Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 15:37
Verwijderd
Stel dat persoon A een HBO P heeft, maar vanuit het mbo komt en daarvoor vanuit het vmbo. Kan persoon A deelnemen aan staatsexamen om de nodige deelcertificaten te halen voor een studie die deelcertificaten vereist?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2010, 18:35
Verwijderd
Je bedoelt staatsexamen VWO neem ik aan? Maar dat heeft toch geen zin omdat je met een HBO P naar de universiteit kan? Wat wel kan is bij bijv. het James Boswell Instituut bepaalde (exacte) vakken alsnog halen als je die nooit hebt gehad. Dat zou je dus kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 14:08
xxceline
xxceline is offline
Ik snap écht niet wat jij allemaal aan het doen bent
Ga gewoon eerst mavo (?) in 1 jaar doen, en dan de havo, dan ben je al bijna 2 a 3 jaar verder.

Al zou ik gewoon die hele mavo niet doen, en staatstexamens of een andere school zoeken die je wél toelaat om direct met havo 2 jarig te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 14:11
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Stel dat persoon A een HBO P heeft, maar vanuit het mbo komt en daarvoor vanuit het vmbo. Kan persoon A deelnemen aan staatsexamen om de nodige deelcertificaten te halen voor een studie die deelcertificaten vereist?
En ja: dit kan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 21:28
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ja, hoewel, als je in exacte vakken geen kei bent (en ook niet zo slecht) het toch handig is om het hele diploma te halen voor je gemiddelde
Oud 17-06-2010, 21:50
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je bedoelt staatsexamen VWO neem ik aan? Maar dat heeft toch geen zin omdat je met een HBO P naar de universiteit kan? Wat wel kan is bij bijv. het James Boswell Instituut bepaalde (exacte) vakken alsnog halen als je die nooit hebt gehad. Dat zou je dus kunnen doen.
Onjuist. Je kunt niet altijd met een HBO-P naar een logische vervolgstudie op de universiteit. Dus is er meer informatie vereist van de TS.
Oud 18-06-2010, 21:45
Verwijderd
Er zijn Universitaire studies die deelcertificaten vereisen, beta deelcertificaten om specifiek te zijn.

Om mijn vraag nog duidelijker te maken. Kan een HBO'er staatsexamen doen zonder vwo gedaan te hebben of havo, om zo zijn vwo deelcertificaten te halen om na zijn P toch naar de desbetreffende universitaire studie te gaan?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 19:00
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als je staatsexamen gaat doen in de vakken (Wiskunde A/B, Biologie, Natuurkunde en Scheikunde) die je voor geneeskunde nodig hebt, hoef je eigenlijk geen vooropleiding te hebben. Wel moet je natuurlijk certificaten hebben voor de genoemde vakken. Om die certificaten te halen moet je examen doen in die vakken, waar je op zijn beurt weer kennis voor nodig hebt. Onderschat het niveau van de genoemde vakken niet. Ik ga bewust geen aparte vakken halen omdat ik weet dat Natuur en Wiskunde mijn gemiddelde omlaag halen. Deze lage cijfers kan ik dan bijvoorbeeld compenseren voor mijn hele goede cijfers van Duits en Engels.
Oud 20-06-2010, 19:10
Verwijderd
Via MBO kan je inderdaad op het HBO belanden zonder ooit HAVO of VWO te hebben gedaan.
Het klopt dat je niet met iedere HBO P naar de uni kunt, dan moet je dus even informeren of het goed aansluit/wat het beste aansluit.

Na HBO lijkt het me aannemelijk dat je de missende vakken haalt, maar zoals Dubbel naakt zegt is dat niet niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten