Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Er zijn Universitaire studies die deelcertificaten vereisen, beta deelcertificaten om specifiek te zijn.
Om mijn vraag nog duidelijker te maken. Kan een HBO'er staatsexamen doen zonder vwo gedaan te hebben of havo, om zo zijn vwo deelcertificaten te halen om na zijn P toch naar de desbetreffende universitaire studie te gaan? |
![]() |
|
Als je staatsexamen gaat doen in de vakken (Wiskunde A/B, Biologie, Natuurkunde en Scheikunde) die je voor geneeskunde nodig hebt, hoef je eigenlijk geen vooropleiding te hebben. Wel moet je natuurlijk certificaten hebben voor de genoemde vakken. Om die certificaten te halen moet je examen doen in die vakken, waar je op zijn beurt weer kennis voor nodig hebt. Onderschat het niveau van de genoemde vakken niet. Ik ga bewust geen aparte vakken halen omdat ik weet dat Natuur en Wiskunde mijn gemiddelde omlaag halen. Deze lage cijfers kan ik dan bijvoorbeeld compenseren voor mijn hele goede cijfers van Duits en Engels.
|
Verwijderd
|
Via MBO kan je inderdaad op het HBO belanden zonder ooit HAVO of VWO te hebben gedaan.
Het klopt dat je niet met iedere HBO P naar de uni kunt, dan moet je dus even informeren of het goed aansluit/wat het beste aansluit. Na HBO lijkt het me aannemelijk dat je de missende vakken haalt, maar zoals Dubbel naakt zegt is dat niet niks. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Deelcertificaten tijdens studie Pomeke | 7 | 12-09-2016 19:16 | |
Studeren |
Havo EM+ HBO P en VWO NG deelcertificaten ? Zero000 | 0 | 15-08-2010 21:47 | |