Ik heb ook heel veel weg gestreept wat mij niet aanspreekt. Ik had het vorig jaar ook gemerkt, het is niet leuk! Op basis van mijn profiel kies ik een opleiding want daar ben ik het sterkste in. Ik weet waar ik goed in ben en wat niet. Dus dat scheelt wel!!
Ik ben vorig jaar naar wat meeloopdagen geweest zoals mwd, leraar engels, integrale veiligheid, sociaal juridische dienstverlening, personeel en arbeid en de opleiding toegepaste psychologie. Dat zijn de opleidingen die mij wel leuk leken. De opleiding mwd had ik wel in gedachten maar werd het toch niet. Leraar engels ook niet want ik zie me later niet als leraar, integrale veiligheid werd het ook niet omdat het ik later niet in dat sector wil gaan werken, sjd lijkt op rechten, personeel en arbeid sprak me niet aan, de vakken die je daar kreeg ben ik niet zo sterk in. Zoals economie en wat andere.
De opleiding toegepaste psychologie werd ik helemaal verliefd op, vooral de vakken die je krijgt vind ik heel erg leuk. Lijkt heel veel op filosofie (1 van mijn sterkste vakken, en je bent heel veel met mens en gedrag bezig, en hoe een werknemer precies denkt in een bedrijf).
Heb ook veel onderzoek gedaan naar toegepaste psychologie, dus ergens in die richting wil ik op. SPH kan ook bijvoorbeeld.
Toegepaste psychologie is een lotingsstudie, ik heb me wel aangemeld voor die opleiding. Ik hoor het vrijdag van de DUO als ik word aangenomen of niet, kans is wel groot zeiden ze. Dus ik hoop het.
|