zijn, en dat ook eigenlijk wel weten maar aandacht willen. In dat geval inderdaad; stel je niet aan.
Er zijn ook vrouwen die ook niet dik zijn, maar zich wel zo voelen en daarmee zitten. In dat geval; praat met haar, luister en probeer te helpen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Een paar vragen over vrijen. Woeshje | 12 | 28-10-2010 10:49 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Psychologie |
Anorexia en boulimia, hoe denken jullie erover? miss-suus | 500 | 25-01-2004 13:44 | |
Psychologie |
Wat kunnen de oorzaken zijn van anorexia? -Meisje- | 31 | 01-02-2003 06:23 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |