Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 20:50
Verwijderd
Laatst poste ik een topic op de Kantine over de agressiviteit van tegenwoordig maar ik heb het gevoel dat ik er zelf hartstikke aan mee doe..

Ik sla niemand, Ik heb niet gevochten. Ik voel alleen ontzettend veel agressie. Ik ben ontzettend snel kwaad, heb de neiging om iemand gewoon zo ontzettend uit te schelden en erger me ontzettend snel en hard aan iemand..

Zou het misschien kunnen he.. Ik weet het niet maar ik zat er vandaag is over na te denken. M'n ouders zeggen het namelijk ook steeds: Sanne waarom ben je toch zo agressief. Ik heb ook zo f*cking erge ruzie's met ze enz..echt wazig
Maar
Zou het komen doordat..
Ik heb jaren gesneden om mijn agressie en frustratie (jegens mezelf) te uiten. Ik heb dit een maandje ofzo niet meer gedaan en sindsdien is het eigelijk begonnen.

Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben of is dit onzin?
En hoe los ik dit op, zonder weer beginnen met snijden? Want de verleiding wordt steeds groter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 21:05
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
Ik Heb Ook Ontzettend veel last van aggressie...maar ik heb dat gewoon doordat ik bepaalde dingen heb meegemaakt en daar met niemand over kan praten..en dan word ik zenuw8tig en snel geirriteerd..Ik sla snel van me af...ook al doet die gene eigenlijk niemand kwaad...alleen irriteerd hij mij DUs sla ik van me af...LEKKER VAAG!
Maar je moet wteen dat snijden geen oplossing is....Praten is beter...ik heb me voorgenomen..na de vakantie contact te zoeken met een vertrouwenspersoon op school..als je wilt kunnen we er op msn vereder over praten...wat is je emailadres?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:07
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
ik heb je toegevoegd!
Probeer met iemand te praten...dat lucht op... verminderd aggresiie
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:10
Verwijderd
Dankje,
We'll talk @ MSN
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:40
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Laatst poste ik een topic op de Kantine over de agressiviteit van tegenwoordig maar ik heb het gevoel dat ik er zelf hartstikke aan mee doe..

Ik sla niemand, Ik heb niet gevochten. Ik voel alleen ontzettend veel agressie. Ik ben ontzettend snel kwaad, heb de neiging om iemand gewoon zo ontzettend uit te schelden en erger me ontzettend snel en hard aan iemand..

Zou het misschien kunnen he.. Ik weet het niet maar ik zat er vandaag is over na te denken. M'n ouders zeggen het namelijk ook steeds: Sanne waarom ben je toch zo agressief. Ik heb ook zo f*cking erge ruzie's met ze enz..echt wazig
Maar
Zou het komen doordat..
Ik heb jaren gesneden om mijn agressie en frustratie (jegens mezelf) te uiten. Ik heb dit een maandje ofzo niet meer gedaan en sindsdien is het eigelijk begonnen.

Zou dit hier iets mee te maken kunnen hebben of is dit onzin?
En hoe los ik dit op, zonder weer beginnen met snijden? Want de verleiding wordt steeds groter
Hai meisjuh...

ik denk niet dat die woede komt omdat je jezelf niet meer snijdt.
Ik heb mijzelf ook gesneden en ben ook vaak zo kwaad! Maar ik had dat ook al toen ik mezelf nog sneed. Bij mij was het door dingen uit mijn omgeving die ik niet achter me kan laten.
Als jij denkt dat je minder agressief wordt als je jezelf weer gaat snijden heb je het echt mis. Klinkt vast superstom maar het beste wat je kan doen is met iemand praten. Niet per se een proffessioneel iemand, maar gewoon een vriendin in vertrouwen nemen. Ik heb iig echt superveel aan vrienden en vriendinnen.
Succes iig....
Oud 08-08-2002, 15:33
Verwijderd
Dankje voor reactie..
Ik zit bij een Psycholoog maar het helpt (nog?) geen hond

Vandaag moest ik tennissen, wedstrijd.
Eerste set 6-0 gewonnen (Voor degene onder ons die geen tennisregels kennen, je moet 2 sets winnen)
2e set stond ik met 4-1 voor.
En toen?
2 foutjes.
En Huppaaaaa
Sanne wordt kwaad
4-2, 4-3..En ik geef de set af
Ik sla mezelf tegen m'n benen met m'n racket
Ik kras mezelf in m'n gezicht tot bloedens toe
En iedereen kan het zien
Ik sla met m'n racket op de grond
Ik scheld mezelf uit
3e set gewonnen.
Niet tevreden.
Boos, agressief
Daarna merk ik dat me fiets ook nog is helemaal in elkaar is getrimt. Ik weet het niet meer. Het gaat niet meer. Ik ben te agressief voor mezelf. Ik ben een gevaar voor mezelf
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:07
Rhinus
Rhinus is offline
LoveGirl, sport je?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 16:51
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ik zit bij een Psycholoog maar het helpt (nog?) geen hond

Ik weet het niet meer. Het gaat niet meer. Ik ben te agressief voor mezelf. Ik ben een gevaar voor mezelf
Hoe lang ben je al bij die psycholoog in behandeling als ik vragen mag?
Misschien is het een idee om, als je kwaad wordt, op papier te zetten wat je op dat moment voelt, zodat je je agressie als het ware van je af schrijft.
Oud 08-08-2002, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
LoveGirl, sport je?

Waarom vraag je dit?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Hoe lang ben je al bij die psycholoog in behandeling als ik vragen mag?
Misschien is het een idee om, als je kwaad wordt, op papier te zetten wat je op dat moment voelt, zodat je je agressie als het ware van je af schrijft.

Heb iets van 5/6 gesprekken gehad

Ik heb weer gesneden
Erg wazig
Maar ik voel een enorme
Rust

Ik heb geschreven
Ik zweer het
2 kantjes vol
Maar pas na dat ik mijn mes had weggelegd
Was die rust er weer..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:37
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Waarom vraag je dit?
Stop eens met dat " ". 't Is gewoon een vraag..

Als je sport dat kun je veel agressie kwijt. Als je bijvoorbeeld tennist kun je lekker slaan enzo. Dat kan helpen om minder agressief te worden. Dus..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Stop eens met dat " ". 't Is gewoon een vraag..

Als je sport dat kun je veel agressie kwijt. Als je bijvoorbeeld tennist kun je lekker slaan enzo. Dat kan helpen om minder agressief te worden. Dus..
Die waren omdat ik een post ervoor een verhaal typte over m'n tenniswedstrijd Zou ik dan sporten of niet?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:41
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Die waren omdat ik een post ervoor een verhaal typte over m'n tenniswedstrijd Zou ik dan sporten of niet?
Je kan niet verwachten dat ik alle reply's lees. Ik zag 't niet staan 1 je 'hoofd post' dus.. Maar vergeet dus dat ik dat vroeg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Je kan niet verwachten dat ik alle reply's lees. Ik zag 't niet staan 1 je 'hoofd post' dus.. Maar vergeet dus dat ik dat vroeg.
Ok
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:53
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Heb iets van 5/6 gesprekken gehad

Ik heb weer gesneden
Erg wazig
Maar ik voel een enorme
Rust

Ik heb geschreven
Ik zweer het
2 kantjes vol
Maar pas na dat ik mijn mes had weggelegd
Was die rust er weer..
Snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Het lijkt me het beste dat je samen met de psycholoog een alternatief voor het snijden zoekt dat niet schadelijk voor je is en wat je toch rust geeft.
Oud 09-08-2002, 11:20
the 6th gate
the 6th gate is offline
als je je agressiviteit kwijt wil zou je een boksbal kunnen kopen
raak je volgens mij aardig wat agressie mee kwijt
Oud 09-08-2002, 11:24
Palazafski
Palazafski is offline
of gewoon af en toe een dampie?
word je ook heel chill van!
Oud 09-08-2002, 11:36
Verwijderd
Guess what

Ik krijg een boksbal
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. Het lijkt me het beste dat je samen met de psycholoog een alternatief voor het snijden zoekt dat niet schadelijk voor je is en wat je toch rust geeft.
Voor mij ontstaan er geen nieuwe problemen
Voor mij ontstaat er alleen rust
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 11:43
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Guess what

Ik krijg een boksbal

kan je lekker je agressie kwijt meppen
Oud 09-08-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
the 6th gate schreef:

kan je lekker je agressie kwijt meppen
Ja, en hij slaat niet terug
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:53
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Voor mij ontstaan er geen nieuwe problemen
Voor mij ontstaat er alleen rust
Door te snijden breng je jezelf anders wel lichamelijke schade toe omdat je jezelf verminkt, dus dat is wel degelijk als een probleem te beschouwen. Misschien lijkt het dat snijden de enige manier voor je is om tot rust te komen omdat je dat zo gewend bent, maar je zult toch op een andere manier tot rust moeten zien te komen zonder jezelf te snijden.
Oud 09-08-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Door te snijden breng je jezelf anders wel lichamelijke schade toe omdat je jezelf verminkt, dus dat is wel degelijk als een probleem te beschouwen. Misschien lijkt het dat snijden de enige manier voor je is om tot rust te komen omdat je dat zo gewend bent, maar je zult toch op een andere manier tot rust moeten zien te komen zonder jezelf te snijden.
Waarschijnlijk wel
Heb alleen de juiste manier nog niet gevonden
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 09:58
Rioto
speel je een instrument ? want als ik fucking agressief ben pak ik me gitaar en speel ff wat en ben het kwijt
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 12:47
Verwijderd
Geen instrument nope..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2002, 13:32
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ga altijd heel hard zingen als ik mijn agressie kwijt moet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:48
Verwijderd
Geloof me
Ik probeer van alles
Van rennen tot ik uitgeput ben
Tot schreeuwen
Tot glazen kapot gooien
Tot slaan

Het zit in m'n bloed
En hoe meer bloed ik verlies
Hoe minder agressief ik ben

Dat gevoel heb ik
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:00
Rioto
heb je geen hobby,s ? mischien dat het iets help als je iets doet wat je leuk vind
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:18
Verwijderd
Tennis
Vink echt mega gaaf om te doen
Maar ik word er alleen maar agressiever van

Ik kan de druk ook niet meer aan de laatste tijd
Matchpointen (voor of tegen dat maakt niet uit) Ik ben veel te gespannen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 23:47
Rhinus
Rhinus is offline
Misschien moet je eens flink ontspannen.

Door bijvoorbeeld. (HAAT ME NU NIET!!)
-Te blowen
-Te sexen/zelfbevredigen
-Te zuipen

Kan ook opluchten.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Misschien moet je eens flink ontspannen.

Door bijvoorbeeld. (HAAT ME NU NIET!!)
-Te blowen
-Te sexen/zelfbevredigen
-Te zuipen

Kan ook opluchten.
Ik haat je niet

Blowen --> Doe ik niet, Begin ik niet aan, En ga ik ook nooit aan beginnen.
Zelfbevrediging--> Dat werkte eerst goed. Dan stelde ik voor mezelf de keus (Niet lachen) Of sexen, Of snijden. En dan was de keuze snel gemaakt. Maar nu doe'k het samen.
Zuipen --> Is goed gelukt Zaterdag. Maar ik kan niet aan de gang blijven met zuipen.

Wel kei bdankt voor je reacite hoor
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 12:03
Rioto
het zit tussen je oren klaar
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 14:50
Verwijderd
Ja daar was ik ook al achter schat
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:06
Droyd
Droyd is offline
Je hoeft je er niet druk om te maken dat je agressief bent...Ikzelf leg me erbij neer dat ik wat teveel heb...Ik lap de kritiek van andere mensen (en misschien wel van mezelf) simpelweg aan me laars...Mijn ma is ook ferm snel boos en ze durft wel eens letterlijk schoppen, zelfs nu ik reeds 17 geworden ben

Ik heb haar toen op een keer in de grond gegooid, maar had toen achteraf wel veel spijt van maar het is gebeurd he...

Op de bus vielen me er op een keer enkele mensen lastig...ik begon helemaal te blozen enzo en durfde niemand aankijken, tot op een gegeven moment ik de controle over mezelf verloor en gewoon rechtstond en begon te meppen met mijn vuisten op een van die kerels...en plots hadden ze allemaal schrik van me, en het enige wat ze deden was slechts bluffen erna (he man, ga je mee we stappen hier af om op hem te slaan)...hebben ze niet gedaan, sukkels
Toen ik thuis kwam heb ik ook wel deftig gesneden, voornamelijk om de dingen die me gezegd werden...maar ik ben nu al een hele tijd gestopt, en ik ben er best wel blij om

Ook heb ik reeds een keer enkele mensen aangevallen toen ik straal bezopen was...ze zeiden me vanalles (negatieve shit), maar nix kon me deren omdat ik zo, zo dronken was...en toen lachte er eentje met me schoenen, (waarschijnlijk zochten ze ergens naar een van me zwakke plekken, die wegens intoxicatie niet te boven kwamen )
En ik bleek toen vooruit gesprongen te hebben en die gast bij zijn nek te hebben gegrepen...nagels in zijn nekvel...kon amper meer op mijn benen staan, en toen lag ik daar tussen de struiken...gelukkig lieten ze mij met rust...mijn vriend die me was komen bijstaan in mijn dwaasheid had er toen door mijn schuld wel van langsgehad

Ik ga zelf naar de psycholoog enzo, maar ik denk niet dat ze degelijk helpt...ik heb meer het gevoel dat ik de dingen meer kan relativeren plots, vergeleken bij vorig jaar, toen ik moest thuisblijven voor 2 dagen daar ik een soort van woede aanval had gekregen voortkomend uit stress...toen hebben me ouders maar besloten om met iemand te gaan praten, ...althans met tegenzin...en eigenlijk, alhoewel de genoemde voorvallen dwaas en ongegrond zijn heb ik meer zelfvertrouwen gekregen, omdat ik het gevoel heb dat ik me kan verweren tegenover vroeger...op welke manier dan ook, en welke de gevolgen ook moge zijn

Ik voel me tenminste beter

Als in jou geval...waarschijnlijk mis jij iets...en snijden is niet echt een goeie manier om er bovenop te komen wat ik toen wel dacht
...wat houd die frustatie tegenover jezelf precies in...kan je zeggen waarom je snijd?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef:
Je hoeft je er niet druk om te maken dat je agressief bent...Ikzelf leg me erbij neer dat ik wat teveel heb...Ik lap de kritiek van andere mensen (en misschien wel van mezelf) simpelweg aan me laars...Mijn ma is ook ferm snel boos en ze durft wel eens letterlijk schoppen, zelfs nu ik reeds 17 geworden ben

Ik heb haar toen op een keer in de grond gegooid, maar had toen achteraf wel veel spijt van maar het is gebeurd he...

Op de bus vielen me er op een keer enkele mensen lastig...ik begon helemaal te blozen enzo en durfde niemand aankijken, tot op een gegeven moment ik de controle over mezelf verloor en gewoon rechtstond en begon te meppen met mijn vuisten op een van die kerels...en plots hadden ze allemaal schrik van me, en het enige wat ze deden was slechts bluffen erna (he man, ga je mee we stappen hier af om op hem te slaan)...hebben ze niet gedaan, sukkels
Toen ik thuis kwam heb ik ook wel deftig gesneden, voornamelijk om de dingen die me gezegd werden...maar ik ben nu al een hele tijd gestopt, en ik ben er best wel blij om

Ook heb ik reeds een keer enkele mensen aangevallen toen ik straal bezopen was...ze zeiden me vanalles (negatieve shit), maar nix kon me deren omdat ik zo, zo dronken was...en toen lachte er eentje met me schoenen, (waarschijnlijk zochten ze ergens naar een van me zwakke plekken, die wegens intoxicatie niet te boven kwamen )
En ik bleek toen vooruit gesprongen te hebben en die gast bij zijn nek te hebben gegrepen...nagels in zijn nekvel...kon amper meer op mijn benen staan, en toen lag ik daar tussen de struiken...gelukkig lieten ze mij met rust...mijn vriend die me was komen bijstaan in mijn dwaasheid had er toen door mijn schuld wel van langsgehad

Ik ga zelf naar de psycholoog enzo, maar ik denk niet dat ze degelijk helpt...ik heb meer het gevoel dat ik de dingen meer kan relativeren plots, vergeleken bij vorig jaar, toen ik moest thuisblijven voor 2 dagen daar ik een soort van woede aanval had gekregen voortkomend uit stress...toen hebben me ouders maar besloten om met iemand te gaan praten, ...althans met tegenzin...en eigenlijk, alhoewel de genoemde voorvallen dwaas en ongegrond zijn heb ik meer zelfvertrouwen gekregen, omdat ik het gevoel heb dat ik me kan verweren tegenover vroeger...op welke manier dan ook, en welke de gevolgen ook moge zijn

Ik voel me tenminste beter

Als in jou geval...waarschijnlijk mis jij iets...en snijden is niet echt een goeie manier om er bovenop te komen wat ik toen wel dacht
...wat houd die frustatie tegenover jezelf precies in...kan je zeggen waarom je snijd?
Ik maak me er wel degelijk druk om omdat ik er nogal, net zoals jij, in lastige situaties door kom. Veel ruzie's met voornamelijk me ouders, en vechten met andere meisjes..

Mijn frustratie tegen mezelf is,
dat ik niet kan zijn wat ik erg graag wil zijn.
Mooi, knap, lief, spontaan.
Elke keer als mij duidelijk wordt gemaakt dat ik dat niet ben,
Doet het me pijn.
Ik voel haat voor mezelf. Wat er ook gebeurd. Als ik verlies met tennis bijvoorbeeld, ben ik zo ontzettend kwaad op mezelf.
Als ik verlies met een spelletje, als ik iets niet kan doen wat ik graag wil. Ik kan geen teleurstellingen en tegenslagen aan. Daar word ik gek van, ga ik flippen.

Tsja..Het zal wel wat wazig overkomen maar ik kan het niet goed met woorden omschrijven
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 23:28
Rioto
ga naar een HC show en ga moshen als dat niet oplucht weet ik het ook niet meer , bij het moshen sla ik al m,n frustatie eruit en voel me helemaal Top als ik eruit komt
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef:
ga naar een HC show en ga moshen als dat niet oplucht weet ik het ook niet meer , bij het moshen sla ik al m,n frustatie eruit en voel me helemaal Top als ik eruit komt
Wat is moshen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 11:53
Rioto
elkeer verott slaan zeg maar , dat helpt ernorm
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 17:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Mijn frustratie tegen mezelf is,
dat ik niet kan zijn wat ik erg graag wil zijn.
Mooi, knap, lief, spontaan.
Elke keer als mij duidelijk wordt gemaakt dat ik dat niet ben,
Doet het me pijn.
Ik voel haat voor mezelf. Wat er ook gebeurd. Als ik verlies met tennis bijvoorbeeld, ben ik zo ontzettend kwaad op mezelf.
Als ik verlies met een spelletje, als ik iets niet kan doen wat ik graag wil. Ik kan geen teleurstellingen en tegenslagen aan. Daar word ik gek van, ga ik flippen.

Tsja..Het zal wel wat wazig overkomen maar ik kan het niet goed met woorden omschrijven
Als je niet kunt zijn wat je graag wilt zijn kun je altijd proberen om jezelf te accepteren zoals je bent. Als je dat eenmaal kunt zal de haat die je voor jezelf voelt ook verdwijnen. Als je iets niet kunt wat je graag wilt, probeer dan iets te vinden wat je wel kunt. Als je geen teleurstellingen en tegenslagen aankunt is het van belang dat je alsnog leert om daar mee om te gaan. In hoeverre hebben jij en de psycholoog dit al met elkaar besproken?
Oud 13-08-2002, 20:45
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Als je niet kunt zijn wat je graag wilt zijn kun je altijd proberen om jezelf te accepteren zoals je bent. Als je dat eenmaal kunt zal de haat die je voor jezelf voelt ook verdwijnen. Als je iets niet kunt wat je graag wilt, probeer dan iets te vinden wat je wel kunt.

precies wat mathfreak zegt, probeer jezelf te accepteren. Kijk al wil je altijd lief zijn voor iedereen, dat kan niet. Niemand kan dat, tenzij ze er zelf compleet aan onderdoor gaan, en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb pas geleden een boek gelezen toen ik in een depressieve periode zat over dat je jezelf een heleboel dingen aanpraat, en daar stonden dit soort dingen onder andere in.
Dat je echt niet de beste hoeft te zijn en dat soort dingen.
Oud 14-08-2002, 18:29
Verwijderd
Yeah yeah dat weet ik allemaal en daar heb ik het ook allemaal met die pscyho over gehad.
Ik weet wel dat ik mezelf moet accepteren maar dat is me deze afgelopen jaren niet gelukt.

Zouden al die meisjes,
Die op straat nu ook zo agressief zijn,

Zouden die hetzelfde hebben als ik?
Ik heb al een paar meisjes gehad op MSN die me op deze topic aanspraken omdat ze het herkende. Ik ben dus niet de enige.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten