Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kwam deze tegen "Wiekiesjij stelt u in staat de kandidaten achter de partijen van uw gemeenteraad te leren kennen. Met deze stemhulp kunt u, door eenvoudig een aantal vragen te beantwoorden, uw favoriete kandidaat vinden. Begin eerst met het selecteren van uw regio."
www.wiekiesjij.nl Eens kijken of die meer naar mijn smaak is ![]() @Joostje: kwam bij de stemwijzers bij jou GL uit?
|
Verwijderd
|
Ik erger me iedere keer weer kapot aan die stellingen. Nu bij de gemeenteraadsverkiezingen kwamen er stellingen langs als 'de gemeente moet x doen' en tja, ik vind wel dat x moet gebeuren, maar dat dat niet iets gemeentelijks moet zijn, maar juist landelijk... dan kun je al niets met die steling. En vaak zijn ze ook dubbel, dan gaat de stelling al uit van iets waar ik niet achter sta. Ook erger ik me aan het gebrek van nuance. Ik vind het principe prima, maar de stellingen zijn te vaak niet goed.
|
![]() |
|
Dat wie kies jij is pas maf, net alsof het mij wat uitmaakt of degene op wie ik stem van lezen of van koken houdt
![]() En mja, stemwijzers en zo zijn handig om je een indicatie te geven, maar niet meer dan dat, vaak weet ik ook niet echt wat ik met de stellingen moet.
|
Ja, de stellingen zijn vaak niet goed of duidelijk. Dan komt er een totaal andere partij uit dan waar ik op zou willen stemmen. Als ik dan de partijprogramma's bekijk 'snap' ik pas hoe een stelling is bedoeld. Daarom lees ik gewoon partijprogramma's en doe geen stemwijzer.
Sowieso vind ik stemwijzers te kort schieten. Bij Utrecht bv. missen stellingen over hoger onderwijs (hallo, studentenstad?) en het stationsgebied (1 van Utrechts grootste problemen), terwijl partijen dit wel in hun programma hebben opgenomen. Echt, of de Dom weer wordt uitgebouwd boeit me geen fuck. Dat is toch niet zo belangrijk? Iig niet in vergelijking met een heel stationsgebied. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, ik herinner me weer een stelling:'Er moeten meer fietsenstallingen komen in plaats van parkeerplaatsen.'. Euhm? Ik ben wel voor meer fietsenstallingen maar niet tegen meer parkeerplaatsen... maar als ik 'oneens' stem, lijkt 't net alsof ik tegen meer fietsenstallingen ben, als ik 'eens' stem weer alsof ik tegen parkeerplaatsen ben. Handige stelling
![]() |
![]() |
|
"De gelden van Nuon moeten gebruikt worden om Alphen te voorzien van een volwaardig basisziekenhuis". Ik heb 'eens' gezegd, omdat ik vind dat Alphen een volwaardig basisziekenhuis zou moeten hebben, weet ik veel welk geld daarvoor gebruikt kan worden.
En dan stemmen partijen 'tegen' omdat het een taak is van de provincie en omdat het geld van Nuon nooit genoeg is. Dat weet ik toch niet. ;x
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kan beter bekijken wat de verschillende partijen zelf op die stellingen hebben geantwoord, want ik heb ook een paar keer een vraag echt anders geinterpreteerd. Of kijk op de websites van de verschillende partijen, daar presenteren ze vaak ook puntsgewijs wat hun standpunten zijn. (Voor de duidelijkheid; met het kieskompas scoren de SGP en SeniorenPartij altijd hoog bij mij... niet echt mijn partijen, ik stem GL
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stemwijzer: Provinciale Staten Gatara | 44 | 04-02-2003 08:33 | |
Uitgebreide stemwijzer: beter advies Boogie | 51 | 30-12-2002 15:27 | |
Hij is er weer voor de zwevende kiezers; de stemwijzer MissCzechMeOut | 57 | 09-12-2002 12:42 | |
de nieuwe landelijke stemwijzer! @pie | 50 | 04-05-2002 13:35 | |
wat adviseert de stemwijzer je te stemmen? Silent Enigma | 29 | 19-02-2002 18:37 |