Dag iedereen
Mijn franse instinct laat me weer eens in de steek, en mijn zelfvertrouwen is helemaal weg. Tegen maandag moet ik mondeling presentatie doen over hoe ik mijn leven zie binnen 5 jaar, maar ik ben bang dat mijn tekst vol fouten zit!
Zou iemand me alsjeblieft willen helpen daar bij onderstaande tekst de nodige correcties te geven??
Alvast bedankt!
Ruben
Nederlandse Tekst + Franse Tekst
Binnen vijf jaar hoop ik ten eerste mijn diploma gehaald te hebben, aangezien de studie die ik zal doen 5 jaar duurt. Ik heb gekozen voor de richting biochemie aan de universiteit van Gent. Hiervoor heb ik gekozen omdat wetenschappen me boeien en ik later de wetenschap wil helpen met het vinden van nieuwe pilletjes en nieuwe vaccins tegen gevaarlijke ziektes.
Als ik mijn diploma heb, hoop ik dat ik direct aan een vast werk geraak. Ook hoop ik dat ik met dit werk een aardig bedrag verdien, zodat ik me een knus huisje kan kopen. Zolang ik geen geld heb om dit huis te betalen, zal ik bij mijn ouders blijven wonen om geld te sparen. Het is goed mogelijk dat ik later naar het buitenland verhuis voor een kleine poos. Ik zou een levenservaring rijker zijn, en ik hou van het ontdekken van onbekende dingen
Ten slotte wil ik binnen 5 jaar zeker wat sportief blijven, en niet alleen op café zitten ( Iets wat bijvoorbeeld Jo wel zal doen). Zo wil ik zeker niet worden, dus laten we hopen dat ik deze goede waarnemen kan waarmaken!
Dans cinq ans, d’abord j’espère avoir mon diplôme, parce que l'étude je vais faire durent 5 ans. J'ai choisi l’étude de biochimie à l'Université de Gand. J’ai choisi pour la science ca m’intéresse et dans quelques années, je veux aider0 la science à trouver de nouvelles pilules et des vaccins contre des maladies dangereuses.
Si j’ai obtenu obtenu mon diplôme, j'espère que j’aurai trouver tout de suite un emploi permanent. J'espère aussi que ce travail gagnerai une coquette somme, de sorte que je puisse acheter un chalet confortable. Tant que je n'ai pas d'argent pour payer cette maison, je resté habiter avec mes parents pour économiser de l'argent. Il est fort possible que plus tard je vais à l’étranger pendant un petit moment. Je voudrais avoir une expérience de vie plus riche , et j'aime découvrir des choses inconnues
Enfin, dans l’avenir je veux certainement faire du sport, et pas seulement s'asseoir dans un café (quelque chose que par exemple Jo fera probablement). Je ne voudrais jamais être comme ca. Alors, laissons espérer que je peux accomplir de bonnes observations!
|