![]() |
|
Maar je kunt ook pds hebben als je een déél van de symptomen hebt. En dat heeft ze wel. En een opgezette buik is wel een van de eerste dingen waar ze naar kijken. Maar goed, aangezien artsen het al niet eens zijn over de diagnose ben ik ervan overtuigd dat wij het al helemaal niet eens gaan worden, zeker niet over internet
![]()
||
Citaat:
PS: Je laastse zin is helemaal correct (heb over dit ionderwerp ooit al eens met mijn prof gediscussieerd ![]()
|
Verwijderd
|
Misschien trouwens een stomme tip, maar soms hoor ik dat het bij mensen echt heeft geholpen tegen zo'n opgezette buik; goed kauwen en rustig de tijd nemen om te eten. Kauw wanneer je denkt dat het goed is toch nog even door. En drink wat water tijdens het eten.
Zelf heb ik er als ik iets te gehaast eet ook echt last van (opgezette buik, beetje last van m'n maag, en ik ga altijd heel stom hikken ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die opgezette buik is wel een klacht die bij PDS veel voorkomt, maar alléén een opgezette buik en verder nergens last van is niet genoeg om het PDS te noemen.
Maar het kan inderdaad ook simpelweg komen doordat je te veel lucht inslikt bij het eten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ooh dat van dat lucht mee-eten klinkt eigenlijk best aannemelijk... Al krijg ik van mensen vaak te horen dat ik zo laaaangggzaam eet haha. Maar ik zal er eens op gaan letten
![]() |
![]() |
|
ja, ik ben vrij dun, en zeker op mijn buik, terwijl ik voldoende eet.
en Armoed, ik heb geen idee of ik een van die dingen heb... ben er voor zover ik weet ook nooit op getest. dat is misschien ook nog een optie, maar ik vroeg me af of er ook een niet-chronische oorzaak aanzit. ik heb het namelijk nog niet zo heel lang, ik denk een paar maanden. en veel drinken na het eten, nee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kreeg ook wel eens opmerkingen van vriendinnen in het zwembad: hé wat heb jij een opgezette buik, dat heb ik alleen als ik ziek ben. (zij had glutenintolerantie) Nu ik wat meer vet op mijn buik heb gekregen (minder stress en wat ouder geworden) merk ik dat het niet meer gebeurd. Als ik eet/drink zie ik weinig verschil maar ook als ik naar de wc ben geweest. Ik denk dus dat het daar aan ligt. Je ziet als het ware letterlijk je ingewanden uitzetten ofzo? Kan er verder geen rationele verklaring voor vinden ![]() Maar niets om je druk over te maken iig. Voor mij was het verder ook niet echt een probleem. Ja super mooi vond ik het zelf ook niet en ik had inderdaad ook liever niet dat mensen mijn buik aanraakte omdat het inderdaad vrij gevoelig was. Maar dat ligt ook deels aan de focus die je er zelf op legt door erop te letten en je er niet prettig bij te voelen denk ik ![]() Hoe oud ben je nu? Wellicht word je nog wat dikker in die streek met de jaren. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Opgezette buik LillPrincess | 3 | 10-06-2010 12:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #8 Verwijderd | 502 | 13-09-2005 17:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic # 19 Miracle | 488 | 14-03-2004 15:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Opzette buik, misselijkheid Ochlocraat | 12 | 15-08-2003 18:58 | |
Eten & Drinken |
[Voedselallergie] Rocksaan | 8 | 13-03-2003 16:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
slank en dikke buik miep | 31 | 16-02-2002 11:49 |