Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2010, 17:40
Shinn
Shinn is offline
Hallo,

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb nog geen idee van wat ik wil worden. Een korte update. Ik heb vorig jaar rechten en daarna communicatie gedaan. Ben ermee gestopt, had eigenlijk mijn propedeuse moeten halen...Maar had helemaal geen zin meer. Zit dit jaar weer in hetzelfde situatie...Ik weet dat het slecht is.. 1 oktober is de deadline gelukkig dus heb nog wat tijd. Maar ik wil echt graag studeren! Maar heb nog geen idee wat! Ik had vorig jaar Havo afgemaakt met de profiel C&M. De vakken waar ik van hou zijn filosofie, maatschappij, nederlands, en engels. De vakken waar ik slecht in ben zijn wiskunde, Aardrijkskunde, of iets in de techniek. Ik ben vorig jaar ook naar heel veel meeloopdagen geweest en er is misschien 1 opleiding dat iets voor mij is maar dat hoor ik vrijdag. Is een lotingsstudie..., hebben jullie nog wat advies voor me?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2010, 20:19
Verwijderd
Ik denk dat, als die lotingstudie hem niet wordt, je het beste niet kunt gaan studeren, want je hebt toch geen idee wat je wil. Iets als de Vrije Hogeschool (orientatiejaar) was misschien nog wel een idee, maar daar ben je te laat voor. Zoek een baan en ga op zoek naar iemand (coach/psycholoog bv.) die je kan begeleiden bij het vinden van een geschikte studie.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 21:19
Shinn
Shinn is offline
Ik weet wel wat ik wil worden. De lotingsstudie is de opleiding toegepaste psychologie. Ergens in de psychologische kant wil ik op. Vooral het mensen helpen, wat er precies in hun hoofd zit, hoe ik die personen kan benaderen. Het sluit ook aan bij mijn havo profiel. Ik heb dat onderzoek voor niks gedaan, heel veel opleidingen gingen 1 voor 1 weg. Sorry dat ik zei dat ik geen idee had van wat voor opleiding ik wil gaan kiezen. Tenminste wel iets met psychologie..

Laatst gewijzigd op 20-09-2010 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 07:50
Verwijderd
Waarom heeft het geen zin als je opleidingen wegstreept? Weten wat je niet wilt is ook heel belangrijk? Dat heb je vorig jaar ook wel gemerkt, denk ik?

Van wie hoor je vrijdag of toegepaste psychologie iets voor je zou zijn? Als dat is wat je leuk lijkt, dan kun je je er toch gewoon voor inschrijven?

Heb je ook naar de andere sociale opleidingen gekeken, zoals SPH, pedagogiek, CMV, MWD, dat soort dingen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 13:14
Shinn
Shinn is offline
Ik heb ook heel veel weg gestreept wat mij niet aanspreekt. Ik had het vorig jaar ook gemerkt, het is niet leuk! Op basis van mijn profiel kies ik een opleiding want daar ben ik het sterkste in. Ik weet waar ik goed in ben en wat niet. Dus dat scheelt wel!!

Ik ben vorig jaar naar wat meeloopdagen geweest zoals mwd, leraar engels, integrale veiligheid, sociaal juridische dienstverlening, personeel en arbeid en de opleiding toegepaste psychologie. Dat zijn de opleidingen die mij wel leuk leken. De opleiding mwd had ik wel in gedachten maar werd het toch niet. Leraar engels ook niet want ik zie me later niet als leraar, integrale veiligheid werd het ook niet omdat het ik later niet in dat sector wil gaan werken, sjd lijkt op rechten, personeel en arbeid sprak me niet aan, de vakken die je daar kreeg ben ik niet zo sterk in. Zoals economie en wat andere.

De opleiding toegepaste psychologie werd ik helemaal verliefd op, vooral de vakken die je krijgt vind ik heel erg leuk. Lijkt heel veel op filosofie (1 van mijn sterkste vakken, en je bent heel veel met mens en gedrag bezig, en hoe een werknemer precies denkt in een bedrijf).

Heb ook veel onderzoek gedaan naar toegepaste psychologie, dus ergens in die richting wil ik op. SPH kan ook bijvoorbeeld.
Toegepaste psychologie is een lotingsstudie, ik heb me wel aangemeld voor die opleiding. Ik hoor het vrijdag van de DUO als ik word aangenomen of niet, kans is wel groot zeiden ze. Dus ik hoop het.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 18:12
Verwijderd
ik heb verder niet zoveel verstand van de hbo studies enzo.
maar had je jezelf niet beter bij meerdere scholen in kunnen schrijven?
of mag dat niet?

Ik hoop voor je dat je aangenomen wordt!!
laat je het weten als je meer weet?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 22:15
Shinn
Shinn is offline
ik heb geen idee als je bij meerdere scholen mag inschrijven...Misschien wel haha. Ik laat jullie het wel weten, ik vind het super dat jullie een bericht achter laten!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 17:51
Verwijderd
Bij een lotingsstudie kun je je over het algemeen maar voor één studie inschrijven (ik geloof dat je wel een tweede keus op kunt geven), maar daar is het nu ook een beetje te laat voor. Moest je niet ook een studie opgeven voor als je werd uitgeloot?

Hopelijk krijg je vrijdag te horen dat je wordt ingeloot, dat zou het makkelijkst zijn. En anders zou ik zeker eens gaan kijken bij SPH en pedagogiek.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 23:58
Shinn
Shinn is offline
Dat hoeft niet, je kan op dat moment switchen. Een plan B heb je dan als een lotingsstudie niet aan de orde is. Ik heb wat informatie gelezen over de opleiding pedagogiek en het sprak me wel aan, vooral de vakken die je krijgt zoals filosofie, psychologie en sociologie. Moet de andere vakken nog wat navragen, maar het klinkt hartstikke goed. SPH moet je wel creatief zijn omdat je krijgt veel te maken met beeldend drama, beeldende vorming en dergelijke. Moet het nog even navragen maar als het niet lukt dan kies ik voor de opleiding pedagogiek. Past meer bij mij.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 00:03
Shinn
Shinn is offline
Ik was vandaag ingeloot voor de studie toegepaste psychologie!! Maar ik vind het wel heel raar dat het nu pas gebeurd, zo laat ook nog. Ben wel blij! bedankt voor jullie reacties!! Als ik niet toegelaten was zou ik waarschijnlijk een jaartje reizen of werken want voor de opleiding pedagogiek en SPH heb ik geen onderzoek gedaan, niet teveel zoals TP. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 14:54
Verwijderd
Wat goed!!!
Heel erg gefeliciteerd en sppr veel succes met je opleiding!!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 15:21
remy476
remy476 is offline
Gefeliciteerd en succes
Reageren

Regels voor berichten