Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2010, 15:54
evaa1992
evaa1992 is offline
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje..

Ik ben 17 en mijn vriend is 19 en we hebben al twee jaar een relatie. Natuurlijk hebben we wel eens ruzie, maar mijn vriend is echt een lieve schat en hij is helemaal gek op me en heel eerlijk. Hij is misschien wel gekker op mij dan ik op hem. Het zit echt niet in zijn karakter om mensen te bedriegen of op te lichten.

Iets van een jaar geleden ofzo vertelde hij me zijn email-wachtwoord, waar ik verder niks mee heb gedaan. Toch was ik af en toe nieuwsgierig en keek ik in zijn inbox, om te zien waar hij mee bezig was.
Natuurlijk was hij nooit met stiekeme dingen bezig en dat vond ik heel fijn.
Een keer in de paar maanden kijk ik soms even naar zijn email om de bevestiging te hebben dat hij inderdaad te vertrouwen is en dat hij echt eerlijk tegen me is. Hij weet hier niet van, hij weet waarschijnlijk niet eens meer dat ik zijn wachtwoord ken.

Nu had hij het heel druk met vanalles de laatste tijd en hij had ook 2 baantjes en hij wilde met een ervan stoppen, omdat het hem te veel werd en ook vond hij het er niet meer zo leuk. Toen heeft hij opgezegd, terwijl ik zei dat hij misschien beter het baantje kon houden (een goed baantje) maar dan minder werken, gewoon af en toe je hoofd laten zien zodat je niet in een keer weg hoeft, het was gewoon een goede baan voor hem.
Maar goed, opgezegd alsnog, prima, geen probleem tussen ons.

Een week later vertelde hij me dat zijn baas met hem had gesproken en had gevraagd of hij alsjeblieft terug wilde komen omdat ze daar allemaal erg blij met hem waren en of hij dat niet minder of op een andere dag wilde werken. Ik blij natuurlijk, hij liet zich overhalen en blijft nu dus.

Maar wat lees ik nou vandaag bij zijn verzonden emails?
Hij had een mail gestuurd naar zijn baas waarin hij zei dat hij heel erg lang heeft nagedacht en toch graag het baantje wil houden en dat hij hoopte dat het nog zou kunnen en dat ze hem nog zouden willen. Hij hoopte het echt zei hij.
Uit andere mails blijkt dat zijn baas akkoord ging en dat het allemaal weer goed is gekomen.

Maar hij heeft tegen mij niet de waarheid verteld, iets waar ik hem nog nooit op heb betrapt en ook niks voor hem is.

Wat moet ik nu doen?
Ik wil weten hoe het zit en hem confronteren, maar ik ben bang dat dat ik zelf ook niet vrijuit ga omdat ik stiekem achter zijn rug om zijn mails zit te controleren..
Ik ben ook bang dat hij inderdaad tegen me heeft gelogen en natuurlijk kunnen we dat uitpraten maar ik ben ook bang dat ik er moeite mee ga hebben hem voortaan zomaar te geloven.
Wat kan ik doen, ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten,
Eva
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2010, 16:00
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Lastig, ik denk dat je beter gewoon je mond kunt houden. Hij heeft het baantje toch weer?
Het is misschien stom dat hij hierover gelogen heeft, maar misschien schaamde hij zich een beetje omdat jij al zei dat hij het baantje moest houden. Misschien heeft hem dat van gedachte veranderd om te vragen of ze hem terug wilden, maar voor jou heeft hij ervan gemaakt zij hem juist graag terug wilden...

Ik zal me niet te veel zorgen hierom maken, een ex van mij vertelde ook wel eens sterke verhalen (soortgelijk als dat van jou), maar hij was verder echt helemaal te vertrouwen hoor. ;-)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:08
Verwijderd
Hij voelde zich vernederd omdat hij op z'n knietjes is gegaan voor zijn baas en wilde dat niet aan jou laten merken, dus verdraaide hij de manier waarop hij die baan heeft teruggekregen. Niet zo nobel van hem, maar stukken minder achterbaks en onbetrouwbaar dan zijn mail stiekem controleren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:14
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Misschien heeft hem dat van gedachte veranderd om te vragen of ze hem terug wilden, maar voor jou heeft hij ervan gemaakt zij hem juist graag terug wilden...
voilà

volgens mij is hij 100% te vertrouwen, hoor, no worries!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:15
blauw engeltje
Citaat:
Hij voelde zich vernederd omdat hij op z'n knietjes is gegaan voor zijn baas en wilde dat niet aan jou laten merken, dus verdraaide hij de manier waarop hij die baan heeft teruggekregen. Niet zo nobel van hem, maar stukken minder achterbaks en onbetrouwbaar dan zijn mail stiekem controleren.
en hier ben ik het eigenlijk stiekem ook een beetje mee eens...
gewoon niet meer in zijn e-mail zitten en hem vertrouwen!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:19
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Hij is echt te vertrouwen hoor!, misschien alleen een beetje koppig om niet toe te geven aan jou toe, vandaar dat hij het verhaal een beetje verdraait
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:27
simpleasy
simpleasy is offline
ik zou wss hetzelfde hebben gedaan, als man probeer je instinctief bijna altijd beter te zijn dan de rest, zeker als je vriendin erbij is. het is dus een hele vernedering voor hem, en dat wou hij niet laten merken.
Hij is zeker te vertrouwen als ik dat zo lees, ik zou het hem niet vertellen, want stiekem zijn mails lezen is (vind ik) veel erger dan de waarheid verdraaien ;P
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:27
Sade
Sade is offline
Wat de reden ook mag zijn dat hij het verhaal een andere draai heeft gegeven; zijn mail checken is echt niet oké, iets met privacy?
Oud 25-01-2010, 16:28
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dit, en het is niet alsof hij vreemd gaat ofzo, waar maak je je druk om?
Oud 25-01-2010, 16:31
sicilion
sicilion is offline
Ik zou hem ook vragen zijn wachtwoord te veranderen, want helaas weet ik uit ervaring dat het moeilijk te weerstaan is om niet stiekem even te kijken
Oud 25-01-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:34
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik zou hem ook vragen zijn wachtwoord te veranderen, want helaas weet ik uit ervaring dat het moeilijk te weerstaan is om niet stiekem even te kijken
Ik weet ook het wachtwoord van mijn vriendin, maar die gebruik ik nooit om haar email te checken. Ik log alleen af en toe stiekem in op msn om haar naam te veranderen in iets liefs .
Oud 25-01-2010, 16:35
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:

@TS
Je klinkt een beetje als een controlfreak, de vraag is eerder of jij te vertrouwen bent.
Oud 25-01-2010, 17:53
evaa1992
evaa1992 is offline
Okee, jullie hebben allemaal gelijk, het is inderdaad ook helemaal niet netjes om zijn mail te checken.
Daar ben ik mezelf ook van bewust, dat is ook zo en ik weet ook dat ik fout zit daarmee.
Maar even los van mijn fout:

Het zit me toch niet helemaal lekker.
Ik ben ook zeker niet mijn vertrouwen in hem kwijt, maar ik vraag me wel af waarom hij het niet gewoon eerlijk gezegd heeft zoals het is. We vertellen elkaar namelijk alles en hij weet ook wel dat ik hem geen sukkel had gevonden als hij eerlijk gezegd had wat er gebeurd is.
Ik vind het aan de ene kant gewoon een beetje jammer dat hij het niet openlijk met me gespeeld heeft, hij had kunnen zeggen: 'eva, je hebt toch gelijk gehad, ik had niet zomaar moeten opzeggen, ik ga snel proberen het ondegaan te maken.' Natuurlijk is het voor hem een beetje stom om zijn fout toe te geven, maar ik weet gewoon dat hij het niet erg vind om fouten te maken en die toe te geven, zelfs niet aan mij. Ik vind het jammer dat hij dan op zn minst zijn eigen vriendin niet in vertrouwen heeft genomen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 19:16
Verwijderd
Tja, ik snap je ergens wel, maar ik zou het niet zo waarderen als mijn vriendin mijn email zou checken. Zeker niet voor dit soort dingen. Draai het eens om, wat zou jij vinden als jij hiermee geconfronteerd werd door je vriend?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 19:56
miekmuis
miekmuis is offline
Doe niet zo onredelijk zeg. Wees blij dat hij het nog zo belangrijk vindt om indruk op je te maken. En zoals al tig keer eerder gezegd hier, blijf uit zijn mailbox.
Oud 25-01-2010, 20:00
Batave
Batave is offline
Ik snap niet waar je je zo druk om maakt, het is alleen maar één klein dingetje, het is niet eens serieus ofzo. Mensen verdraaien dingen nu eenmaal heel vaak, live with it.
Oud 25-01-2010, 20:56
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Ik weet ook het wachtwoord van mijn vriendin, maar die gebruik ik nooit om haar email te checken. Ik log alleen af en toe stiekem in op msn om haar naam te veranderen in iets liefs .
Zulke lieve mannen ben ik niet gewend
Oud 25-01-2010, 21:02
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Okee, jullie hebben allemaal gelijk, het is inderdaad ook helemaal niet netjes om zijn mail te checken.
Daar ben ik mezelf ook van bewust, dat is ook zo en ik weet ook dat ik fout zit daarmee.
Maar even los van mijn fout:

Het zit me toch niet helemaal lekker.
Ik ben ook zeker niet mijn vertrouwen in hem kwijt, maar ik vraag me wel af waarom hij het niet gewoon eerlijk gezegd heeft zoals het is. We vertellen elkaar namelijk alles en hij weet ook wel dat ik hem geen sukkel had gevonden als hij eerlijk gezegd had wat er gebeurd is.
Ik vind het aan de ene kant gewoon een beetje jammer dat hij het niet openlijk met me gespeeld heeft, hij had kunnen zeggen: 'eva, je hebt toch gelijk gehad, ik had niet zomaar moeten opzeggen, ik ga snel proberen het ondegaan te maken.' Natuurlijk is het voor hem een beetje stom om zijn fout toe te geven, maar ik weet gewoon dat hij het niet erg vind om fouten te maken en die toe te geven, zelfs niet aan mij. Ik vind het jammer dat hij dan op zn minst zijn eigen vriendin niet in vertrouwen heeft genomen.
En jij hebt hem uiteraard verteld dat jij in z'n mail snuffelt 1-2x per maand en deze fout hebt ontdekt?
Oud 25-01-2010, 21:04
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oud 25-01-2010, 21:05
Arachnia
Arachnia is offline
Go batave.
Oud 25-01-2010, 21:06
Batave
Batave is offline
Citaat:
Go batave.
Oud 25-01-2010, 21:07
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Citaat:
mijn man hihihihihi <3
Oud 25-01-2010, 21:07
Arachnia
Arachnia is offline
..En nu is 't een 'get a room' moment.
Oud 25-01-2010, 21:08
Arachnia
Arachnia is offline
Anyway
OT:

Citaat:
En jij hebt hem uiteraard verteld dat jij in z'n mail snuffelt 1-2x per maand en deze fout hebt ontdekt?
Advertentie
Oud 25-01-2010, 22:49
Verwijderd
Ik zit al de halve dag na te denken - is er niet zo'n uitdrukking die neerkomt op: als je gaat snuffelen in andermans zaken kom je vanzelf achter dingen die je niet wilt weten?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 23:00
Changshan
Changshan is offline
Da's volgens mij een uitdrukking in een andere taal.

Anyway, laat het los. En ik zou het niet achter kunnen houden dat ik een tijdlang obsessief heb zitten gluren. Als je dat hebt toegegeven met excuses, ben je misschien weer even betrouwbaar als hij.

Verder zoals iedereen hierboven zegt; hij zal het verhaal wel opgeleukt hebben of er zit meer waarheid in dan uit die mails blijkt (baas wil hem terug en belt daarover, hij mailt terug dat ie hen ook wel mist etc. Je krijgt misschien maar de helft mee).
Oud 26-01-2010, 07:25
blauw engeltje
Citaat:
Da's volgens mij een uitdrukking in een andere taal.
wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 09:09
Breg
Breg is offline
Citaat:
We vertellen elkaar namelijk alles
Citaat:
Oud 26-01-2010, 12:14
Verwijderd
Gatverdamme zeg, blijf eens uit zijn email weg.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 13:12
Verwijderd
Ik vind niet dat er iets mis is met het checken van zijn email.
Maar dit vind ik allemaal wel meevallen. Hij is op zich behoorlijk eerlijk geweest over wat er gebeurd is met zijn baan. Ik denk dat hij zelf liever had gehad dat zijn baas hem terug had gevraagd in plaats van andersom. En het zal best moeilijk voor hem zijn geweest om op zo'n manier zijn baan terug te vragen. Hij heeft het jou verteld zoals hij het gewild zou hebben, wat niet heel ver af ligt van hoe het eigenlijk is gegaan. Ik vind het heel onschuldig, maar ik snap op zich wel dat je je afvraagt waarom hij het niet aan je heeft verteld. Je denkt: "we kunnen toch alles bespreken, waarom dit dan niet?!"

Maar misschien zijn er toch kleine, onschuldige dingetjes die jullie niet aan elkaar vertellen. Zoals bijv. dat jij zijn email af en toe controleert.

Dat hoeft geen probleem te zijn.. misschien verandert het nog.. misschien niet. Het is in ieder geval geen probleem in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 13:48
Horus
Horus is offline
HEt checken van zijn email is toch wel ver gaand. Ik bedoel, er zijn wel een aantal mensen die mijn email wachtwoord weten en vice versa (Changshan ) maar die laat iik met rust. Ik kan zelfs in de email van mijn ex, maar het is toch een soort van privacy.
En, kijk, als hij vreem zou gaan oid en dat blijkt eruit, dan zou ik er rustig naar infoirmeren, maar bij dit is het niet heel erg toch?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 16:46
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Pff, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind dit echt een beetje gezeur.
Gaat het iets té goed tussen jullie?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 17:44
Mark
Mark is offline
Hij draait en hij houdt zijn rug niet recht.

Volgende keer op een ander stemmen.
Oud 26-01-2010, 17:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Hij draait en hij houdt zijn rug niet recht.

Volgende keer op een ander stemmen.
Oud 26-01-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Pff, het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik vind dit echt een beetje gezeur.
Gaat het iets té goed tussen jullie?
Nou ja ik zou het ook vervelend vinden als 't vriendje niet gewoon zou vertellen hoe het zat maar een ander verhaal verzint. Maar ik zou nooit zijn mail lezen om vervolgens achter zoiets te komen. Als ik er achter zou komen, zou het zijn omdat iemand anders me iets vertelt ofzo, en dan zou ik hem er wél op aanspreken. Want zelfs al is het waarschijnlijk gewoon een leugentje om wat minder zielig over te komen, dan nog hoop ik dat 't vriendje mij gewoon altijd de waarheid wil vertellen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 20:26
Verwijderd
Dat heet nou een wit leugentje. Het kan geen kwaad, en het is meer om het voor zichzelf goed te praten dan om jou te pesten.

En het feit dat jij elke 2 maanden zijn e-mail controleert is ook een wit leugentje (wit verzwijgentje?). Kan jij jou wel vertrouwen, is de vraag.

Iedereen liegt wel eens, get over it. Vertel hem desnoods nog eens duidelijk (tussen neus en lippen door) dat hij je ALLES mag vertellen, ook al denkt hij misschien dat je dat af zou keuren. Maar blijf dan in het vervolg wel van zijn e-mail.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2010, 22:59
serac
serac is offline
volgorde :
[1] uitgangspunt : je bent n suffie ; nooit meer doen ;
[2] haal een bos bloemen en geef die aan hem "omdat ie zn baan weer heeft"
[3] kijk no-i-t meer in zijn mail en zanik er niet over, als je toch iets weten wil ; je wil niet alles weten, immers !
[4] overweeg hoe je over zes maanden hem een keer vertelt dat je vroeger wel es in zijn mail keek, maar dat nu no-i-t meer doet, allang niet meer ;
[5] en ze leefden nog lang en gelukkig ;
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 11:17
Lorelei
Lorelei is offline
En als de verleiding te groot is (want daar kan ik me namelijk wel iets bij voorstellen) vraag 'm dan of-ie z'n wachtwoord wil veranderen.
Oud 27-01-2010, 12:25
Changshan
Changshan is offline
Nadeel van zo'n wachtwoord is inderdaad dat je de neiging gaat krijgen bij ieder wissewasje/dipje te controleren. Beter van niet, dan word je ook meer gedwongen dingen direct uit te spreken.
Oud 27-01-2010, 17:09
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Nou ja ik zou het ook vervelend vinden als 't vriendje niet gewoon zou vertellen hoe het zat maar een ander verhaal verzint. Maar ik zou nooit zijn mail lezen om vervolgens achter zoiets te komen. Als ik er achter zou komen, zou het zijn omdat iemand anders me iets vertelt ofzo, en dan zou ik hem er wél op aanspreken. Want zelfs al is het waarschijnlijk gewoon een leugentje om wat minder zielig over te komen, dan nog hoop ik dat 't vriendje mij gewoon altijd de waarheid wil vertellen.
Dat is ook wat ik bedoel. Ik zou alleen iemand z'n mail of smsjes checken als ik heel sterk het gevoel heb dat er iets echt niet goed is, maar niet om de zoveel tijd van ach laten we maar even kijken of we iets kunnen vinden.

Ik kan me ook voorstellen dat de TS het niet leuk vind dat haar vriend niet helemaal open is geweest over die baan, maar dan zeg je dat tegen je vriend en mag hij het vervolgens niet leuk vinden dat zij hem nog steeds zijn mail nakijkt. Het is namelijk een blijk van vertrouwen dat hij dat wachtwoord eens aan haar heeft gegeven.

Wat ik overigens ook bedoel met gezeur is dat als zij dan eindelijk iets heeft gevonden waar ze niet zo blij mee is, daar gelijk een topic over geopend moet worden om de vraag te stellen of haar vriend nog wel te vertrouwen is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:07
Verwijderd
Niemand is 100% - als in elk gesproken woord is de waarheid - te vertrouwen.

De vraag is enkel of het binnen redelijke normen blijft. En die normen stel je samen (of zelf) vast.. zulke dingen zijn niet universeel.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2010, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Dat heet nou een wit leugentje.
nee, dat heet een leugentje om bestwil, tenzij je Engels spreekt, dan heet het een white lie
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 14:35
remy476
remy476 is offline
Ik zou er idd geen big deal van maken.
Oud 28-01-2010, 14:39
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Dat is ook wat ik bedoel. Ik zou alleen iemand z'n mail of smsjes checken als ik heel sterk het gevoel heb dat er iets echt niet goed is, maar niet om de zoveel tijd van ach laten we maar even kijken of we iets kunnen vinden.
Waarom zou je dat doen en het er niet gewoon met diegene over hebben?
Oud 28-01-2010, 15:17
Lotte^^
Lotte^^ is offline
^^als diegene iets zou hebben te verbergen, en je vraagt erna zal je denk ik geen eerlijk antwoord krijgen..

ik zou ook als ik iets heel erg vermoed zijn mail checken. maarja, bij TS is dat niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 15:19
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Waarom zou je dat doen en het er niet gewoon met diegene over hebben?
Als je tich keer voorzichtig om uitleg, verduidelijking, opheldering etc. vraagt en het wordt steevast ontkent, maar tegelijkertijd blijft het doorgaan, dan ga je op een gegeven moment toch kijken..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 15:26
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als er zo'n mate van gebrek aan vertrouwen is moet je het toch gewoon uitmaken? Dan is het probleem helemaal niet eens meer of er echt iets aan de hand is of niet.
Oud 28-01-2010, 15:46
Lente
Lente is offline
op basis hiervan weet je tuurlijk niet of hij te vertrouwen is, misschien kun je ook zijn smsjes lezen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2010, 16:01
blackheart03
blackheart03 is offline
Citaat:
op basis hiervan weet je tuurlijk niet of hij te vertrouwen is, misschien kun je ook zijn smsjes lezen
sarcasme of niet?

Maar inderdaad, als je hem vertrouwt is het toch nergens voor nodig om in zijn inbox te kijken? En het kan best dat ie hierover loog, hij zal het vast wel anders gewilt hebben maar waarschijnlijk wilde hij jou niet teleurstellen. Iedereen liegt weleens, dus dat is niets nieuws. ik zou er gewoon nog even over nadenken, het is niet zo dat hij is vreemd gegaan ofzo toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten