Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind dat seksuele voorlichting een vast iets moet worden en dus niet alleen bij leerlingen die Biologie volgen. Sowieso vind ik (met het oog op het kleine beetje seksuele voorlichting dat ik heb gehad op de middelbare school) dat het heel erg uitgebreid moet worden. Vooral als je het in de lagere klassen geeft (1e en 2e klas), want het is nogal logisch dat de mensen die vragen hebben, deze niet echt durven te stellen in een klas met puberale etterbakken.
Een vraag als "Kan je ook zwanger worden als je sperma doorslikt?" ga je natuurlijk niet in een vol klaslokaal stellen als je zo jong bent (hoewel het natuurlijk ook wel met een beetje logisch nadenken beantwoord kan worden, maar toch). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het klopt overigens wel dat er niets daarover in het proefwerk voorkwam, maar leerlingen leren het toch wel, want ze weten vantevoren niet wat er wel en niet voorkomt in het proefwerk.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die enge vragen, tja dat is natuurlijk wel zo. Maar soms zijn het 16jarigen (ZESTIEN ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Mijn ouders hebben mij bijna tot geen seksuele voorlichting gegeven. Eind groep 8 en in klas 1 kreeg ik het een beetje op school. En ik was nieuwsgierig, dus had al snel websites als www.sexwoordenboek.nl gevonden. En ik las de Hitkrant, waar de stomste vragen werden gesteld, maar daar leerde ik wel van. Best 'raar' eigenlijk dat dat zo is gegaan.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
natuurlijk, media en internet ook.
"...And expect them not to know what a woman's clitoris is Of course they gonna know what intercourse is By the time they hit fourth grade They got the Discovery Channel don't they? "We ain't nothing but mammals..."
|
In Engeland is seksuele voorlichting (in elk geval op basisscholen) wettelijk verboden en daar is heel toevallig het hoogste aantal tienerzwangerschappen van europa. Aangezien er veel armoe is en veel kinderen niet naar de middelbare school gaan en dus nooit seksuele voorlichting krijgen als ze het op de basisschool niet krijgen lijkt het me wel nodig.
Maar ik baseer dit voornamelijk op ervaringen van mijn directe omgeving dus dat is geen uitgebreid onderzoek enzo en mijn stiefmama werkt wel in een heel achtergestelde stad. Maar ik vind dat het wel nodig is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens vind ik wel dat seksuele voorlichting vooral de verantwoordelijkheid van de ouders is, en alleen de lichamelijke kant ervan die van de scholen*. Maar als je ouders het aan je uitleggen heet dat net zo goed seksuele voorlichting.
*maar omdat ouders vaak verzaken, vind ik het een goed initiatief dat scholen het dan maar doen |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
forumbazen: fuck ya'll br4m | 27 | 19-08-2003 18:24 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |