Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2010, 17:45
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Aangespoord door de post van Gewoonmax in het "Eerste keer wiet proberen?" topic ben ik eens gaan zoeken naar vaporizers. Gezien ik maar af en toe wiet gebruik en normaliter niet rook, hoestbuien zijn mij dus ook niet onbekend, leek dit me wel een een fijne en ietwat gezondere manier om van de voorgenoemde wiet te genieten.

Nou vond ik de volgende twee wel interessant:

http://azarius.net/headshop/vaporize...sentialvapor/#

http://azarius.net/headshop/vaporize...rs/vaporgenie/

Zoals je ziet is de een een stuk duurder als de ander, van wat ik zo lees is hij dan ook "beter" en hij lijkt me ietsje fijner te gebruiken. Mijn vraag is nou of het de moeite waard om te investeren in die duurdere? En sowieso ben ik wel geïnteresseerd naar verhalen over vaporizers.

Groeten,
Tar Anárion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2010, 20:21
silentbob
silentbob is offline
ik heb die vaporgenie en daar ben ik erg tevreden mee
heb trouwens wel een ander model, ik heb de handcarved(word alleen verkocht via de site van de producent, www.vaporgenie.com)
dit is degene die ik heb:

heb verder geen ervaring met andere vaporizers dus kabn het niet vergelijken, maar zover bevalt het me goed
is wel net even oefenen om de juiste techniek door te hebben en af en toe verbrand ik nog wel eens wat(al heb ik vaker dat er juist geen zichtbare damp uitkomt omdat ik teveel uitkijk voor verbranding en 'm daarom juist te koud houd)
wel jammer dat er niet zoveel ingaat, maar is ook veel efficienter als roken

maar de smaak is echt superieur, en het effect is iets meer high(en dus wat meer in je gedachtes, net zoals dat sativa wat meer high is als indica)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 21:33
Toneless
Toneless is offline
Ben ook wel geïnteresseerd in vaporizers maar denk dat ik er pas één koop als ik gestopt ben met roken. En gezamenlijk jointjes draaien en roken vind ik wel gezelliger dan dat iedereen ze vapo erbij pakt .
Oud 04-07-2010, 22:49
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
is wel net even oefenen om de juiste techniek door te hebben en af en toe verbrand ik nog wel eens wat(al heb ik vaker dat er juist geen zichtbare damp uitkomt omdat ik teveel uitkijk voor verbranding en 'm daarom juist te koud houd)
In dat opzicht ben ik ook meer geïnteresseerd in die iets duurdere, aangezien je daar in kan zien wat je doet zowel qua je wiet als de damp.

Ik neig momenteel sowieso wat meer naar die duurdere.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 11:42
gewoonmax
gewoonmax is offline
Die vaporgenie heb ik zelf ook. Vind het echt een van de beste vaporizers van alles wat ik tot nu to getest heb (volcano, de verdamper, eagle bill, vaporstar) Het is inderdaad even wennen om de juiste temperatuur te krijgen, maar als je er ff mee oefent kan je 't echt perfect onder controle krijgen.Voordelen vind ik, dat je geen stroom nodig hebt, dat ie niet kapot kan vallen, dat ie in je zak past, dat je altijd binnen n paar seconden je damp hebt en dat je m zelden schoon hoeft te maken. Zou er wel zo'n blauwe stormaansteker bij gebruiken, dan kan je m echt in weer en wind gebruiken en dan werkt ie ook goed als je m op je waterpijp schroeft.

Met die essential vapor heb ik nog geen ervaring dus heb geen idee of die beter is dan de vaporgenie. Er is overigens net een nieuwe vaporizer, gemaakt van t zelfde soort materiaal als de vaporgenie en veel goedkoper: http://azarius.net/headshop/vaporize...ers/vapo-bowl/ Heb m nog niet geprobeerd, maar denk dat ie net zo goed is.
Oud 05-07-2010, 13:28
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
In dat opzicht ben ik ook meer geïnteresseerd in die iets duurdere, aangezien je daar in kan zien wat je doet zowel qua je wiet als de damp.

Ik neig momenteel sowieso wat meer naar die duurdere.
je moet het dus voelen, zelf hou ik bij m'n vaporgenie als maatstaaf aan dat ik rustig hijs totdat ik het mondstuk echt warm voel worden en dan nog net even wat sneller hijsen(dat het zichtbare deel van de vlam van m'n aansteker helemaal blauw is)
maar dat kun je dus het best voor jezelf uitvnden aangezien het ook afhangt van wat voor aansteker je gebruikt etc

stormaansteker was bij mij niet zo'n succes, ook omdat ik scheel ben en dus niet goed diepte zie en nu heb ik een paar schroeiplekken op het hout zitten, ook kun je maar een paar hijsen nemen voor de stormaansteker te heet is ebn je die eerst weer moet laten afkoelen

ik schroef de mijne trouwens om de 2 hijsen(bij goeie hijsen, zat er wat een mislukte bij dan wacht ik nog ff) open om even wat te roeren en dan kan ik gelijk zien of het goed verdampt is of dat het iets te donker of licht is en kan ik m'n hijsen daarna daarop aanpassen
en er zit wel een handig pokertooltje in mn aansteker(is een pijpaansteker van dealextreme)
mijn vaporgenie is trouwens wel iets minder zakformaat(iets groter als dat kleinere model), maar ik heb er wel een zakje bij, met beschermlaag erin en een vershoudzakje(voor 'tobacco'of 'legal herbs')

1 tip trouwens.. robeer er geen hasj in te doen, dat verneukt de/het screen, slibt helemaal dicht en nauwelijks weer schoon te maken(en dan moet je er weer een nieuwe indoen)
klein beetje hasj door de wiet gaat nog net, maar dan moet je naar een paar keer ook ff dat screentje schoonmaken(nagelborstelte is erg effectief merkte ik), en na 2-3 keer schoonmaken begint het screentje wel duidelijk minder te worden
het allerlekkerste smaakt het trouwens als je geen aansteker gebruikt maar die henneplont die ze op de site van de producent verkopen, maakt wel verschil(al is het wel wat onpraktisch vergeleken met aansteker)
ook staat er op de site als tip alleen gasaanstekers met elektrische ontsteking te gebruiken omdat er met een vuursteentje wat deeltjes van het vuursteentje bijkomen die niet zo goed voor je zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 09:26
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik heb in een impuls de Esential Vaaapp gekocht, mede doordat het zo belachelijk makkelijk is dingen te bestellen op Azarius (geen onderkoffer reclame, het is een feit )

Gister meteen uitgeprobeert, maar ik moet denk ik nog m'n techniek verbeteren. Ik werd wel stoned, maar het ging een beetje moeizaam. Zo kwamen er stukjes wiet mee bij het inhaleren, wat niet zo fijn was.

Verdere informatie volgt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 11:51
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Ik heb in een impuls de Esential Vaaapp gekocht, mede doordat het zo belachelijk makkelijk is dingen te bestellen op Azarius (geen onderkoffer reclame, het is een feit )
en omdat je stoned was? (dat gebeurt bij mij namelijk ook altijd zo)
Oud 07-07-2010, 12:11
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Ik was klaar voordat ik er erg in had
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 13:59
gewoonmax
gewoonmax is offline
ondertussen nog goede resultaten gehad met je ess.vaap?
Oud 18-07-2010, 18:07
silentbob
silentbob is offline
ik heb nog wel een ontwikkeling met die vaporgenie van miuj, ik had nog regelmatig dat ik het per ongeluk een beetje verbrande en veel variatie in de hijzen
nu probeerde ik het eens zonder dat plastic mondstuk, aangezien dat optioneel is en het er bij de ouwere modellen nog nuiet eens was, en nu blijkt het veel makkelijker te zijn en verbrand ik het nooit meer maar heb ik elke keer goeie damp
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 12:58
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
ondertussen nog goede resultaten gehad met je ess.vaap?
Helaas niet, hij verdampt de wiet niet goed. Zelfs wanneer ik het buisje veel langer in een vlam houd dan eigenlijk zou moeten komt er maar een beetje damp vrij.

Ik zit nu wel te kijken naar recepten voor thc-olie, gezien de ess.vaapp beter schijnt te werken met essentiële oliën.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 21:11
silentbob
silentbob is offline
alcoholextractie is het makkelijkst denk ik(butaa is iets lastiger om mee te werken lijkt me, en alcohol kun je in principe weer opvangen en hergebruiken)
maar hasjolie is wel illegaal in nederland
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten