Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Lastige situatie!
Misschien heb je iets aan het prikbord voor familieleden, op www.sabn.nl... Deze landelijke Stichting Anorexia en Boulimia Nrevosa, organiseert ook contactdagen. Er zijn meer jongeren van wie een ouder met een eetstoornis zit. Misschien kun je met hen mailen als je wilt... Succes! |
![]() |
|
Ik denk dat je tegen je moeder moet zeggen dat je NU wilt praten en dat je voorlopig geen weerwoord wilt horen van haar tot jij klaar bent met praten. Je zegt dat je je ontzettend zorgen maakt over haar en bang bent dat ergere dingen gebeuren. Zeg haar dat ze niet meteen moet zeggen dat er niks aan de hand is en dat ze wel voldoende eet en geen honger heeft.
Laat haar niet meteen alles ontkennen, maar eerst naar jou luisteren over hoe bezorgd jij bent over je moeder en dat je haar op geen enkele manier kwijt wilt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mijn zus heeft zoiets gehad, wij hebben meerdere serieuze gesprekken geprobeerd te voeren, maar omdat ze prikkelbaar was liep dat altijd op ruzie uit. Uiteindelijk is het mn moeder gelukt om tot haar door te dringen en haar laten inzien dat het je problemen niet oplost door op zo'n manier te leven. Misschien niet echt nuttige info, maar ik hoop voor jou en je moeder dat jullie er uitkomen, praten, eindeloos praten
|
Verwijderd
|
Sja.. mijn moeder is 1.68 en weegt 50 kg.. Ze is echt dun, en eet niet speciaal veel.. Maar zo is ze gewoon dr hele leven al geweest.. Ze heeft wel periodes dat ze minder eet, wanneer he slecht met haar gaat, en dan valt ze weer wat af.. maar dat komt altijd vanzelf weer goed..
Het hoeft dus niet al bepaald te zijn dat je meoder een eetstoornis heeft. Ik zou haar in ieder geval goed in de gaten houden, of ze steeds minder gaat eten en dat soort dingen. Als het nou zo is dat ze zo verzwakt raakt dat ze regelmatig gaat flauwvallen en dat soort dingen is het misschien wel tijd om proffesionele hulpverlening in te schakelen. Maar zo ver is het nog niet toch? Sja, met haar proberen te blijven praten, blijven vragen.. Haar laten merken dat je het echt wel door hebt.. Maar doe dit niet in je eentje, maar samen met je vader.. Het is voor jou als dochter een grote verantwoordelijkheid je moeder van de anorexia af proberen te houden.. Dat vert veel energie.. Wat dat betreft kan ik met je meepraten, aangezien mijn moeder depressief is geweest.. Heel erg zelfs. Het was echt vreselijk om toe te zien hoe ze verzonk in haar depressie, niets meer deed.. om in haar ogen te kijken en niets te zien, niet dat lichtje dat mensen hebben.. En om haar te horen zeggen dat ze als jij niet had bestaan niet meer zou leven ![]() Maar met haar is alles goed gekomen, via therapie etc. is ze er nu weer bovenop.. Heel veel sterkte in ieder geval, laat haar je in ieder geval niet meesleuren enzow!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er nog een keertje over nagedacht, zou het misschien een vorm van aandacht vragen kunnen zijn ? Die aandacht zou dan weer betrekking kunnen hebben op waar we het op het strand over hebben gehad. Je moeder is denk ik minstens zo koppig als jij, maar ik zou haar er toch mee proberen te confronteren. En ervoor zorgen dat het niet op het belerende vingertje lijkt, maar gewoon zeggen dat je bang bent. Ik hoop dat je weet dat je altijd bij me terecht kan, bel je me zodra je je kut voelt ? Dikke kus en knuf, mijnt
|
thanks allemaal voor de superlieve en goede reacties!!
![]() Ik ga proberen met m'n moeder te praten (ook al wil ze waarschijnlijk niet luisteren) en m'n vader en ik gaan zoveel mogelijk eten koken wat ze normaal gesproken echt lekker vindt, dan kán ze al niet weigeren hoop ik! tja en verder is het hopen op een goede afloop ![]() Ik denk alleen dat we nog een lange weg te gaan hebben.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
wat nu? ~~dolce~~ | 40 | 13-11-2003 23:35 |