Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof grotendeels ook niet in Zeitgeist, maar ik vind het altijd wel leuk om van die complottheorieën te lezen. Alleen het gedeelte over hoe belachelijk groot de staatsschuld van Amerika is en de invloed daarvan op de inflatie wel interessant. Dat vond ik toen wel indrukwekkend (ik weet niet meer wat ze exact zeiden, is tijdje geleden dat ik hem keek)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
woppa, een link met uitleg over wat het is
Dat klinkt als iets dat heel interessant is als je je verveelt. Vergelijkbaar met graancirkels, mottenman en thunderbird. Maar eigenlijk ben ik niet zo van de complottheorieën, al is het leuk om ze te bedenken op winteravonden rond de kachel met koppen thee als de wind zhwoesj om het huis doet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de overheid houd van je, en ze zullen er alles aan doen zodat jij een geweldig en gezond lid van de samenleving wordt mag ik je een advies geven? lees eens de boeken the brave new world van aldous huxley, 1984 van George Orwell en zoek eens wat publicaties van Francis Fukuyama op. boeken geschreven in 1932 en 1948. nu tientallen jaren later leg eens de verbanden met deze wereld en wat er aan de hand is en wat er in de boeken beschreven worden. de wereld begint er al verdomd veel op te lijken. apple telefoons waarbij de overheid kan meeluister, Facebook, twitter, hyves, ga zo maar door. Google heeft toegegeven dat ze persoonsgegevens doorspelen, en de politie is al ''criminelen aan het opsporen via hyves'' waar houdt het op? ik kan alleen maar stellen dat de wereld een technische dystopie in zijn puurste vorm begint te worden. Big brother is watching you, and you know it and love it. |
![]() |
||
Citaat:
(allicht ik neem het met een korreltje zout hoe die "structuur" er exact uit zou zien, maar de generale strekking (zeg dictatuur der (des)informatie en kapitaal) ervan sta ik absoluut achter)
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik aanschouw alleen wat er staat te gebeuren. mensen die in alles een complot zien zijn paranoïde mensen die zeggen dat de gehele wereld simpel en eerlijk is zijn idioten. ik stel alleen dat iedereen altijd een verborgen agenda heeft tot op bepaalde hoogte, niet meer en niet minder. geef het volk brood en spelen was ooit een quote van een invloedrijk leider, en dat gaat vandaag de dag nog steeds op. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aquarius: Een Reflectie op de Zeitgeist. Verwijderd | 11 | 22-10-2010 17:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zeitgeist en astronomie. Twanos | 16 | 30-11-2007 18:35 | |