Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2009, 16:51
Verwijderd
d

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 11:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2009, 17:29
Verwijderd
Welkom in de harde wereld van de middelbare school.

Wat je het beste kunt doen is naar een zorgcoördinator oid stappen als die er is bij jou op school. (die zal er vast wel zijn, gewoon goed zoeken). Leg je probleem daar eens voor, hij of zij heeft vast nog wel goede tips voor je. Bovendien kun je dit gewoon doen zonder dat iedereen het hoeft te weten.

Er zijn uiteraard dingen die vele malen belangrijker zijn dan populariteit, maar het is wel fijn als je niet steeds overblijft.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 17:46
Tijn21
Tijn21 is offline
Lastig altijd zo'n situatie..

Als ik even over mezelf eerst mag beginnen. Zelf ben ik nooit gepest. Zowel op de basisschool als op de middelbare school was ik vrijwel de populairste van de klas/school. Wel heb ik andere (klasgenoten) of andere slachtoffers gepest. Pesten is een gemakkelijke manier om iemand anders te kleineren en op die manier jezelf te "verhogen". Het geeft je, gek genoeg, als het ware een goed gevoel. Pesten is dus een "normaal" verschijnsel. Een manier om je eigen imago te vergroten en die van een ander te kleineren.

Interessant om te lezen dat je het hebt over rangen. Want die zijn, met name op de middelbare school, zeker aanwezig. Bijna alle leerlingen zijn soldaat als ze op de middelbare school komen. De één blijft soldaar, de ander wordt Korporaal, Sergant, Adjudant, Luitenant of Commandant. Jij was misschien een Korporaal en bent nu een beetje je rang aan het verliezen.

Het is irritant en vervelend als mensen je pesten. Pesten doen ze nooit alleen, pesten gaat in groepsverband. Met zijn allen tegen 1, want ja dat is wel de gemakkelijkste manier om te "winnen". Het is vooral interssant om te pesten wanneer er ook nog andere mensen toekijken. Immers durft vrijwel niemand er wat van te zeggen, en zijn de andere mensen bang. Bang om ook dat slachtoffer te worden.

Als je er vanaf wilt heb ik een tip voor je. In eerste instantie, laat je niet kennen. Gepest worden is denk ik ontzettent "kut", maar als je je laat kennen hebben ze je in de tang.

Wat je het beste kan doen is het volgende. Meestal zit er een soort van "leider" in de pestgroep. Zie hem als de commandant van dit "pest-legertje". Hij is degene die het aanzien heeft, en wordt gevolgd door zijn "Soldaatjes". Als je iets wilt bereiken moet je de commandant uitschakelen (niet te letterlijk nemen) dit kan prima op een normale manier.

Als je de commandant een keer één op één tegenkomt, het liefst buiten school want dat is de meest veilige manier, spreek hem op een normale manier aan. Hey pietje puk, ik wil even met je praten. En je doet je verhaal. Vertel hem duidelijk dat je niet gedient bent van zijn "pesterij-tjes". Vraag hem om normaal te doen en zeg dat je het kinderachtig vind. Word vooral niet emotioneel, kwaad of aggresief. Blijf gewoon rustig en doe je verhaal. Nadat je hem gesproken hebt geef je hem een hand. Je maakt symbolisch een soort van "deal".

De volgende dag zit je met hem in de klas. Zeg hem gedag en vraag "Alles goed?". Doe dit waar zijn "soldaatjes" bij zitten. Geloof mij, die zullen er niks meer van snappen hahaha. Het "leger" heeft bevelen nodig, maar neem maar van mij aan, die Commandant zal jou niet meer aanvallen

Succes! Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houd!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 18:21
willempiee
willempiee is offline
mond open doen

veel succes.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Als ik even over mezelf eerst mag beginnen. Zelf ben ik nooit gepest. Zowel op de basisschool als op de middelbare school was ik vrijwel de populairste van de klas/school. Wel heb ik andere (klasgenoten) of andere slachtoffers gepest. Pesten is een gemakkelijke manier om iemand anders te kleineren en op die manier jezelf te "verhogen". Het geeft je, gek genoeg, als het ware een goed gevoel. Pesten is dus een "normaal" verschijnsel. Een manier om je eigen imago te vergroten en die van een ander te kleineren.
Dat klinkt zo sympathiek (not). Pesten is niet normaal, en zal ook nooit zo zijn. Tip voor TS: Ik heb met pesten te maken gehad, en het beste wat je kunt doen is ze negeren, waardoor ze gaan denken dat ze "niets" zijn voor je. Na een tijdje kappen ze er wel mee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 19:46
Verwijderd
Nee kijk iedereen denkt nu dat ik vreselijk gepest word(Ik zal de titel veranderen) Maa dat valt allemaal reuze mee,,
Waar het pobleem meer zit is dat stuk over mijn vriendinnen...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 19:48
Verwijderd
Hoe wijzig ik de titel?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 21:24
Tijn21
Tijn21 is offline
Citaat:
Dat klinkt zo sympathiek (not).
Hmm er is weinig sympathieks mee bedoeld Hunter, het zijn wat praktische tips van iemand die weet wat pesten is (het doen ervan) en dus mogelijk handig kan zijn voor iemand die gepest wordt. Is verder alleen maar goed bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 21:26
Tijn21
Tijn21 is offline
Citaat:
Hoe wijzig ik de titel?
Ik heb even gekeken, maar volgens mij kan dat niet..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:34
Verwijderd
Zeg even wat het moet worden, dan verander ik hem wel even voor je
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 15:07
honkballertje
honkballertje is offline
Als je op de basisschool populair bent betekent dat niet automatisch dat je ook populair wordt op de middelbare school. je hoeft niet populair te zijn om ervoor te zorgen dat andere mensen je aardig vinden. blijf gewoon jezelf dan krijg je vanzelf wel wat vrienden (tenzij je je in de pauze ergens verstopt in het hoekje van de school waar niemand je ziet)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2010, 18:47
rugrat91
rugrat91 is offline
deel klappen uit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 17:08
Verwijderd
Dat lijkt me geen goed idee, daar word je niet populairder van.
Maar gewoon jezelf zijn is het beste. En sta open voor anderen, zorg dat je makkelijk aanspreekbaar bent.
Mocht je iets in groepjes moeten doen, neem dan initiatief en laat jouw goede kanten zien. De kans is dan groot dat mensen denken 'met haar kun je goed samenwerken, daar wil ik wel nog een opdracht mee doen'. En dan heb je het in feite al voor elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten